بازدید 5313

ترامپ مدیر اطلاعات ملی آمریکا را معرفی کرد

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا رسما «دن کوتس» سناتوری را که از ورود به روسیه منع شده، به عنوان مدیر اطلاعات ملی آمریکا منصوب کرد.
کد خبر: ۶۵۴۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴ 07 January 2017
رئیس‌جمهور منتخب آمریکا رسما «دن کوتس» سناتوری را که از ورود به روسیه منع شده، به عنوان مدیر اطلاعات ملی آمریکا منصوب کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا روز شنبه رسما «دن کوتس» سناتور سابق را به عنوان نامزد مدیریت بر اطلاعات ملی این کشور معرفی کرد.

در بیانیه ترامپ، وی فردی «مجرب» و حائز صلاحیت رهبری سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا توصیف شده و آمده است: «اگر او به عنوان مدیر اطلاعات ملی تائید شود، رهبری تزلزل‌ناپذیر و قابل احترام برای کل جامعه اطلاعاتی ارائه خواهد کرد و هوشیاری خستگی‌ناپذیر دولت من علیه کسانی که به دنبال لطمه زدن به ما هستند را پیش خواهد برد.»

کوتس مدتی سفیر آمریکا در آلمان بوده و همچنین به عنوان عضو کمیته اطلاعاتی سنا فعالیت کرده است. وی در فاصله سال‌های 2011 تا پایان 2016 سناتور ایالت ایندیانا بود.

مسکو در سال 2014 در واکنش به تحریم‌های آمریکا، ورود شماری از مقامات آمریکایی از جمله وی را که در آن زمان عضو کمیته اطلاعاتی سنا بود، به روسیه ممنوع اعلام کرد. کوتس در واکنش به این اقدام گفت که افتخار می‌کند که نامش در فهرست سیاه قرار گرفته است.

وی با این حال از همکاری واشنگتن مسکو در سوریه در زمینه مقابله با گروه تروریستی داعش حمایت کرد.

این سیاستمدار آمریکایی در فاصله سالهای 2001 تا 2005 سفیر این کشور در آلمان بود. وی در سال 2011، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان را به دلیل رای ممتنع این کشور در زمینه اقدام نظامی در لیبی به منزوی شدن تهدید کرد.

کوتس همچنین مانند دیگر سناتورهای جمهوری‌خواه از مخالفان توافق هسته‌ای با ایران بوده و پس از حصول این توافق گفت عدم توافق با تهران بهتر از توافق کنونی بود.

وی با این حال یکی از هفت سناتور جمهوری‌خواهی بود که از امضای نامه جمهوری‌خواهان به ایران خودداری کردند.

در آن نامه که به رهبری «تام کاتن» نوشته شد و به شدت از سوی دموکرات‌ها مورد انتقاد قرار گرفت، برجام توافقی یکجانبه از سوی «باراک اوباما» خوانده و به تهران هشدار داده شد که دولت بعد می‌تواند به سادگی این توافق را لغو کند.

برای نهایی شدن مدیریت کوتس بر سازمان ملی اطلاعات آمریکا، سنا باید صلاحیت وی را که قرار است مسئولیت بالاترین نهاد اطلاعاتی آمریکا را بر عهده بگیرد، تائید کند. سنا از این هفته بررسی صلاحیت نامزدهای پیشنهادی ترامپ برای سمت‌های مختلف را آغاز می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی