بازدید 10314
دادستان کل کشور خبر داد:

صدور کارت ضابط عام دادگستری برای ۲۰۰ هزار پلیس

کد خبر: ۶۵۴۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷ 07 January 2017
دادستان کل کشور گفت: کارت ضابط عام دادگستری برای ۲۰۰ هزار پلیس در تهران صادر شد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در مراسم رونمایی از کارت ضابطین عام دادگستری با اشاره به یکی از تکالیف مشترک قوه قضائیه و نیروی انتظامی گفت: در راستای اجرای ماده ۳۰ قانون آئین دادرسی کیفری که مسئولیت ضابطان دادگستری قید شده است، کارت ضابطین عام رونمایی می شود.

وی افزود: ضابطان علم طبق قانون مربوط به درجه داران و افسران نیروی انتظامی است که این ضابط شدن نیازمند گذراندن دوره های آموزشی است.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه آموزش ضابطان نیروی انتظامی بر عهده قوه قضائیه است، گفت: با تلاشی که در دادستانی کل و ناجا صورت گرفت، به مسئولان آموزش دیده ناجا کارت ضابط عام داده می شود.

منتظری در ادامه گفت: این اقدام یک اقدام اساسی و بنیادی برای تحقق عدالت و اجرای صحیح قانون است که بین قوه قضاییه و ناجا مشترک است و از طرفی به لحاظ آموزش و صدور کارت یک امر مستمری است و کارتها باید هر سه سال یک بار تمدید شود.

وی گفت: باید فرایند آموزش و صدور کارت برای ۲۰۰ هزار نفر انجام می شد که این کار از تهران آغاز شده است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: طبق ماده ۳۰ کسانی تحقیقاتشان معتبر است که این مراحل را طی کرده و دارای کارت باشند.

منتظری عنوان کرد: ضابطین خاص یک سری پلیس های تخصصی هستند که جایگاه و وظایف آنها در قانون آمده است. دادستان کل هنوز به اجرای آموزش به ضابطین خاص ورود نکرده است چرا که آئین نامه مربوط به آنها تصویب نشده است.

وی با بیان اینکه مجلس و دولت برای مستمر بودن اجرای طرح ضابطین عام باید اعتبار لازم را اختصاص دهند، گفت: ضابطین عام در فرایند تحقیقات نقش مهمی دارند و ارائه  آموزش به آنها باید مستمر باشد که این مسئله نیاز به تامین اعتبار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار