بازدید 3264
بازتاب

بیانیه‌12ملی‌پوش دوومیدانی علیه رییس‌فدراسیون

مجید کیهانی در برنامه‌های انتخاباتی خود از آوردن اسپانسر به دوومیدانی و برگزاری لیگ پویا و با کیفیت خبر داد و مسئولان هیات‌ها نیز برهمین اساس به او رای دادند، اما هیچ یک از برنامه‌های وی تاکنون عملی نشده و کارهای غیر منطقی که صورت می‌گیرد، این رشته را بیش از بیش به قهقرا برده و روز به روز وضعیت بدتر از گذشته می‌شود.
کد خبر: ۶۵۴۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴ 07 January 2017
جمعی از ملی پوشان دوومیدانی ایران در انتقاد از عملکرد مجید کیهانی بیانیه‌ای صادر و علاوه بر اعتراض نسبت به وضع موجود از وزیر ورزش و جوانان تقاضای کمک کردند.

به‌ گزارش ‌تابناک ورزشی، متن کامل بیانیه ملی‌پوشان دوومیدانی ایران به این شرح است: "نیروی انسانی در تمام دنیا مهم‌ترین سرمایه هر سازمانی بوده و در فدراسیون‌ها و تیم‌های ورزشی هم ورزشکاران و مربیان این نقش را ایفا می‌کنند و در صورتی که توجهی به وضعیت تمرینی و معیشتی آنها نشود، قطعا آن فدراسیون با شکست و ناکامی روبرو خواهد شد.
فدراسیون دوومیدانی ایران هم از جمله سازمان‌هایی است که نیروی انسانی زیادی در خود دارد، اما آنچه که اهمیت دارد نحوه رسیدگی و توجه به آنهاست که از دیر باز دچار مشکل بوده و این روزها بیش از همیشه نمایان شده است.

دوومیدانی کاران از جمله ورزشکاران محجوبی هستند که با وجود مشکلات مالی و کمبود امکانات همیشه از جان و دل مایه گذاشته‌ و هیچ گاه کم کاری نکرده‌اند؛ تا جایی که توانستند این رشته را در زمره رشته‌های مدال آور در المپیک ثبت کنند و تاریخ ساز شوند، اما متاسفانه بعد از این موفقیت‌ها توجهی که باید می‌شد، نشد و این روزها تصمیماتی در فدراسیون اتخاذ می‌شود که نه تنها چیزی از مشکلات ورزشکاران و مربیان کم نکرده، بلکه آنها را از مسیر اصلی خود برای موفقیت در مسابقات آینده دور کرده است.

بیانیه‌12ملی‌پوش دوومیدانی ایران علیه رییس‌فدراسیون

مجید کیهانی، رئیس فدراسیون دوومیدانی در برنامه‌های انتخاباتی خود از آوردن اسپانسر به دوومیدانی و برگزاری لیگ پویا و با کیفیت خبر داد و مسئولان هیات‌ها نیز برهمین اساس به او رای دادند، اما هیچ یک از برنامه‌های وی تاکنون عملی نشده و کارهای غیر منطقی که صورت می‌گیرد، این رشته را بیش از بیش به قهقرا برده و روز به روز وضعیت بدتر از گذشته می‌شود.

تامین مالی بودن یکی از مهم‌ترین  دغدغه‌های هر ورزشکاری است و قطعا نبود آن تمرکز او را برای تمرین و مسابقه از بین می برد، اما  در فدراسیون فعلی که تصمیمات عجیب و غریب زیادی در آن گرفته می‌شود، تنها چیزی که اهمیت ندارد، آینده ورزشکاران است و مشخص نیست قطع شدن حقوق ورزشکاران با چه دلیل و منطقی بوده است. وقتی ورزشکاران لیگ قدرتمند ندارند و حقوقی هم به آنها پرداخت نمی‌شود که بتوانند از طریق آن خود را تامین کنند، چطور به آینده ورزشی خود امیدوار باشند و برای کشور افتخار آفرینی کنند؟ آیا مسئولی در فدراسیون پیدا می‌شود که یک روز بدون حقوق کار کند؟ آیا رئیس فدراسیون که سابقه‌ای در این رشته ندارد، یک روز می‌تواند تمرینات طاقت فرسای دوندگان، پرتاب کنندگان و پرشی‌ها را تحمل کند؟ کسانی که این شرایط را به وجود آورده‌اند چطور می‌توانند پیش وجدان خود پاسخگو باشند؟
با این وجود تمام فرزندان دوومیدانی ایران، علاوه بر نداشتن حمایت مادی، در حمایت های روحی و معنوی و حفظ جایگاه خود از سوی فدراسیون نیز دچار مشکل شده و با بدقولی و عدم برنامه ریزی مناسب و اجرای ناصحیح آنها آینده خوبی را متصور نیستند و علی رغم میل باطنی برای شرکت در اردوها و مسابقات آتی علاقه ای نشان نخواهند داد.

درخواست ما به عنوان جمعی از ملی‌پوشان دوومیدانی که دغدغه جدی این رشته را داریم از مسئولان وزارت ورزش  و جوانان و در راس آن مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش  و جوانان این است که تا دیر نشده تدبیری صورت بگیرد که خدایی ناکرده در آینده نه چندان دور حسرت روزهای از دست رفته خورده نشود.

اسامی ملی‌پوشانی که اقدام به انتشار این بیانه کرده‌اند، به شرح زیر است:
محمد صمیمی: رکورددار جوانان پرتاب دیسک-نقره بازی های آسیایی-قهرمان دانشجویان جهان
کاوه موسوی: رکوردار پرتاب چکش ایران- نقره بازی های آسیایی- شرکت در دو دوره المپیک
محمود صمیمی: قهرمان ارتش های جهان- نقره دانشجویان جهان- برنز قهرمانی آسیا- شرکت در المپیک-پرتاب دیسک
محمد ارزنده: رکوردار پرش طول ایران- نقره قهرمانی داخل سالن آسیا- شرکت در دو دوره المپیک
علی ثمری: قهرمان بازی های ساحلی- پرتاب وزنه
پژمان قلعه نوعی: رکورددار جوانان پرتاب چکش-نقره جوانان آسیا-شرکت در المپیک
علیرضا مهرصفوتی: قهرمان جوانان آسیا- پرتاب وزنه
محمدجعفر مرادی: رکوردار ماراتن ایران- برنز قهرمانی اسیایی - نقره بازی‌های  ساحلی-نقره استکلهم ماراتن- شرکت در المپیک
لیلا رجبی: رکورددار پرتاب وزنه- نقره بازی های آسیایی- شرکت در دوره المپیک
مریم طوسی: رکوردار ١٠٠-٢٠٠-٤٠٠متر ایران- قهرمان جایزه بزرگ اسیا- برنز ستارگان آسیا - قهرمان قهرمانی داخل سالن
سپیده توکلی نیک: رکوردار پرش ارتفاع- پنجگانه و هفتگانه ایران- برنز جایزه بزرگ آسیا-نقره قهرمانی داخل سالن
الناز کمپانی: رکورددار ٦٠-١٠٠متر مانع ایران - برنز قهرمانی اسیا"
 در ماه های اخیر ملی‌پوشان دوومیدانی نسبت به شرایط موجود در این رشته انتقادهای زیادی داشتند و به همین دلیل آن ها اقدام به انتشار بیانیه کرده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر