بازدید 34031
بسته خبری «تابناک»؛

پیشنهاد جالب رئیس مجلس برای حل اختلاف سران قوا/ ماجرای ۳۳ هزار میلیارد تومانی که به خزانه واریز نشد/ تشبیه مجلس به پارک لاله/ انتقاد شدید نایب رئیس مجلس به 10 درصد پزشکان/ اعلام آمار سرقت اولی ها!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «اصلاح‌طلبان و روحانی در يک كريدور قرار دارند»، «پولشویی در سریال «شهرزاد»؟»، «هشدار مطهری درباره توافق با عربستان»، «واکنش رئیس فدراسیون فوتبال به دعوای دو سرمربی»،... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۵۴۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳ 04 January 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

پیشنهاد جالب رئیس مجلس برای حل اختلاف سران قوا

در جلسه علنی امروز مجلس، غلامرضا تاج گردون پیشنهاد انتقال شورای عالی بیمه و سلامت از زیرمجموعه وزارت رفاه به زیرمجموعه وزارت بهداشت را مطرح کرد. مصطفی کواکبیان در مخالفت با آن گفت که این مشکل دولتی هاست و آنها نباید در زمین مجلس بازی کنند و در این زمینه یک مثال از کشور مالزی زد و گفت: چنین اختلافی در کشور مالزی بود،‌ آقای ماهاتیر محمد مسئولین بهداشت و بیمه ای را در یک اتاق کردند و گفتند تا 24 ساعت باید یک پارچه برای مردم تعیین تکلیف کنید. اگر دولتی ها اختلافی دارند که دارند باید خودشان حل کنند. نباید اختلاف را به زمین مجلس بیندازند. کواکبیان: چون وقت است همینجا به روسای قوا می گویم چرا مسائل خود را از طریق تریبون های عمومی حل می کنید؟ می توانیم بنشینیم و اختلاف بین خودمان را فی مابین حل کنیم. رئیس مجلس با خنده خطاب به کواکبیان گفت:‌ لابد پیشنهاد شما این است که سران قوا را توی یک اتاق بکنند بلکه مسئله حل شود؟ کواکبیان پاسخ داد: بله اگر این طور باشد هم درست است. من پیشنهاد شما را هم تایید می کنم. خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.

 

اصلاح‌طلبان و روحانی در يک كريدور قرار دارند

موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: من معتقدم اصولگرايان نمی ‌توانند به توافق برسند؛ حتی در مورد حمايت از آقای روحانی هم نمی ‌توانند به تفاهم برسند. اصلاح‌طلبان از نظر گرايشی به آقای روحانی نزديكتر هستند و آقای روحانی هم به آنها نزديكتر است و در يک كريدور با هم قرار گرفته‌اند و روی يک ريل حركت مي كنند. اعتماد این خبر را منتشر کرد.

 

چرا کرباسچی لباس روحانیت را کنار گذاشت؟

غلامحسین کرباسچی گفت: من از قبل از انقلاب و در دانشگاه که می‌آمدم، بدون لباس روحانیت بودم. مرحوم شهید بهشتی که با مشورت ایشان من دانشگاه رفتم، به من گفتند که شما برای اینکه آزادانه بخواهید فعالیت کنید خودتان را مقید نکنید. در آن زمان هم در دانشگاه تهران مجموعا فکر می‌کنم سه نفر بودند که با لباس روحانیت بودند. آغاز برداشتن عبا و عمامه همان زمان بود. سه سال هم که در زمان شاه در زندان بودم و خلع لباس. بعد از آزادی هم دانشگاه در ثبت نام تعلل می‌کرد و به خاطر همین به قم برگشتم و دوباره معمم شدم و تا فاصله انقلاب هم معمم بودم. بعد از انقلاب به قم رفتم و معمم هم بودم اما بعد از شهادت شهید مطهری من ماموریتی پیدا کردم که به تلویزیون بروم. فضای آن موقع تلویزیون آنگونه نبود که بشود با لباس روحانیت آنجا رفت و آمد کرد. برای من خیلی موضوع ملبس بودن یا نبودن موضوعیت نداشت و اصل مسأله، فعالیت مفید بود. یادم هست که امام (ره) زمانی حکمی به من دادند که رئیس عقیدتی در ژاندارمری باشم. لقبی که ایشان برای من در آن حکم نوشته بودند «حجت‌الاسلام» بود. من خدمت ایشان عرض کردم من لباس نمی‌پوشم و این لقب چندان سازگار نیست. بعد ایشان عنوان حکم را عوض کردند و به جای حجت‌الاسلام نوشتند «دانشمند محترم»؛ عنوانی که خود را لایق آن نمی‌دانستم. خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.

 

آمرین پرونده زنجانی می‌خواهند کاندیدا شوند

غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه بودجه مجلس نسبت به علنی شدن اختلافات سران قوا واکنش نشان داد. تاجگردون از احتمال کاندیداتوری آمران پرونده بابک زنجانی در انتخابات ریاست جمهوری هم گفت. او در عین حال کشیده شدن اختلافات سران قوا به سطح جامعه را مضر دانست و گفت این مهم باعث بی اعتمادی مردم می شود. رییس کمیسیون برنامه و بودجه از احتمال کاندیداتوری آمران پرونده بابک زنجانی در انتخابات ریاست جمهوری هم می گوید و خاطرنشان می کند که از روز اول هم گفته ایم اعدام بابک زنجانی که البته حق او است اما تسریع آن صحیح نیست. آمرین برای خودشان "راست راست می گردند" امر می دهند؛حکومت می کنند و کاندیدا می شوند. آنها در حدی فعالیت می کند که احتمال دارد کاندیدای ریاست جمهوری شوند به نحوی که در حال حاضر که بنده، یکی دو نفر از آنها را می بینم می گویند کاندیدای ریاست جمهوری هستم در حالی که آمر این موضوع بودند. اعتماد آنلاین این خبر را منتشر کرد.

 

ماجرای ۳۳ هزار میلیارد تومانی که به خزانه واریز نشده است!

حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: باید سرنوشت ۳۳ هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها که مازاد بر اعتبار مربوط به پرداخت یارانه نقدی بوده و به خزانه‌داری واریز نشده و اطلاعات آن ثبت نشده مشخص شود. باید هزینه ساخت جکوزی در ریاست جمهوری و خرید دستگاه شنود مخابراتی به مردم گفته شود. مردم! بدانید دولت موافق شفاف‌سازی حقوق‌ها و مسائل مالی نیست و به رغم حرف‌ها با شفاف‌سازی‌ها مخالفت می‌کند. فارس این خبر را منتشر کرد.

 

تشبیه مجلس به پارک لاله

علی مطهری در واکنش به تذکر یکی از نمایندگان که در خصوص رفت و آمد دولت بین صندلی‌های نمایندگان مجلس تذکر داده بود، گفت: لابی کار اصلی مجلس است، اما نظم جلسه علنی باید رعایت شود. مطهری ادامه داد: لابی چه در داخل صحن علنی و چه در خارج صحن علنی مجلس انجام می‌شود، اما لااقل خودمان در داخل صحن علنی را رعایت کنیم. نایب رئیس دوم مجلس همچنین در واکنش به تذکر دیگری، گفت: نباید روی القاب و عناوین «دکتر» پافشاری کنیم؛ چون موجب دوری می‌شود. باید اصل موضوع را مورد توجه قرار داد. ایسنا، این خبر را منتشر کرد.

 

شرط‌گذاری برای حمایت دوباره از رئیس‌جمهور

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت: جریان اصلی اصلاح طلب از روحانی حمایت جدی خواهد کرد، بعضی از گروه ها شروطی برای روحانی دارند.اسماعیل شجاعی پیرامون برنامه‌های انتخاباتی حزب اعتدال و توسعه اظهار داشت: هنوز فعالیت انتخاباتی حزب آغاز نشده است اما جلسات برگزار می شود تا در این چارچوب نقش خود را در انتخابات آینده ایفا کنیم.وی در رابطه با دیدار احزاب اصلاح طلب با حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان گفت: اطلاعی در این رابطه ندارم. شجاعی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه به نظر شما احزاب اصلاح‌طلب کاندیدای دیگری را در کنار روحانی برای انتخابات سال آینده معرفی خواهند کرد، گفت: رهبران اصلاحات در انتخابات 96 از روحانی حمایت می‌کنند.سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به اینکه جریان اصلی اصلاح طلب از روحانی حمایت جدی خواهد کرد ادامه داد: بعضی از گروه ها شروطی برای روحانی دارند و موضوعاتی است که باید با آقای روحانی در میان گذاشته شود. این مطلب در باشگاه خبرنگاران منتشر شده است.

 

پولشویی در سریال «شهرزاد»؟

جبار كوچكي‌نژاد، رئيس كميته تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان تأکید کرد: هرگونه اظهارنظری مبني بر محرز شدن پولشويي تهيه‌كننده سريال شهرزاد رد شده و تا اين لحظه هیچ مدركي دال بر صحت اين ادعا به كميته تحقيق و تفحص نرسيده است.کوچکی‌نژاد گفت: اظهارات آقاي خجسته، عضو اين كميته نظر شخصي خودش بوده اما کمیته تحقیق و تفحص تا الان، مداركي دال بر صحت ادعاهای مطرح شده در خصوص پولشویی تهیه کننده سریال شهرزاد نديده است.او افزود: هنوز چيزي براي ما روشن نشده و اساسا هم به اعضا اعلام كرديم درباره ابعاد و اطلاعات پرونده هيچ مصاحبه‌اي نكنند. طبيعتا كميته تحقيق و تفحص هم اطلاعات و اخباري كه در اين رابطه از طرف افرادي به جز سخنگو و رييس هيات اعلام مي‌شود را تكذيب مي‌كند.رييس كميته تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان اعلام کرد: فردي با عنوان جعلي كارشناس كميته تحقيق و تفحص به بانك سرمايه رفته بود و به صورت خودسرانه و دروغ خواستار بررسی و دریافت اطلاعات شده است.این مطلب در خبرآنلاین منتشر شده است.

 

خودداری 2 روزه کارگران نیروگاه رامین اهواز از خوردن غذا

منابع کارگری ایلنا در واحد نیروگاه رامین اهواز با اعلام این خبر گفتند: دلیل اصلی نارضایتی این دسته از کارگران، به اجرا درنیامدن بخشنامه‌ مربوط به افزایش مزایای مزدی است که به تازگی از سوی وزارت نیرو به واحدهای زیر مجموعه‌ این وزارتخانه ابلاغ شده است. در این رابطه به نقل از کارگران معترض گفته می‌شود، از دو روز پیش که آنها اقدام اعتراضی خود را با نخوردن غذای کارخانه آغاز کرده‌اند، مدیریت این واحد صنعتی در مقام کارفرما هیچ پاسخ روشنی به آنها نداده است. منابع ایلنا می‌گویند: نیروگاه رامین اهواز دست‌کم 850 کارگر دارد و از قرار معلوم پیش از شکل گیری این اقدام اعتراضی صنفی، کارگران یاد شده از راه‌های دیگری از جمله انجام مکاتبه با کارفرما پیگیر به اجرا درآمدن بخشنامه مربوط به افزایش مزایای مزدی خود شده بودند که در نهایت بی‌پاسخ ماند.

 

قاضی‌پور: وزیر ارشاد باید از دانشجویان عذرخواهی کند

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر ارشاد در رابطه با دانشجویان انقلابی، گفت: بعد این اینکه وزیر ارشاد به دانشجویان انقلابی برچسب فرقان زد را با بنده در مجلس به وی تذکر دادم و نسبت به این اظهارات اعتراض کرده و از وی خواستم تا از تمامی دانشجویان مخصوصا اعضای اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان عذرخواهی کند.وی ادامه داد: پس از این اعتراضات، اخیرا آقای نوش آبادی از طرف وزیر ارشاد با بنده دیدار کرد و از طرف وزیر ارشاد گفت که این حرفایی که راجع به فرقانی و رجوی بودن دانشجوها گفته شده جوسازی رسانه‌ای است و چنین حرفی زده نشده است.قاضی‌پور تاکید کرد: آقای نوش‌آبادی در حالی این حرف را می‌زند که متن مکتوب وزیر ارشاد در روزنامه ایران منتشر شده‌است.وی گفت: من تا آخر پیگیر این مسئله هستم و در صورتی که وزیر ارشاد چنین اظهاراتی را داشته است باید از دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی عذرخواهی کند.این مطلب در تسنیم منتشر شده است.

 

پیشنهاد نمایندگان مجلس برای تجلیل از شجریان

حجت الاسلام احمد مازنی (نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی) در دیدار با اعضای برگزارکننده سی و دومین جشنواره موسیقی فجر گفت: بنده و نمایندگان حاضر در جلسه؛ پیشنهاد تجلیل از استاد شجریان را در جشنواره فجر داریم و همچنین باید خدمت ایشان برسیم و جویای احوال ایشان باشیم.مازنی تاکید کرد: هنرمندان سرمایه اجتماعی ما هستند که باید تکریم شوند نه تضعیف. اساتید بزرگواری مثل محمدرضا شجریان، شهرام ناظری و برخی از بزرگان هنر که در کشور هستند؛ از سرمایه‌های میهنی ما محسوب می‌شوند.عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به این مطلب که جشنواره‌های فجر باید منعکس کننده اندیشه امام خمینی باشد، تصریح کرد: امام خمینی به عنوان مرجع تقلید و به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی سال‌ها قبل مسئله موسیقی را حل کردند و این درست نیست که عده‌ای امروز با آن مخالفت می‌کنند. این مطلب در ایلنا منتشر شده است.

 

هشدار مطهری درباره توافق با عربستان

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نکاتی را درباره حضور ایران در مراسم حج مطرح کرد.علی مطهری درباره حضور ایران در مراسم حج سال آینده اظهار داشت: اگر در این خصوص دعوتی از سوی عربستان صورت گرفت، باید آن را بپذیریم، چرا که این دعوت نشانه نرمش در سیاست عربستان است که به نظرم باید استقبال کنیم.نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم شورای اسلامی در این باره که با توجه به فاجعه های گذشته در مراسم حج آیا نباید ایران پیش شرطی برای حضور در مناسک حج داشته باشد، گفت: قطعا شرایطی داریم و تا شرایط ما مورد قبول آنها واقع نشده، نباید توافقی صورت گیرد. عربستان حتما باید فجایعی را که در گذشته انجام داده است جبران کند. مطهری تأکید کرد: باید دیه قربانیان فاجعه منا را پرداخت کنند و حتی می توانیم دیه حدود 400 شهید ایرانی در مراسم حج سال 1366 را هم پیگیری کنیم.نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اکنون فرصت خوبی است که حق خود را از عربستان سعودی بگیریم.این مطلب در خانه ملت منتشر شده است.

 

تذکر ۴۶ نفر برای معرفی حسین فریدون به قوه قضائیه

چهل و شش نفر از نمایندگان در تذکری به رئیس جمهور خواستار برخورد با حسین فریدون ومعرفی وی به قوه قضائیه جهت رسیدگی به اتهاماتش در زمینه مفاسد اقتصادی شدند. این مطلب در فارس منتشر شده است.

 

چرا قاضی پور لایحه برنامه ششم را پاره کرد؟

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در واکنش به اقدام روز گذشته خود مبنی بر پاره کردن برنامه ششم توسعه به جام جم آنلاین گفت: بنده به مفاد لایحه و نیز رییس مجلس هیچ اعتراضی نداشتم.وی افزود: بنده در اعتراض به یکی از اعضای هیأت رییسه مجلس این کار انجام دادم.عضو کمیسیون صنایع مجلس از توضیح بیشتر در این مورد خودداری کرد. گفتنی است، در جلسه نوبت سوم مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش مربوط به سلامت و بیمه نادر قاضی پور با عصبانیت در مقابل جایگاه هیات رئیسه حاضر شد و اقدام به پاره کردن لایحه برنامه ششم کرد و برگه ها را به سمت هیأت رئیسه پرتاب نمود.

 

ارسال پیامک های توهین آمیز به نمایندگان

اسماعیلی، نماینده مجلس در تذکری در صحن علنی گفت : بعد از مصوبه انتقال بیمه سلامت از وزارت رفاه به بهداشت، پیامکهای توهین آمیزاز سامانه های پیامکی به مجلس و نمایندگان ارسال می شود.از اداره کل حراست بخواهید این موضوع را بررسی کنند.لاریجانی در پاسخ گفت: توهین کار غلطی است.این سامانه ها را بررسی می کنیم.

 

انتقاد شدید نایب رئیس مجلس به 10 درصد پزشکان

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه 15 دیماه در نشست علنی نوبت دوم مجلس و در جریان بحث بر سر بند «ب» ماده 89 گزارش کمیسیون تلفیق در باره لایحه برنامه ششم توسعه با استناد به ماده 79 آیین‌نامه داخلی مجلس در تذکری شفاهی و در واکنش به سخنان بهروز بنیادی نماینده مردم کاشمر گفت: آیا من ضدپزشک هستم؟ من خود پزشکم و اگر قرار بود منافع خود را در نظر بگیرم می‌توانستم در 10 جای دیگر هم کار کنم. نایب رئیس مجلس با اشاره به اینکه علت متهم شدنش به «ضدپزشک بودن» این است که می‌داند مردم در بیمارستان‌ها چه می‌کشند، گفت: جلوی ده درصد پزشک متخلف را بگیرید تا آبروی ۹۰ درصد دیگر حفظ شود.

 

چرا آیت‌الله طالقانی سیگار می‌کشید؟

اعظم طالقانی دختر مرحوم آیت‌الله طالقانی، علت سیگار کشیدن پدرش را از نگاه خود بیان کرد.بخشی از اظهارات اعظم طالقانی در گفت‌و‌گو با سایت «امیدنامه» را در ادامه می‌خوانید: باید نکته‌‌ای را عرض کنم، اینکه شما جوان‌‌ها تقصیر ندارید. در آن دوران نبودید و از برخی مسائل خبر ندارید اما توصیه‌ام این است که بیشتر تحقیق و مطالعه کنید. اگر تاریخ را بخوانید می‌بینید که در آن دوران فشار زیادی بر ایشان تحمیل می‌شد. پدرم تا اندازه‌ای در فشار بودند که حتی در این سریال هم نصیری می‌‌گوید «چه قدر طالقانی به زندان رفته و بیرون آمده است». پاکروان هم در پاسخ به نصیری می‌‌گوید: «حال این دفعه می‌‌فرستمش زندان و زمینگیرش می‌‌کنم». اتفاقا ایشان را فرستادند و ۱۰ سال هم محکومش کردند.

 

ماجرای پاداش میلیاردی گل‌محمدی چیست؟

تیم فوتبال اکسی البرز با سرمربیگری فیروز کریمی نتوانست نتایج درخشانی در نیم‌فصل اول لیگ دسته یک کسب کند و در نهایت این مربی برکنار و یحیی گل‌محمدی جانشین او شد.

قرارداد 600 میلیون تومانی گل‌محمدی با اکسین، یک تبصره مهم دارد که اگر این تیم در فصل جاری توانست به لیگ برتر صعود کند، مبلغ یک میلیارد تومان به عنوان پاداش دریافت خواهد کرد.باید دید گل‌محمدی می‌تواند نماینده البرز را راهی لیگ برتر کند و صاحب پاداش یک میلیارد تومانی شود یا خیر.میزان این خبر را منتشر کرده است.

 

واکنش رئیس فدراسیون فوتبال به دعوای دو سرمربی

مهدی تاج بعد از جلسه با علی اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره اتفاقات پیش آمده بین باشگاه پرسپولیس و تیم ملی فوتبال، گفت: من با طاهری صحبت کردم. واقعیت این است که یک عده دنبال این فضاها هستند! امروز هم این اتفاق رخ داده است. برای یک عده که می گویند چرا سکوت کرده اید، متأسفم. رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه سرمربی تیم ملی بازیکنان پرسپولیس را برگرداند تا آسیب نبینند گفت: برای آنهایی که می‌گویند چرا فدراسیون فوتبال سکوت کرده است متأسفم.

 

دستگیری ۳ صراف در بازار ارز

بازار ارز که مدتی است رنگ آرامش به خود ندیده این روزها با رویدادهای مختلفی مواجه شده که همین مسائل تشدید تلاطم های ارزی را در این بخش به همراه داشته است. همزمان با تشدید تلاطم های ارزی در بازار نیروی انتظامی وارد عمل شده و در عملیاتی هماهنگ اقدام به دستگیری صراف هایی کرده که گفته می شود درحال دپوی دلار بوده اند.تسنیم این خبر را منتشر کرده است.

 

اعلام آمار سرقت اولی ها!

سردار محمدرضا مقیمی، رئیس پلیس آگاهی ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص آمار سارقانی که برای اولین بار دست به سرقت می‌زنند، گفت: واقعیت در خصوص سارقان بار اولی این است که ما در برخی از ماهها با افزایش و در برخی از ماه‌ها با کاهش این موضوع روبه‌رو می‌شویم و طبق آخرین آمار به دست آمده در ماه اخیر، آمار سارقان اولی کاهش یافته است.مقیمی با اشاره به آمارهای ماه‌های گذشته خاطرنشان کرد: باتوجه به آمارهای به دست آمده توسط همکاران ما در پلیس آگاهی ناجا، آمار مربوط به سارقانی که برای اولین بار دست به سرقت می‌زنند؛ بین ۴۰ تا ۶۰ درصد است و همانطور که اشاره شد؛ در برخی ماه‌ها با افزایش و در برخی از ماه‌ها با کاهش روبه‌رو هستیم.

 

دو موضوعی که قضات را تهدید می کند

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری صبح امروز در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی گفت: ما قضاتی را داریم که بعد از چند سال وارد وادی فساد شده‌اند. دو چیز شما را در مقام قضاوت مورد تهدید قرار می‌دهد: یکی پول و دیگری مسائل جنسی؛ لذا شخصیت قاضی اقتضا می‌کند این محدودیت‌ها را بپذیرد.

 

شرط صدیقی برای فرجام برجام

حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید ستاری در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات دولت در جهت ترویج اسلام گفت: دولت باید در همه کارها و اقدامات خود خدا را در نظر بگیرد و خود را در مقام ترویج اسلام قرار دهد و در این راه تمام تلاش خود را برای ترویج جوانان در کشور بکند و شرایط ازدواج جوانان را فراهم کند. وی افزود: اگر دولت اقدامات خود را بر اساس دستورات رهبر انقلاب و توجه به مسأله ایمان و فرهنگ اسلامی پیش ببرد در هیچ یک از زمینه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با مشکل مواجه نخواهیم بود و دچار آشفتگی نخواهیم شد. امام جمعه موقت تهران در ادامه به مسأله برجام و توافقات هسته ای اشاره کرد و افزود: دولت می بایست تمام فعالیت های خود را با نظرات رهبری پیش ببرد و اگر مسئولان ما به نظرات رهبر انقلاب توجه می کردند شاید امروز ما برنده توافقات هسته ای بودیم و شاهد به نافرجام رسیدن برجام نبودیم لذا ما معتقدیم که تمام دولت ها باید اقدامات و خدمات دهی خود به مردم را در کنار نظرات رهبری و اطاعت از ایشان پیش ببرند تا کشور در هیچ زمینه ای با مشکل مواجه نشود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل