بازدید 20694

حذف پادشاهان از کتب تاریخ مدارس ایران

کد خبر: ۶۵۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۳ 23 September 2009
وزارت آموزش و پرورش ایران اعلام کرد پادشاهان، از کتاب های درسی تاریخی مقطع راهنمایی و دبیرستان حذف خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری مهر یعقوب توکلی، رییس گروه مطالعات تاریخ وزارت آموزش و پرورش ازاعمال تغییرات جدید در کتاب های تاریخ مقاطع راهنمایی و دبیرستان خبر داد و گفت در این تغییرات "تاریخ نگاری های سیاسی و نظامی و پادشاهان" از کتاب های تاریخی این دو مقطع حذف می شود و کتاب های تاریخ جدید با "رویکرد فرهنگی و تمدن پرور" جایگزین آنها می شود.

به گفته توکلی اعمال این تغییرات "به صورت تدریجی" آغاز شده اما سال ها طول می کشد تا کامل شود.

وی گفت بر همین اساس پادشاهان و جنگجویانی مثل چنگیز خان و سلطان محمد شاه حذف و به جای آنها به چهره های تمدن سازی مانند خواجه نصیر الدین طوسی، زکریای رازی و ابوعلی سینا پرداخته می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴۸
انتشار یافته: ۰
برای مطالعه تاریخ چندین هزارساله نیاز به بودن نام تمام شخصیتهای به وجود آوردن آن می باشد .
بانقل درست تاریخ می توان نتیجه گیری کرد که با چه کارهایی ملت بزرگ ایران فراز ونشیبهای مختلفی راطی کرده تا مایه عبرت وبکازگیری نقاط مثبت واجتناب از اشتباهات شود. نه حذف کسانی که دراین فراز ونشیبها تاثیرات زیادی داشتند.و ارائه یک تاریخ ناقص وگنگ.
براستي چرا و به چه دليل؟؟؟؟
و اين سوال به ذهن خطور ميكند نوجواني كه از تاريخ سرزمين خود بي خبر است چگونه در عصر حاضر و در مقابل هجمه فرهنگ بيگانه و و بمباران اطلاعاتي و نمايش قهرمانان افسانه اي ساير ملل خود را حفظ نمايد و به اصول و ارزشهاي ملي و فرهنگي خويش وفادار بماند.مگر نه اينكه تاريخ آئينه عبرت آيندگان است ؟ چرا نبايد درباره جنايات چنگيز وظلمي كه به فرهنگ اين مملكت رفت چيزي بداند و يا خيانت ها و بي كفايتي ساه سلطان حسين و ... ؟؟؟
اميد است قبل از اجراي اين تصميم تبعات آن در نظر گرفته شود
خب راست می گن دیگه. ما که تاریخ نداشتیم و این روسای مملکت نبودن که سرنوشت را تعیین می کردند. حالا ما چندتا دانشمند در طول تاریخ داشتیم که بتوانند برای چند سال درسی مطلب نهیه کنند بماند.
اميدوارم كه اين بهانه اي براي حذف تارخ ايران باستان و پادشاهان بزرگ آن نباشد.
این دیگه از عجایبه!!
مگر میشه تاریخ رو پاک کرد. بهتر اینه که هم سرگذشت پادشاهان و جنگجویان و هم دانشمندان و افتخارات در کتب تاریخی ثبت بشه. خیر و شر همیشه در کنار هم بودند.
یادمان باشد هر کسی در راه خدا کار کرد چهره واقعی است و لازم است در راه احیای شخصیت های الهی و فرهنگ سازی اسلامی بکوشیم . پیشنهاد می کنم شخصیتهایی نظیر آیت اله کاشانی و دکتر علی شریعتی و چمران فراموش نشوند . بد نیست از زندگی نامه شهدای عزیز هم نوشته شود اینها اسطوره های ابدی کشورند .
واقعا جالبه
من فکر می کنم ما هویت ملی وتاریخیمون رو داریم با دست خودمون از بین می بریم
مگر قرآن کریم نمیگه قل سیروا فی الارض فنظروا کیف کان عاقبه الذین من قبلکم آیا ما نباید از سیاهی ها و خوبی و بدی تاریخ و حتی شاهان هم برای دانش آموزان سخن بگوییم تا انان به تاریخ واقعی ینگرند و از این معلم درس عبرت بگیرند تا اشتباهات تاریخی را دوباره تکرار نکنند.این منافاتی با آشنایی با مفاخر ایرانی نداره . به نظر من تاریخ را باید از همه لحاظ اراپه داد .اگر یک جنبه را ما درست ترمیم نکنیم بیگانگان و دشمنان برای ما آنگونه که همجهت خواستشان است سامان می دهند.
ای کاش ما از تاریخ اندرزی نیک بگیریم .
یا علی
وقعاً باید تاًسف خورد چرا باید بچه های ما از تاریخ گذشته خود محروم شوند؟ تاریخ هر کشوری نقاط منفی و مثبت دارد که همگان باید آن را بدانند و محروم کردن آن کار بسیار بسیار اشتباهی است.
اینکه تاریخ نیست دیگه زندگی نامه مشاهیره
اگر خودتون بلد نيستيد برنامه ريزي درسي كنيد كار رو بسپارايد به امريكاييها به بهترين صورتانجام ميدن حتي ميتونيد سفارش كنيد كه دقيقا چي ميخواييد
يعني ايران تمام شد
بعد از طریق سایتها و کتب خارجی تاریخمان را خواهیم خواند!
کی میخواهیم بفهمیم تمدن و تاریخ با دین فرق میکند .تا کی باید تمدن کهن ما لگد کوب دین شود . ایا با نماد هایی که نشان زرتشتی بودن و تمدن ما قبل اسلام کشور ماست بر گردن جوانان نباید بفهمیم انسان در کنار دین به تمدن وپیشینه و ریشه اش هم احتیاج دارد؟
احسنت ... اصلا تاریخ یعنی از چهار سال پیش تاکنون!
بهتره شاهان گوگوریو و چوسان قدیم جایگزین پادشاهان قدیم ایران در کتاب تاریخ باشند ؟؟؟؟!!!!
خوب پس بهتره اسم کتاب ها رو هم از "کتاب تاریخ" به "کتاب تاریخ فرهنگی تمدن پرور!" عوض کنند . چون دیگه کتاب جدید کتاب تارخ نیستش که .
منظور اين است كه در اين 2500سال هيچ پادشاهي در ايران سلطنت نكرده ؟ما كه آخرين آن يادمان هست آيا اين تحريف تاريخ نيست ؟
به نظر من تاريخ را همانطور كه هست بايد به نسل آينده منتقل كرد. دستكاري در تايخ بزرگترين ظلم با نسلهاست.
آيا درتاريخ ايران پادشاهان نبوده اند ؟ بهتراست چهره واقعي آنان قيد شود نه حذف شوند
یه سری افتخارات داشتیم که به اونها میبالیدیم...حالا بیاید اونا هم بزنین به اسم کشورای دیگه!! مشکلی نیست....از ایران همین خاک باقی بمونه!!! حیف همین خاک که ماها روش ایستادیم.
مگراين پادشاهان وحكمرانان جزئي ازتاريخ اين مملكت نيستند؟!!
تحریف تاریخ شاخ و دم ندارد
زبان حال کورش کبیر پس از حذف نامش از کتب درسی:"ما بارگه داديم، اين رفت ستم بر ما بر کاخ ستمکاران، تا خود چه رسد خذلان"
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس