بازدید 5682
دادستان کل کشور:

فساد مربوط به هر شخصی باشد،پیگیریم

کد خبر: ۶۵۳۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰ 02 January 2017
دادستان کل کشور با بیان اینکه فساد کم هم در بازار و جامعه سم مهلک است، گفت: هرجا فسادی دیدید به من گزارش دهید و ما هر فسادی را برای هرکسی باشد پیگیری خواهم کرد.

به گزارش مهر،‌ حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری در صبحانه کاری با اعضای اتاق بازرگانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع فعالان اقتصادی، اعضای این اتاق را یکی از ارکانهای رشد و توسعه و سعادت کشور دانست.

وی با اشاره به مسئولیت قضایی و حقوقی مسئولان گفت: با تمام توان در خدمت رشد و ارتقای شرایط اقتصادی کشور و به خصوصا اقتصاد مقاومتی خواهیم بود. حتی اگر این حلقه اقتصاد مقاومتی یک مقدار هم نازک و باریک باشد، آمادگی دارم که این حلقه را تقویت کرده و بر اساس موازین شرعی و قانونی هر کمکی که برآید انجام دهم و با توجه به وظایف قانونی کوتاه نخواهم آمد.

منتظری پس از استماع سخنان مسئولان اتاق بازرگانی اظهار داشت: نقش اقتصاد در جامعه و کشور نقش بقا و فنا است و اگر کشور یک اقتصاد پویا و مبتنی بر دانش اقتصادی داشته باشد حیات و زندگی اش قطعی است و اگر اقتصاد در دست افراد ناآشنا به مسائل اقتصادی باشد قطعا جامعه رو به نابودی خواهد رفت.

 منتظری افزود: در معارف دینی و اسلام در بخش اقتصاد دست گشاده ای داریم و با افتخار می توانیم در همه دنیا دانش اقتصادی و سوابق خودمان را و آنچه می تواند مبنای حیات اقتصادی باشد ارائه دهیم.

وی بر ضرورت آسیب شناسی در رابطه با مسائل اقتصادی از سوی اعضای اتاق تعاون تاکید کرد و ادامه داد: باید سخن امیرالمومنین را آویزه گوش خود کنید، امیرالمومنین حدیث معروفی دارند که مربوط به شما بازاری ها و بازرگانان است. در جمع اتاق بازرگانی و مردم شیعه اگر کسی این حدیث را بلد نباشد عیب نیست؟ امیرالمومنین به بازاریان فرمود قبل از اینکه بخواهید وارد تجارت شوید علم و فقه تجارت را بیاموزید امروز بسیاری از مشکلات بازار عدم شناخت علم و فقه تجارت است.

وی افزود: در همین جا معاون اقتصادی دادستان را ماموریت می دهم تا کمیته ای را تشکیل دهد. این کمیته باید تعامل با اتاق بازرگانی و نظارت بر مشکلات استان ها را در دستور کار خود داشته باشد.

منتظری گفت: بحث مشاوره را هم که آقای میرمحمدصادقی مطرح کردند باید باب آن را بگشاییم استقلال قاضی منافاتی با مشورت ندارد. ما در محافل گوناگون از افراد مختلف و مسئولان مساله مبارزه با فساد را می شنویم. حقیقت این است که فساد آنقدر گسترده نیست که ما را دچار وحشت کند اما همان قدری هم که مطمئن باشیم واقعی است سم مهلک است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: بخش عمده فساد ناشی از عملکرد خود ماست اثر فساد در جامعه مصداق آیه قرآن است که می فرماید از فسادی که همه را شامل می شود بپرهیزید. حتی کم فساد هم در بازار و جامعه سم مهلک است. همین جا با خود پیمان ببندید هرجا فسادی دیدید به من گزارش دهید. برای هرکسی باشد پیگیری خواهم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل