بازدید 26659
بسته خبری «تابناک»؛

آمار قابل تأمل از دودی های بازیکنان فوتبال/ توصیه حجاریان به دولت برای مقابله با حقوق نجومی/ اولین اظهارات انتخاباتی میرسلیم/ انتقاد جدید هاشمی‌ از برخورد صداوسیما/ ماجرای شنود دفتر علی مطهری چه بود؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «واکنش کدخدایی به اظهارنظر درباره تبلیغاتی خواندن منشور حقوق شهروندی»، «نظر فاطمه هاشمی درباره رقبای احتمالی روحانی»، «جزئیات جلسه ارزی ۳ساعته در مجلس»... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۵۲۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴ 31 December 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

جزییات تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین اعلام شد

امانی، معاون شهردار تهران گفت: پس از نصب داربست روی پیاده روهای ضلع شمالی و شرقی ساختمان محیط ایمن برای تردد شهروندان مهیا و سپس داربست و حصار کارگاهی در طبقه هفتم نیز نصب شد، پس از ایمن سازی تردد، اجرای رای کمیسیون ماده صد با جمع آوری کامل پارتیشن ها و دیوارهای مغازه های واقع در طبقه هفتم ادامه پیدا کرد و سپس درها و کرکره های مغازه ها جمع آوری و به بیرون از ساختمان منتقل شده است. در ادامه عملیات تخریب، سقف های کاذب و تاسیسات الکترونیکی و مکانیکی موجود در آن جمع آوری و به بیرون از ساختمان منتقل شد. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


ماجرای شنود دفتر علی مطهری چه بود؟

نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: پرونده های شیراز، مشهد و شنود از دفتر شخصی من براساس قوانین و چارچوب های مشخص در حال رسیدگی است. منتظر گزارش کمیسیون شوراها در مورد حادثه مشهد هستیم و مسببین حادثه شیراز نیز مشخص شدند که باید با آنها برخورد شود. طبق اعلام وزارت اطلاعات در دولت قبل از دفتر من شنود می‌شد، که با عاملان این موضوع نیز برخورد شده و از مجموعه وزارت اطلاعات اخراج شدند.


سرباز فداکار استخدام محیط زیست می شود

سیدمحمد باختر سرباز فداکار مریوانی هنگام پست نگهبانی در پادگان شهید برخورداری عجبشیر برای نجات جان یک سگ از دست داده با تاکید رئیس سازمان محیط زیست کشور به استخدام این سازمان درمی آید. معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری دستور داده است سرباز فداکار مریوانی که پایش را برای نجات یک سگ داد، به استخدام سازمان حفاظت محیط زیست درآید. پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست این خبر را منتشر کرد.


توصیه حجاریان به دولت برای مقابله با حقوق نجومی

سعید حجاریان گفت: باید بپذیریم که دولت از ماجرای فیش های حقوقی نامتعارف صدمه خورده است هر چند باید قبل از این ها درباره این موضوع به فکر می افتاد. من تعجب می کنم از دولت که اینقدر دیر عمل کرد، ما سال گذشته فهمیدیم که این اتفاق درباره برخی حقوق ها و دریافت ها افتاده است، پس این دیر عمل کردن اصلا معنایی ندارد. مشکل ما تجمیع سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی بود، البته دولت قبل حتی سازمان مدیریت و برنامه ریزی را منحل کرد. دولت یازدهم باید از همان روز اول فعالیت اش آن را احیاء می کرد و نظم را به اقتصاد ایران باز می گرداند. اگر سازمان اداری و استخدامی را احیاء کرده بود، از همان روز اول ماجرای فیش های حقوقی نامتعارف را می فهمید؛ اما متاسفانه آقای روحانی و دولت در این باره تعلل کردند و امسال آن را احیاء کرده اند. دولت در این خصوص اشتباه کرد. اینکه عده ای می خواهند داستان فیش های حقوقی نامتعارف را تا انتخابات کش بدهند و پشت سر هم مساله فیش را مطرح کنند، در آن شکی نیست. این هم معنی بودن فیش با ماهی هم جالب است. عده ای می خواهند از این مساله ماهی بگیرند، اما نهنگ های گنده ای که در موضوعات اقتصادی پیش از این شاهد آن بوده ایم را ندیده، نمی بینند و آن را فراموش کرده اند. مردم باید این نهنگ های اقتصادی بزرگ را بشناسند و دولت باید آن ها را رو کند و بگوید، در این صورت مساله فیش ها گم می شود، البته آقای روحانی هم زرنگ است و می داند با این افراد و این موضوع ها چطور و چگونه باید برخورد کند. دیده بان این خبر را منتشر کرد.


واکنش کدخدایی به اظهارنظر درباره تبلیغاتی خواندن منشور حقوق شهروندی

کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان درباره اظهارنظر آیت الله محمد یزدی که منشور حقوق شهروندی را تبلیغاتی توصیف کرده بود نیز گفت: تا زمانیکه مصوبه ای برای شورای نگهبان نیاید ما فارغ از اظهارنظر هستیم و اظهارنظر رسمی نخواهیم داشت. ولی اعضای شورای نگهبان آزاد هستند که نظرات شخصی خود را اعلام کنند. ایلنا این خبر را منتشر کرد.


آمار قابل تامل از سیگاری ها و قلیانی های بازیکنان لیگ برتر

انتشار بخشی از نتایج طرح مطالعاتی مرکز پزشکی فیفا در ایران (ایفمارک) آمار قابل توجه شیوع مصرف سیگار و قلیان در لیگ برتر فوتبال را مشخص کرد. ایفمارک در گزارش خود آورده است: با ارزیابی‌های آماری صورت گرفته، به نظر می‌رسد میزان شیوع مصرف سیگار باتوجه به اظهار نظر خود بازیکنان به طور واقعی چیزی حدود 20 درصد باشد. این تفاوت آماری در مورد مصرف قلیان هم با شیوه مشابه تکرار شد. در این بین 11 درصد بازیکنان اعتقاد داشتند که هیچ‌کس قلیان نمی‌کشد و 89 درصد بازیکنان معتقد بودند که بازیکنان لیگ برتری قلیان می‌کشند. با آنالیز آماری میزان شیوع مصرف قلیان در میان بازیکنان چیزی حدود 50 درصد به دست آمد. به طور مشابهی 88 درصد بازیکنان اعلام کردند که خودشان قلیان نمی‌کشند. کاپ این خبر را منتشر کرد.


نظر فاطمه هاشمی درباره رقبای احتمالی روحانی

فاطمه هاشمی عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه گفت: تفکرات مختلفی در اردوگاه اصولگرایان وجود دارد و تاکنون این جناح نتوانسته تصمیمی را اتخاذ کند تا به اجماع برسند. به عبارتی اصولگرایان با یکدیگر در تعارض هستند و تا زمانی که به وحدت نرسند، نمیتوانند در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 کاندیدای مشترکی معرفی کنند. رویه کاری، طرز تفکر و رفتار دبیرسابق شورای عالی امنیت ملی و شهردار تهران برای مردم روشن شده است؛ جلیلی و قالیباف قدرت رقابت با رئیسجمهوری را ندارند و برای آقای روحانی رقیب جدی و سرسختی به حساب نمی‌‏آیند. فعلاً هیچ‌یک از اصولگرایان نمی‌‏توانند رقیب جدی و سرسختی برای رئیس دولت تدبیر و امید باشند؛ همه بدانند که محال است خانواده آیت‌الله هاشمی، آقای روحانی را تنها بگذارند و پشت وی را خالی کنند. تا آخر کنار آقای روحانی میایستیم و او را تنها نمی‏‌گذاریم و قطعاً به ایشان رأی خواهیم داد. مجدداً تأکید میکنم که در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، خانواده‌ام از حسن روحانی حمایت میکنند. آنا این خبر را منتشر کرد.


معلم دست دانش آموز را به علت بدخطی سوزاند

معلم چاروسایی با داغ کردن خط کش بر روی آتش بخاری نفتی مدرسه ضمن تنبیه‌بدنی دانش‌آموز کلاس اول، دست او را سوزاند.نیما اکرمی دانش‌آموز کلاس اول ابتدایی ساکن روستای شوتاور که شغل پدر او کارگری است، در این خصوص گفت: به خاطر بد نوشتن مشق‌هایم و ندانستن یک کلمه معلم مرا تنبیه کرد.وی با بیان اینکه معلم تمام دانش‌آموزان را کتک زده و تنبیه کرده بود، افزود: معلممان تمام همکلاسی‌هایم را کتک زد و بعد نوبت به من که رسید ابتدا کتک زد و بعد با گذاشتن خط کش آهنی بر روی بخاری نفتی آن را بر روی دستم گذاشت و می‌گفت نباید خط کش را برداری تا مدت 3 الی 4 دقیقه بر روی دستم نگه داشتم.این دانش‌آموز گفت: هر چه به او التماس کردم که خط کش را بردارم ولی نگذاشت و هم اکنون دستم سوخته است و توانایی برداشتن جسمی را ندارم. مادر نیما اکرمی هم در این خصوص عنوان کرد: همیشه فرزندم به خانه که می آمد می‌گفت که معلم در مدرسه دانش‌آموزان را کتک می‌زند تا اینکه یکی از روزهایی که از مدرسه آمد با دست سوخته وارد خانه شد که وقتی از او سوال کردیم گفت معلم با خط کش او را سوزانده است.وی اضافه کرد: از آموزش و پرورش می‌خواهیم با این معلم سنگدل برخورد جدی کند. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


اولین اظهارات انتخاباتی میرسلیم

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه ما در جامعه با موضوعی به نام دوقطبی مواجه هستیم و این مساله به معنای عدم یکپارچگی در کشور است، گفت که برای یکپارچگی حول محور رهبری باید فداکاری کرد.سید مصطفی میرسلیم در اجلاس سراسری دبیران استانها و شهرستانهای حزب موتلفه اسلامی که در مشهد مقدس برگزار شد با اشاره به معرفی او به عنوان کاندیدای نهایی حزب موتلفه اسلامی برای انتخابات ۹۶، اظهار کرد: وقتی اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی پیشنهاد نامزدی برای انتخابات ۹۶ را به بنده دادند، گفتم اگر بحث خدمت کردن مطرح باشد من آمادگی دارم و الا به دنبال قدرت‌طلبی، شهرت‌طلبی و مقام پرستی نیستم.میرسلیم با طرح این سوال که آیا از روند تحقق آرمان‌های انقلاب طی ۳۷ سال اخیر رضایت داشته ایم یا خیر، تصریح کرد: این مساله به مفهوم آن نیست که بخواهیم کل عملکرد دولت‌ها و مدیران را در ۳۷ سال گذشته زیر سوال ببریم، چراکه هردولت و فردی زحمت خود را کشیده اما کارهای زمین مانده زیاد است.


اعلام حقوق رئیس اداره زمینی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح

رئیس اداره زمینی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح درباره تهدیدات تروریستی نیز اظهار داشت: ما سالیانه بین 15 تا 20 مورد و بعضا 30 مورد برنامه انفجار و عملیات انتحاری کشف می‌کنیم.سردار میریان با اشاره به وضعیت حقوقی‌اش در گذشته و حال تصریح کرد: من سال 58 فرودگاه آبادان بودم، آنجا 800 تومن حقوق داشتم؛ یادم هست که یک سینی می‌گذاشتند وسط و می‌گفتند هر که هر چقدر لازم دارد، بردارد من فقط 200 تومن برمی‌داشتم به عنوان پول بنزین. الان هم حقوقم "5 میلیون و 250 هزار تومان" است.وی در خصوص شایعات مطرح شده درباره اقدامات سپاه گفت: سپاه هر اقدامی که انجام می‌دهد از سر دلسوزی برای نظام است و هیچ منفعتی هم پشتش نیست اما متاسفانه شاهدیم که برخی تهمت‌ها را کسانی می زنند که منفعت شخصی هم دارند درحالی که در سپاه منفعت شخصی وجود ندارد.


انتقاد جدید هاشمی‌ از برخورد صداوسیما

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی عصر جمعه طی سخنانی در مراسم گرامیداشت چهلمین روز درگذشت آیت‌الله موسوی اردبیلی با بیان این که من موسوی اردبیلی را به وظیفه‌شناسی می‌شناختم اظهار کرد: آیت‌الله موسوی اردبیلی را از زمانی که شناختم همیشه به تناسب زمان، وظایف خود را انجام می‌داد.وی افزود: ایشان در کنار آیت‌الله بهشتی همواره تندروی‌ها را کنترل می‌کرد و در حادثه‌ای مانند هفتم تیر که هدف از انجام آن از کار انداختن سه قوه بود، وضعیت به شکلی رقم خورد که بیماران را با برانکارد به مجلس آوردیم تا جلسه به حد نصاب برسد که در آن مقطع نقش آیت‌الله موسوی اردبیلی بسیار مهم بود.وی با بیان اینکه صداوسیما باید برنامه‌ جامعی درباره مرحوم موسوی اردبیلی پخش می‌کرد گفت: حق آن بود که صداوسیما برنامه جامعی برای ایشان پخش می‌کرد نه اینکه لحظات آخر مشخص شود که چه کسی و کجا بر پیکر ایشان نماز می‌خواند.


جبهه یکتا کاندیدا معرفی می کند

حمیدرضا حاجی بابایی عضو جبهه یکتا در مورد تعدد کاندیدای اصولگرا برای انتخابات ریاست جمهوری 96 گفت: ما این تعدد و تکثر را به ضرر جریان اصولگرا نمی دانیم، این تکثر نشان ازظرفیت بالای نیروها در جبهه اصولگرا دارد و از نظر ما تکثری که به وحدت بینجامد خوب است.این نماینده مجلس در مورد اینکه تا چه اندازه امیدوار به ایجاد وحدت در جریان اصولگرا هستید اظهار داشت: مراحل این وحدت متفاوت است یعنی ممکن است اصولگراها در نهایت به یک کاندیدا برسند و یا در زمانی به جمع بندی برسند که تعریف دیگری ارائه دهند.حاجی بابایی در پاسخ به اینکه آیا منظورتان از تعریف دیگر این است که اصولگراها چندکاندیدا را مطرح می کنند که رای روحانی را پایین بیاورند گفت: اقای روحانی رای خودش را دارد و هر کاندیدای دیگری نیز رای خودش را دارد.وی در مورد اینکه آیا جبهه یکتا نیز کاندیدا خواهد داشت گفت: مگر می شود جبهه یکتا کاندیدا نداشته باشد. همه جبهه ها و احزاب و نیروهای کارآمد و ارزشی نظام کاندیدا خواهند داشت.این نماینده مجلس اضافه کرد: ممکن است کاندیدای جبهه یکتا کاندیدای همه اصولگرایان باشد و یا یکی از چند کاندیدای باشد که اصولگرایان معرفی می کنند.


پاسخ معاون روحانی به یک کامنت در توئیتر

شهیندخت مولاوردی، معاون رییس‌جمهور در امور زنان، در پاسخ به توییت یکی از کاربران که از او خواسته برای یکی از متهمان امنیتی کاری بکند، نوشته است: "تا آنجا که در توانم بوده دریغ نکرده و نخواهم کرد."


جزئیات جلسه ارزی ۳ساعته در مجلس

شاهرودی عضو كميسيون اقتصادی (درباره جلسه با سيف) گفت، نتایج انتخابات آمریکا و انتخابات پیش رو در ایران ۲ عامل روانی گرانی دلار اعلام شد!در جلسه سه ساعته امروز سیف رئیس کل بانک مرکزی از تزریق 5.8 میلیارد دلار ارز به بازار آزاد به عنوان یکی از اقدامات بانک مرکزی به عنوان کنترل بازار ارز اشاره کرد.سيف گفت كه ورود بانکها به موضوع فروش ارز یکی از دلایل مهم کاهش قیمت دلار در روزهای اخیر بوده است. به عقیده مدیران ارشد اقتصادی دولت، افزایش نرخ رشد اقتصادی در 6 ماهه نخست سال از جمله دلایل افزایش تقاضای ارز در هفته های اخیر بوده است.پیش بینی رئیس کل بانک مرکزی بر این اساس بود که تا قبل از پایان سال قیمت دلار در بازار آزاد به کمتر از 3 هزار و 800 تومان کاهش میابد.


نظریه هاشمی‌رفسنجانی برای انتخابات 96

سید جواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه هاشمی برای انتخابات سال 96 افشاگری کرد و گفت: نظریه هاشمی رفسنجانی برای انتخابات سال آینده است که اعلام کند دیگر حکومت دینی نمی‌خواهیم و حکومت دینی جامعه ما به حکومت مسلمانان و مشابه کشورهای مالزِی و ترکیه تبدیل شود و فقط حاکمان ما مسلمان باشند.وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر می‌خواستیم حکومت دینی نداشته باشیم پس چرا انقلاب کردیم، تصریح کرد: البته شروع‌کننده این نظریه فائزه هاشمی است که اعلام کرد به حکومت دینی اعتقادی نداریم و آقای هاشمی و خانواده‌اش به دنبال پیدا کردن این نظریه در انتخابات سال آینده هستند و اینکه حجاب و بی‌حجابی در جامعه آزاد باشد.عضو کمیسیون آموزش مجلس به 9 دی‌ماه سال 88 اشاره کرد و یادآور شد: 9 دی سال 88 نشان داد مردم در قبال دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی بی‌تفاوت نیستند و وارد صحنه می‌شوند و حساب افراد و اشخاص را نظام جدا می‌داند.ابطحی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پیروزی در حلب ساده نبود اعلام کرد: حلب با کمک نیروهای شیعه از لبنان، افغانستان و ایران آزاد شد در حالی که آمریکا و مخالفان سوریه باور نمی‌کردند حلب پیروز شود، از طرفی علت عدم پیروزی در موصل این است که آمریکا در لباس دوست در کنار نیروهای عراقی می‌جنگد و مانع فتح موصل است.فارس این خبر را منتشر کرد.


جدیدترین اظهارنظر غرضی برای انتخابات

سید محمد غرضی در مورد طرح کاندیداتوری برخی افراد از جمله قالیباف و جلیلی گفت: اینکه هر روز یک کاندیدا مطرح می شوند نشان دهنده ان است که به نتیجه نرسیده اند. این کاندیدای انتخابات 92 در پاسخ به سئوالی در مورد وحدت اصولگرایان ادامه داد: براساس اخبار هرکدام از گروه های اصولگرا از کسی پشتیبانی می کند،باید یک مقداری حوصله به خرج داد. وی در پاسخ به این پرسش که جامعه مدرسین و جامعه روحانیت می توانند نقش ریش سفیدی شان را در این انتخابات بازی کنند و اصولگرایان را به وحدت برسانند؟ تاکید کرد: امیدوارم بتوانند ولی در گذشته که نتوانستند. غرضی همچنین در واکنش به سئوالی در مورد تمکین پایداری به ائتلاف احتمالی گفت: انها هم جزو همین عزیزان هستند، این عزیزان در میان اصولگرا در یک مجموعه ای هستند که نظرات مختلف دارند ولی هنوز به یک جمع بندی نرسیده اند. این فعال سیاسی در مورد امکان اجرای استراتژی تعدد کاندیدا برای شکستن رای روحانی گفت: به نظر نمی اید مفاهیم سال 92 را بتوانند به سال 96 منتقل کنند. سال 96 خیلی متفاوت از سال 92 است. انتخاب این خبر را منتشر کرد.


دم زدن از اتحاد در 9 دی همان «قرآن سر نیزه کردن» است

محمدجواد لاریجانی با اشاره به اظهارنظرهای این روزهای برخی افراد مبنی بر اینکه در 9 دی نباید راجع به فتنه صحبت کنیم بلکه فقط باید از اتحاد دم بزنیم، گفت: این حرفها «قرآن سر نیزه کردن» است. «اتحاد» امر بسیار مطلوب و خوبی است اما به شرط آنکه حول راه درست و حول اسلام و جمهوری اسلامی باشد؛ اما اینکه علیه فتنه صحبت نکنیم تا اتحاد برقرار شود حرف بی ربط و مصداق قرآن سر نیزه کردن است.تسنیم این خبر را منتشر کرد.


آرش صادقی به مرخصی درمانی می‌رود

«یکی از مقام‌های دادستانی به خانواده آرش صادقی و همسرش اطلاع داده است که صبح یکشنبه ۱۲ دی به محل زندان مراجعه و با دادن قرار وثیقه شرایط مرخصی صادقی و همسرش را فراهم کنندامیر رییسیان، وکیل آرش صادقی به سایت خبری تحلیلی ساعت ۲۴ گفت: بر اساس آن چه از طرف دادستانی بیان شده است، آرش صادقی به مرخصی درمانی می‌رود و همسرش گلرخ ایرانی به مرخصی خواهد رفت.آرش صادق در مقابل این اقدام اعتصاب غذای چند هفته‌ای خود را می‌شکند.در روزهای گذشته برخی افراد درخواست کرده‌اند که نسبت به تجدیدنظر در برابر آرش صادقی اقدام شود تا او با شکستن اعتصاب غذا شرایط را مساعد کند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل