بازدید 3935

بایستی متناسب با ظرفیت و استعداد هر سرزمین در آن سرمایه گذاری کرد

کد خبر: ۶۵۲۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳ 30 December 2016
دهمرده در جلسه ای که با حضور وزیر محترم آموزش و پرورش در استان سیستان و بلوچستان و در محل استانداری شهرستان زاهدان انجام شد، با اشاره به اینکه آقای دانش آشتیانی در گذشته در خیلی از کارهای مربوط به استان سیستان و بلوچستان دخالت داشته و کمک نموده اند، اظهار داشت: با یک نسخه نمی توان کل کشور را اداره کرد و بایستی متناسب با ظرفیت و استعداد هر سرزمین در آن سرمایه گذاری نمود

دهمرده در ادامه بیان نمود: من گفته بودم مردم سیستان وبلوچستان بالاترین ضریب هوشی را دارند. در یک جلسه مربوط به رؤسای دانشگاه ها که حتما آقای دانش آشتیانی نیز در آن حضور داشتند یکی از عزیزان مطرح کردند که بچه های سیستان و بلوچستان بالاترین ضریب هوشی را دارند، اما در توزیع مواد مخدر. در آن جا بنده مطرح کردم که جفا کردید. مصادیقی آوردم.

وی گفت: برای اینکه ثابت کنیم سیستان و بلوچستان بالاترین ضریب هوشی را دارد در همه ابعاد کار کردیم. با ابتکاری که در ایران انجام نشده بود و غیر متداول نیز بود دبیرستان های شبانه روزی دانشگاه را طراحی کردیم و ثابت کردیم که سیستان و بلوچستان بالاترین ضریب هوشی را دارد.

دهمرده افزود: در یک سال تمام دانش آموزان آن دبیرستان دانشگاه در رشته پزشکی قبول شدند. آن گاه دبیرستان دانشگاه الگویی شد برای کل کشور. بنابراین یک سرمایه گذاری و یک حرکتی انجام شد، هر چند که غیر معمول و غیر متداول بود اما ما زیر ساختارهایش را فراهم کردیم.

نماینده مردم سیستان در مجلس ادامه داد: امروز نیز انتظار داریم برای این که در آموزش و پرورش به میانگین کشوری نزدیک شویم همین نکته پذیرفته شود. همه می دانیم جزء افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانشگاه ها و مراکز علمی استان سیستان و بلوچستان است.

وی گفت: ما در لب مرز و در شهرستان زابل یکی از زیباترین دانشگاه ها را داریم. معنا و مفهوم این است که در این قسمت ها که نظام سخاوتمندانه سرمایه گذاری کرده است این مراکز جزء افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است. آیا در آموزش و پرورش نمی تواند چنین اتفاقی بیافتد؟ حتما می شود اما باید زیر ساختارهایش را فراهم کنیم.

دهمرده در ادامه افزود: پیشنهادی که به آقای دانش دارم این است که دو یا سه استان غیر برخوردار به عنوان پایلوت انتخاب شده و یک نسخه جدید برای آن ها پیچیده شود تا در آینده جزء افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار گیرند و در کارنامه آقای دکتر دانش نیز همانطور که در دبیرستان های شبانه روزی دانشگاه شریک بودند، ثبت گردد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها