بازدید 7818
قیمت نفت:

بیشترین رشد سالانه برای نفت

امسال قیمت نفت به خاطر توافق تولیدکنندگان عضو و غیر عضو "سازمان کشور های صادر کنندۀ نفت (اوپک)" توانسته است بیشترین درصد رشد سالانه را، از سال 2009، در پروندۀ خود ثبت کند.
کد خبر: ۶۵۲۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹ 30 December 2016

امسال قیمت نفت به خاطر توافق تولیدکنندگان عضو و غیر عضو "سازمان کشور های صادر کنندۀ نفت (اوپک)" توانسته است بیشترین درصد رشد سالانه را، از سال 2009، در پروندۀ خود ثبت کند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز (تا ساعت 15:00) قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل 31 سنت افزایش داشت و این نفت در بازار بشکه ای 57.16 دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 23 سنت افزایش، بشکه‌ای 54.00 دلار صورت گرفت. آخرین خبر ها (ساعت 17:00) حاکی از آن است که قیمت نفت برنت به بشکه ای 56.85 دلار رسیده است و نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز در بازار، بشکه ای 53.83 دلار معامله می شود.

بیشترین رشد سالانه برای نفت

امسال قیمت آتی نفت خام برنت 53 درصد افزایش داشته است و این در حالی ست که افزایش قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 46 درصد بوده. با این حساب می توان گفت که این دو شاخص نفت، امسال بعد از سال 2009 بیشترین درصد رشد را داشته.

در سال 2009 قیمت نفت خام برنت و قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت، هر کدام به ترتیب 78 درصد و 71 درصد رشد داشتند.

در 30 نوامبر اعضای اوپک برای کاهش تولید نفت به میزان 1.2 میلیون بشکه نفت در روز توافق کردند. در این میان، نکتۀ قابل توجه، افزایش تولید نفت ایران با وجود توافق صورت گرفته بود. اوپک پذیرفته که ایران تولید خود را به 3.9 میلیون بشکه در روز برساند. همچنین کشورهای غیر عضو نیز پذیرفتند که تولید خود را 558 هزار بشکه در روز کاهش دهند.

با افزایش انتظارات برای کاهش تولید نفت خام، قیمت نفت توانست دوباره افزایش چشمگیری پیدا کند و دوباره به بالای 50 دلار برگردد. شاید این قیمت برای نفت که روزگاری بالای 100 دلار معامله می‌شد، قیمت بسیار بالایی نباشد، اما همین افزایش قیمت موجب امیدواری تولید کنندگان نفت به بهبود شرایط اقتصادی کشورشان شده و به نوعی می‌توان گفت تعادل را به بازار برگردانده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی