بازدید 8093

فرهنگی: کمیته نیروهای انقلاب، فرا اصولگرایی است/ پورمختار:این کمیته تفکر انقلاب اسلامی را تقویت می کند

برخی افراد می‌خواهند این گونه القا کنند که کشور نیازی به تفکر انقلابی ندارداما جبهه مردمی نیروهای انقلاب می‌تواند در مقابله با این تفکر، گام‌های مثبتی بردارد.بازگشت به گفتمان اصیل انقلاب اسلامی، نیاز ضروری کشور است و این امر می‌تواند زمینه‌ساز تحقق خواست مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت تفکر انقلاب اسلامی باشد.
کد خبر: ۶۵۲۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴ 30 December 2016
آغاز هفته جاری، «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» رسما اعلام موجودیت کرد. اعضای هیأت مؤسس این جبهه را یحیی آل‌اسحاق، مهدی چمران، حمیدرضا حاجی‌بابایی، رضا روستاآزاد، محمود خسروی وفا، مهدی محمدی، علیرضا مرندی، نادر طالب‌زاده و مرضیه وحید دستجردی تشکیل می‌دهند.

به گزارش «تابناک»؛ پس از اعلام موجودیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، 210 چهره ملی کشور اعم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرهنگیان و چهره‌های شاخص مذهبی و قشرهای مردمی از این جبهه حمایت کردند.

هدف از تشکیل این جبهه، ایجاد تحول است و به گفته مؤسسان، آمده اند تا راه را برای حضور مؤثر و مستمر مردم در اداره کشور هموار کنند و موانع حرکت رو به جلو و عوامل سدکننده پیشرفت را از سر راه بردارند. شعار اصلی شان مبارزه با فساد است. می گویند مشکلات اقتصادی موجود، شایسته نظام جمهوری اسلامی و در شأن مردم انقلابی و فداکار این سرزمین نیست و فساد اداری و فساد اقتصادی با ارقام نجومی و دریافت‌های نامتعارف و ناعادلانه مدیران و صاحب‌منصبان از آستانه تحمل مردم فراتر رفته است.

محمدحسین فرهنگی، عضو فراکسیون ولایت در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: این جریان، سازوکار جدید و مفیدی است برای همگرایی و هم افزایی بیشتر در میان نیروهای مخلص نظام که می تواند جذب حداکثری در میان نیروها انقلابی کشور ایجاد کند و باعث وحدت بین نیروها شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نامه حمایتی از این جریان را امضا کرده و به فکر کمک به این جریان است، گفت: این جبهه، عملکرد فرا اصولگرایی دارد و هدف آن این است که ضمن در نظر گرفتن اشخاص اصولگرا، همه کسانی که در جبهه نظام و انقلاب اسلامی هستند، نیز شامل خواهد شد و از آنها حمایت خواهد کرد.

وی افزود: درست است که بیشتر اعضای فعلی این جبهه را اصولگرایان تشکیل می دهند؛ اما افرادی نیز در آن هستند که عضو هیچ دسته و جناح سیاسی نیستند و تلاش در این جبهه به این صورت خواهد بود که افراد حاضر در جناح های سیاسی دیگر نیز در آن جذب شوند.

این نماینده مجلس درباره برنامه های آینده این جبهه گفت: هنوز هیچ برنامه ای از سوی سران آن برای حضور در انتخابات داده نشده، ولی به نظر می رسد، حرکت ارزشمندی در راستای همگرایی و هم افزایی بین نیروهای مخلص شده است و امیدواریم تأثیر خوبی در آینده کشور داشته باشد.

همچنین محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودر آهنگ در مجلس شورای درباره ضرورت شکل‌گیری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: بازگشت به گفتمان اصیل انقلاب اسلامی، نیاز ضروری کشور است و این امر می‌تواند زمینه‌ساز تحقق خواست مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت تفکر انقلاب اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه برخی تلاش دارند اصل انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را از هم جدا کنند، اظهار کرد: برخی افراد می‌خواهند این گونه القا کنند که کشور نیازی به تفکر انقلابی ندارد و جبهه مردمی نیروهای انقلاب می‌تواند در مقابله با این تفکر، گام‌های مثبتی بردارد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان کارکردهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب، تصریح کرد: بازخوانی گفتمان اصیل انقلاب، مبارزه با فساد، توجه به فرهنگ اسلامی، انقلابی‌گری، اصلاح ساختارهای اداری و توجه به نیازهای کشور در حوزه آموزش، از جمله اهداف این جبهه است.
طبیعتاً این جبهه می‌تواند به عنوان گفتمانی جدید در انتخابات 96 ورود جدی کرده و کاندیدا معرفی کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار