بازدید 35192

امروز از عقیم کردن فقرای کارتن خواب می گویند؛ چند ماه آینده شاید از کشتن آنان!

شاید تنها خدا و برخی دلسوزان واقعی کشور می توانند به مردم کمتر برخوردار یا فقیر در این کشور رحمی کنند، چون برخی از مسئولان، به جای حل مشکل مردم فقیر، می خواهند آنان را عقیم کنند. بعید هم نیست چند ماه دیگر برای حل مشکل، به دنبال از بین بردن فقرا باشند!
کد خبر: ۶۵۲۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱ 28 December 2016
بنا بر آماره ارائه شده از سوی مسئولان و از میان 20 هزار بی خانمانی که در تهران زندگی می کنند، جمعیت زنان بی خانمانی که در فضای باز شهر تهران و مثل گورخواب های قبرستان نصیرآباد ناچارند شب را به صبح برسانند، نزدیک 3 هزار تن است. افراد آسیب دیده ای که با شرایط کنونی سرنوشت نامعلوم خود را در آینده ای تاریک دنبال می کنند و از این سو برخی افراد مثل معاون رئیس جمهور در امور زنان نیز راه حل کنترل جمعیتشان را، عقیم کردن آنها می دانند.

به گزارش «تابناک»؛ جدا از اعلام نظر چند ماه گذشته «شهیندخت مولاوردی» معاون رئیس جمهور در حوزه زنان و خانواده که در مورد عقیم کردن زنان بی خانمان گفته بود، این طرح باید بررسی شود و بر اساس رضایت زنان کارتن خواب عقیم شدن صورت بگیرد، پس از رسانه ای شدن ماجرای گورخوابی عده ای از بی خانمانان تهرانی، بار دیگر برخی بر این مسأله دامن زدند.

در همین باره «سیما حق شناس»، همسر «بزرگمهر حسین پور» نقاش و کاریکاتوریست که به همراه همسر در برگزاری نمایشگاه های دفاع از حقوق حیوانات ید طولایی دارند، روز گذشته با انتشار مطلبی در فضای مجازی با اشاره با آسیب های برآمده از افراد گور خواب نوشت: نمی شود که این افراد بی خانمان تولید مثل کنند و بعد دولت با سرمایه مردم شکم آنها را سیر کند. تنها راه حل کنترل جمعیت کارتن خواب ها، عقیم کردن آنهاست؛ هرچند مغزهایی که کار نکند در مورد عقیم کردن سگ و گربه هم ناراحت می شود و... .

انتشار چنین مطلبی در فضای مجازی و از سویی فردی که خود و همسرش سال هاست انرژی و فعالیت خود را برای دفاع از حقوق حیواناتی مثل سگ متمرکز کرده اند، اگر چه کمی عجیب است، عجیب تر از آن حمایت هایی است که از این ایده در دولت وجود دارد.

برای مثال معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با تأیید ضمنی عقیم کردن زنان کارتن خواب گفته بود: این طرح به دلیل هزینه‌ها و تولدهای نوزادان معتاد که بار مالی برای نظام و کشور خواهد داشت و به لحاظ معنوی و اقتصادی و هزینه های اجتماعی نیازمند بررسی کارشناسی است و مطلوب این است که ریشه ها قطع شود تا آماری از متولد شدن نوزادان معتاد نداشته باشیم.

هرچند پس از انتشار عقیده و برنامه معاونت زنان ریاست جمهوری برای عقیم کردن زنان کارتن خواب، «سید حسن قاضی‌زاده هاشمی» وزیر بهداشت در گفت‌وگویی كه با «اعتماد» داشت، ضمن ابراز تأثر برای محرومیت و گرفتاری‌های زنان كارتن‌خواب، عقیم‌سازی آنها را قاطعانه منتفی دانست و تأكید کرد كه این زنان و فرزندان‌شان باید حمایت شوند، نه اینكه از زندگی و دنبال كردن سرنوشت نامعلوم خود محروم شوند، طرح دوباره چنین ادعاهایی در میان افکار عمومی، لزوم طرح چند پرسش و نکته را ضروری می کند.

نخستین پرسشی که باید در این باره پرسید این است که در یک جامعه اسلامی و مدعی طرفداری از عدالت اسلامی، چرا باید این همه کارتن خواب و افراد بی خانمان (تنها 20 هزار کاتن خواب در تهران) باشند؟

پرسش دومی که مسئولان باید به آن پاسخ بدهند این است که چرا در میان افراد کارتن خواب این همه زن و دختر کارتن خواب (تنها 3 هزار کارتن خواب زن در تهران) وجود دارد؟

پرسش دیگری که باید برای آن پاسخ پیدا کرد، این است که تا کنون از سوی مسئولان چه اقدامات ریشه ای و کلیدی برای حل این مشکلات و از بین رفتن پدیده کارتن خوابی صورت گرفته و به نتیجه نرسیده که حالا بخواهیم راهکار دیگری مثل عقیم کردن زنان کارتن خواب را دنبال کنیم؟

در همین موضوع گور خواب های شهرستان شهریار که اخیراً رسانه ای شد، فرماندار، دادستان، شهردار و سایر مسئولان شهرستان شهریار اصلاً در جریان حضور و زندگی عده ای در گورستان این منطقه نبودند و به لطف خبرنگاران و رسانه ها از این موضوع مطلع شدند؛ بنابراین، باید پرسید مدیران و متولیانی که حتی از آمار و محل دقیق زندگی افراد بی خانمان و یا کارتن خواب اطلاع ندارند، چگونه می توانند مدعی تلاش برای حل صحیح مشکل و این آسیب ها ـ چه در گذشته و چه در آینده ـ داشته باشد؟

در حالی برخی از مسئولان و به اصطلاح روشنفکران جامعه عقیم کردن زنان کارتن خواب را با هدف مقابله با پدیده کارتن خوابی و بی خانمانی زنان دنبال می کنند که نمی دانند با این کار خود، تنها صورت مسأله را پاک می کنند.

استدلال آنها برای این کار، جلوگیری از تولد فرزندانی است که از مادری کارتن خواب و در شرایط بی خانمانی متولد می شوند. در این باره باید گفت، اولاً تولد فرزند از سوی مادر کارتن خواب، یک موضوع حاشیه است و تأثیری در اصل ماجرا (وجود مسأله کارتن خوابی) ندارد.

فرض را بر این بگیریم که همه زنان بی خانمان کشور به لطف مسئولان عقیم شدند، آیا با این اقدام تعداد زنان کارتن خواب کم می شود و با این روندی که پیش می رویم، دیگر به تعداد آنها افزوده نمی شود؟

خیر این طور نیست؛ شرایط اقتصادی جامعه، بی عدالتی، فقر، بیکاری و... از جمله مشکلاتی است که در هر لحظه و هر ثانیه می تواند آبستن تولد تعداد زیادی زن کارتن خواب دیگر باشد و با این کارها آن مشکل اصلی شرایطش تغییر نخواهد کرد.

مسأله دیگر آنکه مگر ما انسان ها می توانیم مسئول و تعیین کننده سرنوشت نوزادانی باشیم که به دنیا می آیند. آمدیم و فرزندی که از یک مادر کارتن خواب به دنیا آمد؛ پس از تولد، بنا به شرایطی مثل تقبل سرپرستی اش توسط یک خانواده متمکن و ... در آینده به یک فرد موثر و مفید برای جامعه تبدیل شد، در این حالت شرایط چگونه است؟

جدا از مسائل بالا نکته اینکه چه ضمانتی وجود دارد مادری که اکنون کارتن خواب و بی خانمان است، در آینده نیز چنین سرنوشت و حالتی داشته باشد؟ شاید در آینده شرایط جامعه به گونه ای شد که این همه بی عدالتی و فقر فراگیر نباشد و در آینده مردم جامعه بیشتر دلشان به حال این قشر آسیب دیده بسوزد و برای آنها یک اقدام اساسی انجام دهند. در آن حالت وضعیت مادر بی خانمانی که به لطف مسئولان کنونی عقیم شده است، چیست؟ آیا او حق ادامه حیات و دنبال کردن سرنوشت خود را ندارد؟

بر اساس آنچه رفت به نظر ضروری می رسد، مسئولان برای حل ریشه این موضوع در ابتدا تلاش کنند تا برای خود یک بانک اطلاعات دقیق و کامل از تعداد و وضعیت افراد بی خانمان و کارتن خواب تهیه کنند؛ بانک اطلاعاتی که در آن مشخصات افراد گورخواب نیز لحاظ شده باشد و این گونه نباشد که یک مدیر ارشد شهرستانی به لطف اطلاع رسانی خبرنگاران از وجود چنین افرادی در حوزه مدیریتی خود مطلع شود.

در گام دوم شایسته این است، مسئولان با جمع آوری این افراد آسیب دیده اجتماعی نسبت به درمان مشکلات جسمی، روانی، اجتماعی، اقتصادی و... آنها اقدام و شرایط بازگشت دوباره آنها به آغوش جامعه را فراهم کنند.

گفتنی است، مردم نوع دوست و دلسوز ایران اسلامی نیز که در طول تاریخ حمایت و همراهی خود را با سایر هموطنان خود در همه صحنه های اجتماعی به خوبی نشان داده اند، حاضر خواهند بود در این مسیر گام به گام مسئولان را همراهی کنند و به حل منطقی و ریشه ای مشکل کمک کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۸
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۲۱۷
آهان پس هر که سقوط کرد باید آنقدر لگد کوبش کنیم تا نابود شود . قانون جنگل است دیگر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
نه عزیز بلندش کن بنشینه یک بسته مواد بده به اون یک بسته هم خودت وردار دو تایی با هم مصرف کنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
برادر یا خواهر گرامی منظور از عقیمی دقیقا پیشگیری از زایمان است که قابل برگشت هم هست. به نظرم این فقط یک سو تفاهم در اثر استفاده نادرست از کلمات است.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
اعتیاد یک بیماریه
مثل اینکه بگیم بیمار قلبی را باید عقیم کنیم
اگر بیت المال درست تقسیم شه نه کارتن خواب داریم نه معناد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
کمی منطقی فکر کنید . آیا این افراد واقعا صلاحیت بچه دار شدن دارند؟ این همه اخبار کودک آزاری ، کودکان کار و .... مربوط به همین فرزندان است . اغلب آنان بزهکار می شوند . احساسی نباید برخورد کرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
عزیز من اون کسی که گفته بود این زنها را عقیم کنیم گفته بود اگر خودشون بخوان اگر خودشون بخوان
آره بكشيمشون ديگه اين صحنه ها رو نبينيم ناراحت بشيم
حرف شما درسته
مخصوصا وقتی آدم فکر می کنه که خودتون ریشه هاه این مصائب هستید!
اتفاقا حرف صحیحی زده، اینان فقیر و کم برخوردار نیستند، مستضعفین وراث زمینند اما اینان مستضعف نیستند. معتادند، اغلب مجرمند، بیماری های خونی دارند. به چه دلیل یک کودک معصوم باید توسط اینان به دنیا آورده شود؟؟ تا زجر دنیا را به تنهایی به دوش کشد؟
پاسخ ها
نرگس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
هیچ معتادی هم قرار نیست ترک کند. هیچ کارتون خوابی نمی تواند بعدها صاحب خانه شود و تولید مثل کند. همه باید از صحنه روزگار محو شوند تا خاطر مسئولین مکدر نشود. همه مجرمند و فقط پروتمندان معصوم....
به کجا چنین شتابان؟؟
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
انسان های کوته فکر نیاز به عقیم سازی دارند
وعده الهی نباید فراموش شود
همانا پس از هر سختی آسایشی است
شاید این افراد در بدبختی بمیرند ولی شاید فرزندان همین افراد آینذه سازان مملکت باشن
هیچ انسان موفقی نه مادر موفقی داشته نه موفق به دنیا آمده.
فراموش نکنید
دست خدا بالای همه ی دستهاست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
خانم نرگس: براساس آمار موجود 98 درصد معتادان متاسفانه پس از ترک دوباره بر می گردند . صحصح است با این موضوع منطقی برخورد شود نه احساسی
به این افراد باید گفت اگر شما به این مردمان قدرت تولید مثل داده اید پس شما هم این توانایی را از آنها سلب کنید
مملکته داریم؟ بیاین ما رو هم عقیم کنید و خلاص
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
مگه تو هم معتادی ؟
انتی جوگیر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
جوگیر نشو برادر فقط یه نظره شما هم نطر مخالفت بهتر از ادبیات اون بگو
باخسته نباشید به مسئولان کشور.
این بدبختها همین حالا هم مرده به حساب می آیند
احساساتی نشید ؛ مساله فقط بی عدالتی و فقر و اینها نیست ؛ اکثر این افراد دارای ضرایب هوشی بسیار پایین و ژنهای معیوب هستند که بهشون اجازه نمیده بتونن براحتی زندگی کنن ؛ ضرایب هوشی اینها در بسیاری موارد در مرز بین نرمال و کم هوشی قرار داره ، حتی اگر کارتن خواب هم نباشن احتمال تولید مثل اینها و اینکه فرزندانی مثل خودشون بدنیا بیارن خیلی زیاده ؛ ضمن اینکه با شرایطی که دارن بارداری اینها برای زنان خیلی خطرناکه و ممکنه منجر به فوت بشه ؛ همچنین بدلیل بارداری و سقط جنین به روشهای خطرناک باز هم این زنها در معرض خطر قراردارن ؛ باید فکر درست کرد ؛ عقیم سازی راهی مناسبه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
دوست عزیز بیشتر نظرات منتشر شده از طرف گروه خاصی است که از همه چیز بهره برداری سیاسی می کنند . تابناک هم طبق معمول نظرات را گزینشی منتشر می کند . وگرنه همه می دانند که غالب معتادان به بیماری هپاتیت و ایدز مبتلا هستند و برای سلامتی جامعه خطرناکند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
می دونی هوش متوسط ایرانی ها 84 هست و کندذهن از 70 به پایین؟
باید عقیم سازی کشوری صورت بگیره...چه بسا من و شما هم جزو همین دسته باشیم و فقط ادعا باشیم
.
اکثریت ما ژن معیوب داریم، وگرنه این مملکت مان نبود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
بیشعور مگه تو مالک جان و نفس دیگرانی؟ مگه روزی دیگران دست تو هست؟ چه کسی گفته کم هوش باید مقطوع النسل بشه ملعون فاشیست؟ خداوند به هرکه بخواهد هرجور جسمی رو عطا می کنه، من فکر کنم برای تودهنی خوردنت لازم باشه خدا یه بچه عقب افتاده بهت بده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
چرا چرت میگی

پس اونی که توی روستا دنیا میاد بعد میشه یکی از مفاخر چون توی روستا بوده ضریب هوشی کم داشته چون فقیر بوده؟؟

شما پولدارا (تازه به دوران رسیده) و اینکه خودتم از همین دسته کم هوشایی که فقط زرنگی و در کلا گذاشتن سر مردم میبینی حق حرف زدن نداری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
شاید فکر کردید اونا موش ازمایشی هستن هربلایی دلشون بخاد سرشون بیار ن... خودتو بذار جای اونا... خدالعنت کنه کسانی رو که خلق و خویی اشرافیت رو تو مملکت رواج دادن... ن
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
با نظر شما مخالف هستم
ما با استعداد ترین انسان ها را در ایران داریم
استعداد مهمه ولی اساس نیست
چینی ها از کم استعدادترین مردم ما ضریب هوشی پایین تری دارند ولی تلاش میکنند
خیلی از کارتن خواب ها انسانهای با استعدادی هستند ولی به دلایل فراوان و با یک اشتباه کوچک گرفتار این مشکل شدند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
دوست ناشناس19:58 در نظریه فوق بحث فقر و روستا نبود بحث فرد معتاد آنهم از اخرین درجه اش است . اغلب این افراد متخلف و یا مجرم هستند چون اختیاری از خود ندارد . این افراد دارای صلاحیت برای بچه دار شدن نیستند
هیتلر و حکومت نازی و عقیم سازی
باید این مفت خورها عقیم بشوند
چرا می خواهید موجودی بدنیا بیاید که از همون اول بدبخت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
خودت خیلی خوشبختی گاگول؟ اگر آره پس تو این مملکت چیکار میکنی؟؟؟؟
مگه ساماندهی و برنامه ریزی برای 20 هزار نفر چقدر هزینه دارد ! 1 میلیاد ؟ 2 میلیارد ؟ 3 میلیارد ؟ 1000 میلیارد ؟ دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس ! فقط پول یه دوتا از اون معوقات بانکی کوچیکشو خرج اینا کنید حداقل امار 20 هزار تا میشه 100 نفر
پاسخ ها
من من
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
فقط در جواب بحث شما ( د موافقت یا مخالفت با مطلب)
اگه برای اسکان و نگهداری بهتر این معتادا سالیانه فقط نفری 1 میلیون هزینه بخواد ( یعنی ماهی کمتر از 100 هزار تومن ) مبلغ اسلیانه برای این تعداد میشه 20 میلیارد تومن...
که با این رقم نمیشه شرایط مناسب برای ترک این افراد هم ایجاد کرد چ برسه به اسکان و ترک و بعد هم وارد کردنشون به کار...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
موضوعات را با هم قاطی نکنید ف خود شما حاضر نیستند از چند کیلومتری این افراد عبور کنید حالا همه اشک تمساح می ریزید
بعله این معاون رئیس جمهور چنین حرف کثیفی را چرا زده؟ این جنایت علیه بشریته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
چفدر دلواپس !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
این مزه پرون کیه یک در میان میپرونه!؟
امثال خانم سیما حق شناس حتما کتاب نبرد من هیتلر را خوانده اند که اینگونه فکر میکنند حتی یک معتاد هم حقوق خودش را دارد فهمیدنش سخت نیست بجای فکر عقیم کردن این بندگان خدا بفکر عقیم کردن اعتیاد و فقر توی این سرزمین باشید.
مردم نوع دوست حاضرندهرانچه درتوان دارند انجام دهند ایا بعضی از مسئولین سازمانهایی چون تامین اجتمایی یا کمیته امداد قبول کرده اند ......
شما در نزدیکی انتخابات دست به تخریب دولت میزنید،،،، و ژست انساندوستانه به خود گرفته اید
اما واقعیت انست که عقیم کردن هم برای خودشان خوب است هم برای جامعه
دولت مجبور شود با سرمایه مردم شکم آنها را سیر کند؟! آنها مگر مردم نبودند؟ شما به این روز انداختیدشان
ولله قسم که قلبم از خواندن این خبر به درد آمد.چطور معاون رییس جمهور به خودش اجازه میده حتی به طور ضمنی به عقیم سازی کارتن خوابها فکر کنه؟؟؟شما کی هستید که همچین تصمیمی بگیرید برای یک انسان؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
شما خودشو ناراحت نکن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
حساس نشو
" مطلوب این است که ریشه ها قطع شود" و این قطع ریشه مستلزم این است که افراد بی کفایتی مثل مولاوردی معاون نباشند
با سلام و احترام
دربعضی از شهرهای هند دقیقا همین اقدام را برای سگ های ولگرد انجام می دهند.

احسنت به معاون رییس جمهور خوش فکر؟!
فكر خوبي است وقتي نه ميخواهند و نه ميتوانند برايشان كاري بكنند پس همه را
بدهند به دست آقاياني كه در اين گونه اوامر تجربه دارند و ميتوانند يك شبه همه ي
اينها را از اين جهنمي كه ميكشند راحت كنند
حالم بهم می خوره از آدم هایی که برای خودنمایی کمپ و کمپین حمایت از سگ راه میندازن

اما وقتی نوبت به آدم ها میرسه میگن که عقیم کنید

واقعا شرم باد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
منم از ادم های دلواپس حالم بهم می خوره
دزديهاي مسلن مسئولين انقدر زياد است كه وقتي براي اين كارها نمي ماند از طرفي انقدر ارگانهايي مسلن انقلابي هستند كه بي در و پيكر پول اين مملكت را چپاول و تاراج مي كنند و از انواع بازرسيها و جستجو و تحقيق و ماليات و... معاف هستن . وقتي وپولي براي كارتن خوابها باقي نمي ماند .اب از سرچشمه گل الود است....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
مسلن ؟ مثلاً این کلمه معنیش چیه ؟
کاش اینها اهل فلسطین یا سوریه بودن انوقت دولت ایران بداد انها میرسید
پاسخ ها
حجت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
کاش فرانسوی بودن آن وقت سگ بازا می رفتن شمع روشن می کردند
سلام ما رو به اسلام برسونید
اون.... روشنفكر با آن افكار مازوخيستي سگ بازانه اش را بايد عقيم كرد كه فردا بعيد نيست يك هيتلر ديگر بزايد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
اول باید ادم های بی تربیت رو عقیم کرد که اشغال هایی مثل خودشان تحویل اجتماع ندهند
منظورشون از عقیم کردن کارتن خواب هایی که توی گور میخوابن این که اموات بعدا آبستن نشن
با این اظهار نظرها شیعه معاویه (لعنت الله علیه) برای این افراد برازنده تر از شیعه علی (ع) است.

"هزینه برای کشور دارد" شرم آور است.

مصارف خمس و ذکات صراحتا" در قرآن بیان شده است حال حق این بینوایان چه میشود؟ مراجع پاسخ گو باشند.

اگر امام رضا (ع) در میان ما بود با این مسئولین آستان قدس چه میکرد که حق امام رضا (ع) را چنین برای مصارف غیر ضرور خرج میکنند.
تو انتظار میکشی ولی به سر نمی رسد
به ریشه های این درخت بجز تبر نمیرسد
چرا همه كارها رو بايد مردم انجام بدن؟
اين همه دارايي و ثروت مملكت خرج همه مردم دنيا ميشه به غير از مردم بدبخت ايران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
اونا واجب ترند !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
آفرین
رمضانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
بدبخت بیچاره هر کاری انجام میشه به خاطر اینکه شما بتونی بدون هراس از بمب گذاری و... بتونی زندگی کنی ! نه اینکه مثل مردم ترکیه در حول و هراس بمب گذاری باشی یا اینکه مثل مردم اروپایی موقع خرید یه کامیون بیاد شما رو له کنه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
مردم مالیات سنگینی به دولت می دهند اما خدمات اجتماعی دولت در حد صفر است. به کشورهای غربی که مظهر فساد است نگاه کنید چیزهایی هم باید از آنها یاد بگیریم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
خرج نکن تا برسن به خونه خودت اما بعدش اگه 100 برابر هم خرج کنی فایده نداره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
اگر خرج همان جایی که می گویید نمی شد الان باید خودت لابلای همین ها دنبال جا می گشته تا سرت را نبرن
اگر خوشان نخواهند عقیم شوند چه می شود؟ با زور و غل و زنجیر به اطاق عمل می کشندشان؟ با همان مشت و لگدهایی .که دیروز از گورهایشان بیرون ریختند تا صورت مسئله پاک شود؟ پس از کارتن خوابها نوبت چه اقشاری برای به‌نژادی خواهد بود؟ سیاستی که نازی ها با معلولین و "نژادهای دون" اعمال کردند. دوستان ریشه کردن فقر را با ریشه کن کردن فقرا قاطی کرده اند.
مرگ کودک 2 ساله بر اثر مصرف شربت متادون...مادر معتاد کودک دوساله‌اش را در دستشویی انداخت...کودکی که در یکی از پارک‌های تهران از مادری کارتن خواب به دنیا آمده بود، دقایقی بعد از تولد به دلیل سردی هوا و شرایط زایمان از دنیا رفت... الان به نظرتون این بچه ها حق حیات نداشتند؟ پدر و مادر نادانی که زندگی خودشون رو نمی توانند اداره کنند چطور می توانند موجود دیگری را مدیریت کنند!!!؟ عقیم کردن این موجودات ربطی به فقرا داره اصلا!!!!؟ که جو دادید... به نظرم بد نیست آدم از عقلش هم استفاده کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
عقل ؟؟؟ چی هست ؟ فعلاً فصل انتخابات است باید پوپولیستی حرف زد نه از روی عقل
چرا اینهایی که از این حرفها میزنن رو عقیم نمیکنن که دیگه مثل اونها تولید نشه؟ ببینید بچه هایی که در اینجور شرایط بدنیا میان و بزرگ میشن آینده بسیار بدی رو دارن ولی برای اینکه آینده بدی نداشته باشن حداقلش اینه که اون بچه ها رو مورد حمایت قرار داد. بعضیها معتادن و اصلا میخوان بمیرن و هر چند بار هم که ترک میکنن برمیگردن معتاد میشن، اینها تکلیفشون روشن هست ولی بچه ها رو باید مورد حمایت قرار داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
تو راست میگی !!! همه جای دنیا دارند سعی می کنند از تولد نوزادان معیوب جلوگیری کنند ، ما افتخارمون اینه که به جمعیت معلول اضافه کنیم !!! نه اینکه خیلی خوب به معلول های موجود رسیدگی می کنیم . دریغ از یک جو عقل
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
مطمئن باش اینها خودشان از همان هایی هستند که بچه دار نمی شوند شما زیاد احساساتی نشو . مثل اینکه اخبار مربوط به کند شدن رشد جمعیت و بچه دار نشدن زوج های جوان را نمی خوانی
خجالت هم خوب چیزیه ، خود شما رو باید عقیم کنند که این افکار در نسل های بعدی به وجود نیایید ، این ها انسان های اند که به خاطر ضعف مدیریت که در سه دهه گذشته در دست همین افرادی که امروز هستن بود به این وضع افتاده اند ، باید ناتوانی اینها حل شود ، نه صورت مسئله رو پاک کنند
بعد از صبحانه کاری حتما دوغ بنوش
عقیم کردن افرادی که به صورت نرمال زندگی نمی کنند بسیار هم خوب و مفید است. فرزندان حاصل از آنان چیزی جز سیاه روزی و بدبختی در انتظارشان نمی باشد.
چرا عادت کرده ایم سریع، راحت ترین و بی مسولیت پزیری ترین راه را پیداکنیم و بدون فکر کردن به عواقب و نتایج و حقوق انسانی آن، عقیم کردن را در پیش بگیریم؟!؟! آخر چذا؟ مگر این افراد حقوق انسانی ندارند که اینگونه بمانند مایملک خود در موردشان تصمیم بگیریم؟! کجاست وجدان بیدار انسانی؟ آیا معاون رئیس جمهور در امور زنان این وجدان بیدار انسانی خود را بیدا کرده است؟ آیا این احساس همنوع دردی برای ایشان آشناست؟!
جلوي توليد و توزيع مواد مخدر رو بايد كرفت تا وسعت اين فلاكت و نكبت بيشتر از اين نشده
چراغی که به خانه رواست به مسجد..‌‌... چرا ثروت این مملکت خرج سامان دهی اینگونه مشکلات نمیشه .مسؤولین پاسخ بدند؟
انگار دوران برده داریه.
اتفاقا بایددبرن هر چی معتاد هست جمع کرد و کشت.چون درست بشو نیستن و فقط باعث بدبختی خودشون و جامعه هستن
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
فرد معتاد مریضه دقیقا مثل خودت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
نمی دانستم گرایشات نئو نازی هم در ایران داریم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
کتاب بیشعوری را بخون برات خوبه
مادري كه نوزادشو براي مواد ميفروشه قابل ترحم نيست
آدمهای سالم و تحصیلکرده در کار خودشون مونده اند حالا شما میخواین این آدمها را بگیرید اصلاح کنید و به آغوش جامعه بر گردونید کدام جامعه این جامعه فقیر و بهم ریخته که ادمهای نرمالش نمی تونن خوب زندگی کنند و بسختی امورشان را می گذرانند.
شما بگو تابناک ! چرا زنان کارتن خواب تعدادشان زیاد است ؟ خودت رو به خواب زدی ؟ ضمناً آنکسی که از حقوق حیوانات دفاع می کند در حقیقت پایه های دفاع از حقوق همه مخلوقات خداوند را تحکیم می کند . شما فکر می کنید فرزند حاصل از یک پدر و مادر معتاد و به احتمال قوی آلوده به ویروس ایدز یا هپاتیت چگونه موجودی باشد ؟ شعار بس است تابناک ! این حرف های احساسی به حز برای گول زدن مردم هیچ مصرفی ندارد . منابع مالی ایران به صورت وحشتناکی در داخل و خارج از ایران حیف و میل می شود . می خواهید اوضاع مردم بهتر شود ، از خودتان شروع کنید . پول ایران باید در ایران و برای ایرانی هزینه شود .
عقیم کردن کارتن خواب ها کار درستی هست چرا که این افراد در شرایط سختی هستند و در خوراک پوشاک و مسائل ابتدایی مانده اند و مطمئنا نمیتونن جلوگیری کنند. عقیم نشدنشان مساوی ست با بدبخت شدن انسان های دیگه کسانی که شاید حتی معتاد به دنیا بیان و مشکلات بیشتر
ایا همه افراد کارتن واب معتاد ند باید ذهن افرادی که این حرفاهای فاشسیتی را می زنند عقیم کرد
فردا کوره های ادم سوزی را راه بندازید راحت شید
این خانم فکر کرده چون خودشو بزک می کنه و یه سری طرفدار در اینستاگرام داره میتونه در مورد همه مسایل نظر بده.
برو هنرمندیتو بکن به جای نسخه پیچیدن از سر بی اطلاعی و ناآگاهی برای هر مساله ای
فقیرمردنی هست متاسفانه//مردن هزارباربهتراززندگی توگوره.
افرین به فرهنگ اریایی
نگویید عقیم کردن فقرا چرا شانتاژ می کنید بگویید عقیم کردن فرد معتاد هروئینی شیشه ای و... درست ترین کار است بخدا خیال کردین اینها به بچه هاشون رحم می کنند چرا باید بچه ای پا به دنیا بگذارد بخاطر از خود راضی بودن ما که در خانه نرم و گرممان پا روی پا انداخته تئوری مطرح می کنیم ؟؟ اون طفلی که از مادر معتاد به دنیا می آید یا از شکم مادر به باند گداها فروخته شده یا به محض بدنیا آمدن معتاد و خمار و پر درد پا بر دنیای پر از درد و رنجش می گذارد که مایی که فقط در کاخهایمان نشسته و طرح تئوری می کنیم کوچکترین کاری برای کم شدن دردشان نمی کنیم پس لطفا اشک تمساح نریزید
هزار جور مرض دارند اینها که به فرزندانشان انتقال می دهند اونوقت شما میگید بگذارید بچه دار شوند ؟ عقل هم خوب چیزیه !
اگه در کشور قانون و عدالت بود حالا دنبال کی بود و کجا بود نبودیم .
اون مادر برای اینکه زندگی بهتری برای فرزندش فراهم شود نوزادش را می فروشد .وگرنه جگر گوشه اش را ازخودش جدا نمی کند.
کاش کمی فکر کنی بعد حرف بزنی.
تابناک ! میشه بفرمایید چطور ممکنه آدم با این وضع فلاکت بار کارتن خوابی به فکر زناشویی و تولید و تکاثر بیفته ؟ بابا آدم های سالمش تو فرزندآوری مانده اند بخدا .
تنها راه حل عقیم کردن زن و مرد کارتن خواب است یک عده از اینها معتادند و فقرشان ناشی از همین عمل ناپسندشان است چرا باید بار اضافه به دوش بقیه مردم باشند البته نبود نهادهایی که در مقابل کار غذا و اسکان بدهند هم یک معضل است اما اینها در اجتماع حضورشان و بچه دار شدنشان فساد آور است و برای خودشان هم بهتر است که بی فرزند باشند شکم دو گرسنه را نمی توان سیر کرد
معتادا رو باید به معادن دورافتاده و کار شاق در غل و زنجیر که امکان فرار هم نداشته باشن و زیر آفتاب سوزان تبعید کرد و حسابی ازشون کار کشید، هم نشئگیشون با کار از سرشون میفته هم یه پولی درمیاد که خرج خانوادشون کرد. بالاخره این زخمی هست که آخرین چارش داغ گذاشتنه ولی نتیجه بخش خواهد بود. مثل رفتارهای وحشیانه ی عقیم کردن یا کشتن هم نیست که راه برگشتی نداشته باشه...
هر چی معتاد بکشید والله هم خودشون راحت میشن هم خانواده هاشون هم مملکت هم دولت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
آیا برای برادر و خواهر خودت اگر مواد مخدر صنعتی مصرف کند چنین حکمی صادر می کنی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
امثال تو را هم بکشند برخی از مشکلات حل میشه ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
بله ! معتاد برای جامعه به جز دردسر چیزی ندارد . حالا هر که می خواهد باشد
اعتیاد جرم است وچه جراییم مهلکی از اینها سر می زند
اینکه:
1-علت افسار گسیخته اعتیاد در کشوز سهل انگاری مسولان چندین دهه کشور است وچرا اهمیت داده نشده جای سوال دارد
ایا تعمدی وبا اهداف خاص گذاشتن بسیار مردم معتاد شوند یا سهل انگاری بوده؟
ایا افغانستان با اینکه معدن مواد مخدر است به اندازه ایران معتاد دارد؟!!!
2-تنها راه حل این معضل حمایت جهت ترک است در غیر این صورت وبا توجه به جنایات اینها کشتن انها است
باید جوجه های مرگ ایجاد و انها را کشت
شاید این عمل را غیر انسانی بدانید ولی این باعث می شود که درس عبرتی باشد تا دیگران معتاد نشوند
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.
کودکی که نامشروع ,بدون پدرو مادر مشخص ,که در بدو تولد اعتیاد و ایدز دارد چه گناهی کرده که اگر شانس بیاورد و زنده بماند همانجا به قاچاقچیان فروخته می شود ,پس درست همین است که جلو تولد این کودکان گرفته شود ,اگر والدین آنها حقوقی دارند قطعا این کودکان هم حقی دارند .
عقیم کردنشو کار درستیه بچه ای مادرش اعتیاد و ایدز و هزار چیز دیگه داره براچی به این دنیا بیاد
بیاد که بدبختی بکشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
این حرف مثل این است که بگوییم باید پای معتاد ها را ببریم تا توی خانه بمانند و نروند مواد مصرف کنند
مردم از فقدان کار وبی پولی .بیعدالت معتاد میشوند پیشنهاد میشود ملت را منهای خودی ها نازا کنید و خیالتان را راحت
تابناک عزیز، لطفاً در زیر این مقاله دردناکی که مرقوم فرموده اید ، آگهی تبلیغاتی ( اولین هتل های فرانسوی در ایران ) را بردارید و جای دیگری بگذارید و پول بگیرید . بعد از خواندن مقاله صفحه نخست شما و بلافاصله در چند میلیمتری زیر آن دیدن این تبلیغات آدمو دیوانه می کنه . در مورد کارتن و قبر و سکو و زیر پل و بیابان و پلاستیک خواب ها هم باید بگویم همه فرد فرد مردم کشور مسئولند و مسئولند و مسئول . کی بود کی بود من نبودم نکنند
البته که عقیم کردن کار درستیه در این شرایط! اما نباید علت این بدبختی ها و چرایی به اینجا رسیدن فراموش بشود! بهتر است مسئولین فکری هم برای آن بکنند
من از پرسنل درمان هستم عقیم سازی مقطعی یک تا دوازده ماهه هم در دسترسه میشه تا زمان لازم اقدام نمود
مگه در کشور بی خانمان هم داریم !!!!!!!!!!!!!!
مدیر خدمتگزار
با فیش حقوقی نامتعارف
وقتی فقر و بیکاری باعث متلاشی شدن خانواده ها می شود و وقتی مسئولین خود را خدمت گذار نخبه جامعه می دانند و به دنبال پاداش میلیاردی هستند چگونه می توانند با ایجاد انگیزه و خلاقیت باعث نشاط وامید به اینده برای عموم مردم باشند.خداوند ما را هدایت کند انشاا...
مسئولین محترم توجه داشته باشید که گور خوابی تنها در گورستانها نیست بلکه ممکن است هزارا ن نفر بخاطر مشکلات عدیده درزندگی خودو سختی های موجود ناشی از بی کاری گرانی و غیره این گور را در ذهن خود ایجاد کرده و شبها دراین گور ساخته شده در افکار خود شب را به صبح برسانند
خیلی آرمانی نوشتی تابناک! کودکی که از مادری معتاد به دنیا میاد که اکثرا اعتیاد شدید به انواع مواد دارند از سلامت ذهنی و جسمی برخوردار نیست و اغلب دچار انواع عقب ماندگی ها و نقص رشد هستند. چطور انتظار دارید در آینده به فرد موثری برای جامعه تبدیل بشه؟ خیلی خوشبینا%D
ریختن معتادان در دریا سالها پیش در چین این کشور را نجات داد !
نه حقوق بشر و نه شرع و عرف این اجازه رو نمیده که کسی رو بدون میل خودش عقیم کنید . من حتی شک دارم عقیم کردن حیواناتی مثل سگ هم اخلاقی باشه . و واقعا تعجب می کنم از این افرادی که میان این نظرها رو میدن . چرا همیشه می خوایم صورت مساله رو پاک کنیم
پاسخ ها
سعید
| United States |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
معتاد اگه آدم بود معتاد نمی شد
به جای این که وضع مردم رو بهتر کنین رو میزتون لم میدید و از عقیم کردن مردم صحبت میکنید؟؟؟ به شما میگن مسئول؟؟؟ شما فقط مسئول جیب خوتون هستین؟؟؟
فکر کنم اینکه می گن همشون معتادن دروغه اونا از چیز دیگه ای می ترسن اگه عده فقرا زیاد بشه بی کفایتیشون نمایان می شه برای همین به روش های مختلفی می خوان مخفیش کنن اگه باهوشین بهتره دنبال راه حل باشین و برای تک تک مردمتون ارزش قایل باشید ، یادتون نره طبق قانون اساسی وظیفتون تامین همه مردم چه فقیر چه غنیه
یعنی ایران قدرتمند نمی تونه یه شهرک درست کنه همه کارتون خوابا رو ببره اونجا...مواد رایگان بهشون بده بعد بگه حالا که دقدقه مواد نداری بشین همین جا صنایع دستی درست کن تا مخارج شهرک در بیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
دغدغه
نه عقیم کردنشون به خاطر بیماری عده ای از انها کار درستیه (که اگر خدا میخواست از همه ما و شما تواناتر بود) و نه رها کردنشون تا هرکاری خواستن انجام بدن.
امیدوارم دوستان عزیز نه خودشان رو خدا بدونند و در مورد حقوقی که خداوند به یک فرد اعطا کرده از ترس ظالمانه تصمیم بگیرن و نه این افراد را به حال خود رها کنند.
اگر بخشی از درامد بیت المال صرف این افراد بشه به هیچکس بر نمیخوره و از دادن وامهای کلان بدون بازگشت، حقوقهای نجومی و دزدیهای میلیاردی ببهتر نیست.
امیدوارم مسئولینی که چنین تصمیمی گرفته اند چند لحظه خود را جای این افراد بگذارند و ببینند چرا دچار این وضع شده اند.
امیدوارم منتشر بشه.
مادر معتاد فرزند معتاد و در برخی موارد بفرزندبی هویتی رو بدنیا خواهد اورد.بنظر با رضایت خود این زنان عقیم نمودنشون چندان بد نیست.حداقل از تولد یکی مثل خودشون میشه جلوگیری کرد.چون واقعا اکثر اینها اصلاح پذیر نیستن
وضعیتی شبیه قرون وسطی در اروپا
طرح عقیم سازی معتادان بسیار هم علمی است
تا چند وقت دیگه طرح کوره های مردم سوزی هم مطرح میشه!
مشکل اینه این برنامه باید دائمی باشه ... چون تو این مملکت تعداد این افراد رو به فزونی است و با این وضع مملکت بیشتر جامعه در همین مسیر حرکت می کنن...پس بنا به نظر این خانم به شدت روشنفکر کل جامعه بعتره عقیم شده و تا پایداری جامعه که امیدی به برقراریش نیست همه مردم عقیم شوند...و نسل ایرانی از این کره خاکی برداشته بشه
یادش بخیر یه دوره ای بحث عقیم کردن موش و گربه هم بود...حالا آدم ایرانی هم همون وضعیت رو یافته
.
بعد هم به کمک این روشنفکران و با کمک خبرنگارانی چون کامران نجف زاده و حمید معصومی نژاد، سراغ کارتن خواب های امریکا و اروپا می رویم و روش به شدت مدرن خودمون رو بهشون پیشنهاد میدیم
.
خیلی جالبه که این پیشنهاد رو فقط یک روشنفکر جهان سومی می تونست بده.
همیشه پاک کردن صورت مسئله راحتر از حل ان است،اگر 20 هزارکارتن خواب فقط در تهران باشد چون همیشه شعار ابن بوده تهران نصف ایرانه بافرض اینکه 20هزار کارتن خواب هم توی بقیه کلانشهرهای دیگه باشندایابرای یک جمعیت چهل پنجاه هزارنفری (جمعیت یک شهر کوچک)امکان برنامه ریزی و سیاستگذاری در این همه ارگان عریض وطویل مثل کمیته امداد،بهزیستی وانواع بنیادها که به لطف انقلاب تعدادشان هم کم نیست،برای این افراد مفلوک ورانده شده ومحروم وجود ندارد.متاسفانه ما در هیچ زمینه وبستری حاضرنبستیم از دنیا الگو بگیریم،ببینیم انها با این مشکلات چه جور برخورد میکنند وحلش میکنند،مسئولین هم اونکارو بکنند نه اینک نظریه ی فاشیستی عقیم کردن زنان رابدهند.کشوری با این همه سرمایه منابع طبیعی نفت معادن بالا وپایین دسترسی به منابع اب از حل مسائل انسانی اش عاجز است.
سگ هار را می کشند تا به کسی آسیب نرساند .
اول کسانی که حقوق نجومی گرفتن باید عقیم شوند تا آقازاده کمتر تولید شود و فاصله طبقاتی کمتر شود و این جماعت هم به این روز نیفتند
اعتیاد معلول بدبختیه سرخوردگیه بی کسیه بیکاریه فقره عقده هاس عقده های روانیه تنهاییه بیچارگیه اعتیاد حاصل شکمهای سیر ماست اعتیاد حاصل بی مسعولیتی ماهاست کسی که که پناه میبره به مواد تا غصه هاشو فراموش کنه تا بمیره ولی نه یهویی بلکه بتدریج تا بمیره و نبینه شکاف طبقاتیرو تا بمیره ونبینه سرکوفت زن و بچه و پدرو مادر وخواهرو اعتیاد حاصل کم کاری ماست ما همه مقصریم همه
بچه ای که درچنین وضعیتی قرارباشه به دنیابیادبهترین کاراینه که هرگزبه دنیانیادلطفاعاقلانه صحبت بفرماییدنه ازروی احساسات
با سلام
توجه کن اینها فقیر نیستند و با دست خود خود را به این روز انداختند، یک جو اعتماد بنفس می خواهد که در دام شیاطین نیفتی . فقرا آدم های محترمی هستند ، این ها را به آنان نچسبان وبرایشان اشک تمساح نریز ،خدا پدر شهر دار را بیامرزد که امکانات برای این ها فراهم کرده ،کمی هم باید خودشان همت کنند و این زندگی کثیف که برای خود درست کرده اند را اصلاح کنند و جامعه نیز باید به این بیماران کمک کند.
الان وقت بررسي طرحهاي بنيادي براي رسيدگي و علل و پيامد و چرا اين و چرا چنين ، نيست
همه خونديم و ميدونيم به ويژه در اين چند ماه چقدر نوزاد كارتن خواب ( بعضا مبتلا به ايدز و اكثرا معتاد ) خريد و فروش شدن . از كجا معلوم باندهاي تكدي گري و بزه كاري و قاچاق مواد مخدر و اعضا بدن اين نوزادان بينوا رو نخرن ( ساده لوحانه است كه فكر كنيم فقط توسط خانواده هاي بي بچه گرفته شدن )
چرا بايد از بابت نوزادان بدسرپرست ، بار مضاعف به بهزيستي كه الان با انواع و اقسام مشكلات روبروست تحميل بشود .
اصلا نوزاد يك زن معتاد و بيمار با چه كيفبيت سلامت به دنيا مياد.
اين بچه ها كه به اين وضع بدنيا ميان و بد بزرگ ميشن براي آينده چه معضلاتي ميتونن بوجود بيارن .
طرحهاي بنيادي رو بذارين رو فرصت . الان مهمه براي آينده . تصميم سخت و شجاعانه ميخواد ، بنظر من هم چاره اي جز عقيم كردن نيست.
غمگينم براي مردم كشورم
20 هزار نفر؟! خواهشا یه سر به جاهایی مثل کن و یا فرحزاد بزنید بعد آمار بدید.
یه زمانی کلا مخالف کمک کردن به معتادا بودم، ولی پدرم همیشه مخالفم بود، بعد از سالها تازه منم به اون نتیجه رسیدم که معتادا یکی از مستحق ترین قشرای این جامعه هستند، مطمئنا بیشترین عامل سوق دادن به سمت اعتیاد شریاط جامعه س و قرار نیست هر کسی یک اشتباهی کرد ما تا آخر عمرش پا بذاریم روش
بیخود احساسئ نشین ،و دنبال معجزه نباشین که بچه همچین آدمایی بیان یه آدم فوق العاده شن اونم توی ایرانی که نابغه هاش نابود میشن چه برسه به اینا ، بقیه هم باید عاقل باشن وباتوجه به سطح مالیشون بچه بیارن ، کارتن خواب ها هم باید عقیم شن ، دولت که قرار نیس ماری کنه با این همه بخور بخور و فساد مالی توجامعه بچه آوردن کار اشتباهیه ، یکیو مثه خودمون بدخت کنیم که چی بشه .
میخواید همه رو عقیم کنیم، کلی مشکلات مملکت از جمله یارانه ها و .... حل میشه.
تا وقتی منابع مالی کشور صرف اموری به غیر از آسایش و رفاه مردم بشه از این بهتر که هیچ بدتر خواهد شد و روزی خواهد آمد که همه مردم از شدت فقر و بیکاری گور خواب خواهیم شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
حکماً همینطور است . ما تا بیاییم مشکلات کشور های دوست و برادر را حل کنیم چیزی برای خودمان نخواهد ماند .
الله اکبر
نشانه بارز زوال اخلاق در جامعه این است که مدیری پیدا شود که اینچنین بی رحمانه حکم به عقیم سازی بدهد و مردمی که اینگونه با کامنتهای مثبت وی را همراهی و حمایت کنند.....
این نتیجه ی واقعی و حقیقی تفکر لیبرال فرهنگیه.....
کارتن خوابهایی که بیماری ندارند را به اردوگاه های کار اجباری ببرند و تا اخر انجا نگه دارند
اونا که پدر و مادر درست و حسابی دارن وضعشون اینه


این طفلی‌ها چی میخوان بشن ‌!!!
متاسفم برای این افراد و افرادی که بعضی نظرها رو دادند.
در رابطه با این کارتن خواب ها، دولت پولی نداره بده واسه اینا...
کلا به دنیا اوردن یه انسان اونم بدون اجازه خود اون آدم تجاوز به حقوق اون فرد محسوب میشه
به نظر من هم تدبير خوبيه ايه
جالبه که این طرحها وحتی سقط جنین اجباری هنوز حتی در کشورهای تراز اول جهان مثل آمریکا قابل طرح عمومی نیست ولی متاسفانه در کشور اسلامی ما عده ای به راحتی بحث از عقیم سازی اجباری افراد دیگری که مشابه آنها نیستند میزنند. متاسفم همیشه اولین راه حل برای عده زیادی حتی در میان مسیولان پاک کردن صورت مسئله است.
باید همان کاری رو انجام بدیم که رئیس جمهور فیلیپین دتوروته داره میکنه دونه به دونه این معتادهای متجاهر دله دزد، قاچاقچی چه یه ذره چه کیلو کیلو، مصرف کننده چه تفننی چه مثل همین کارتون خوابها، زن و مرد و پیر و جونشم فرقی نداره باید بدون سوال و جواب قوه قضاییه به پلیس و ارتش و بسج حکم بده به محض دیدن اینها با یه تیر تو مغز نداشتشون کار و تو کسر ثانیه تمام کنن،من اگه بودم صد در صد این دستور رو میدادم و اگر تو خانواده خودم از این افراد بود مطمئناً از اونا شروع میکردم حتی اگه برادر و پدرم بود تا قاطعیت این کار رو متوجه بشن، اونوقته که جای خر بستنشون و متوجه میشن،و دیگه کسی جرات این کثافت کاریهارو رو نداره. اقا معتاد به هیچ عنوان بیمار نیست و صد در صد مجرمه و این جرم هیچوقت تمومی نداره مگر با تیر خلاص تو کوچه و خیابانها و مراکز تجمع اینها، اگر کارهایی مثل فرهنگسازی و درمان تو کمپ های ترک اعتیاد جواب میداد که الان کار درست شده بود تو این همه سال. اگه هر جا تو هر کوچه پس کوچه که این معتادها و کارتن خوابها دیده شده چه تو خواب چه بیداری همون لحظه یه تیر تو مغزشون زده بشه و همون موقع جنازه جمع بشه بره پشت وانت سر سال دیگه معتادی و جود نداره و کسی هم جرات معتاد شدن و نداره کار و کاسبی تمام قاچاقچی ها هم کساد میشه که البته اونا صددرصد بیشتر متستحق تیر خلاص بدون پرسش و پاسخن. فقط این نسخه جواب میده تضمینی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
خوب با این فرمایش شما و تایید سه تا همفکرتون (تا این لحظه)، یکی دو سال بعد باید یک فیلیپین آرمانی و بدور از هر نوع مشکلات مربوط به اعتیاد رو شاهد باشیم. اگه عمر مجالی داد، حتما پیگیر خواهم بود تا درستی یا شکست نسخه پیشنهادی حصرت عالی رو به نظاره بنشینم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
به شدت موافقم
اینکه کی دنیا بیاد کی نیاد حکمتش دست خداست نه بنده و شما. مگر اینها سگ و گربه اند؟ اینها انسانند! بنده و شما مسئولیم که آنها را نجات دهیم بنی آدم اعضای یک پیکرند
که در آفرينش ز یک گوهرند
چو عضوى به درد آورد روزگار
دگر عضوها را نماند قرار
تو کز محنت دیگران بی غمی
نشاید که نامت نهند آدمی
.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
سگ و گربه شرف دارن به دزد و معتاد و مفنگي
ساده ترین راه حل مساله اینه که دوباره پروفسور احمدی نژاد رو رئیس جمهور کنید تا سریعا همه چیز رو تکذیب کنه و بگه ما اصلا کسی رو نداریم که شبها گرسنه بخوابه و ... هزاران مهملات دیگر که قبلا میگفت !!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
ای جان ! چی گفتی !!!
اینهایی که سنگ کارتون خواب و قبر خواب و ... را به سینه میزنند و میگن فقیر هستند و بیمار میشه بفرمایند خرج مواد رو روزها از کجا میارن ؟ سرقت ؟ فحشا و یا ... خیلی دلت میسوزه ببرشون خونتون البته صدا و سیما هم که الکی شلوغ میکنه کاری نداره همگی رو جمع کنه ببره صدا سیما جا زیاد داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
آفرین . مخلصیم .
تابناک شاید عقیم کردن زنان باردار صورت مسئله رو پاک می کنه و حل نمی کنه مشکلات را، ولی توجیه شما برای انجام ندادنش خیلی بچه گانه و ابتدایی بود...
وای چه پیشنهاد مزخرفی متاسفم، به جای ریشه یابی و حل مشکل کاهش فاصله طبقاتی ، حذف نجومی بگیران ، حذف زالو صفتان ووووو متآسفم متآسفم !! خانم مولاوردی و آقای بزرگمهر به خدا اینها ایرانی اند حق حیاط دارند گناهشان چیست ؟
آیا فکر کردین اینا که بهشون برچسب فقیر و معتاد و مریض (ایدز) میچسبونن ، هــــــمــــوطـــن خودمون هستن !!!!
هیچ کس نمی خواد فقیر و معتاد و مریض باشه .
واقعا چـــــــــــــــــــرا هموطنامون به این دردها دچار شدن چـــــــــــــــــــــــــرا
مشکل از کجاست حق جامعه ایرانی این نیست که دچار این مشکلات بشه .
خودمونو جدا از این جامعه ندونیم .
بنی آدم اعضای یکدیگرند باورتون میشه این جمله از وطن ماست
آیا من و شما جای خدا نشستیم که برای جان انسانها ی بی گناه تصمیم بگیریم
آیا من و شما جای خدا نشستیم که برای جان انسانها ی بی گناه تصمیم بگیریم مگه ما پیرو اون امامی نیستیم با اینکه ریس حکومت بود شب ها برا فقرا غذا میبرد تو کجای دنیا همین روش بیرحمیانه ای پیشنهاد میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
اونها معتاد نبودند فقیر بودند .
ای وای من...خدا لعنت کنه مسئولین اینچنینی رو
اگه خودتون یه روز به این بدبختی و مکافات دچار بشین شما رو هم عقیم میکنن
این تفکرات وحشتناکه . اگر این افراد مسلمان واقعی بودند ویا حتی برای کنجکاوی یک بار لای کتاب آسمانی ما را باز کرده بودند، آیه ۱۵۱ سوره انعام، آیه ۳۱ سوره اسراء، آیه۱۲سوره ممتحنه٬ آیات ۸, و ۹ سوره تکویر کشتن فرزند به خاطر ترس از فقر نهی شده است. اسلام اجازه چنین کاری را به ما نداده است. باید هزینه طرح چنین صحبتهایی در جامعه بالا برود. اینگونه افکار در راستای پروژه نفوذ مد نظرمقام معظم رهبری عمل می کنند باید هوشیار بود، متاسفانه این افراد و وابستگان آنها در تمامی رسانه ها دولتی و حتی مناصب دولتی حضور و رابطه دارند.پروژه نفوذ را جدی بگیرید.طرح این مسائل نه تنها با دین ما که بافرهنگ ایرانی ما نیز در تضاد کامل است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
پروژه نفوذ چیه ؟ دانشمند اینها فقیر نیستند معتادند و غالباً مبتلا به ایدز و چندین بیماری خطرناک و مسری . شما حاضری یکی از اینها را در خانه ات نگهداری یا فقط دلواپسی ؟
گیرم که امروز بگیرند ببرند وعقیم کنند. نه اصلا چطور چاله ای بکنیم همه را زنده زنده درون چاله چال کنیم.پس فقر فزاینده ای که هر روز منجر به نابودی زندگی ها میشود چه بکنیم.گویا همه بجای از بین بردن بیماری دنبال قرص مسکن هستند.در زمانی که هیچ مسئولی از امکانات وتوان مالی بیت ال مال حاضر نیست جواب اینکه چرا باید کارتن خواب داشته باشیم را بدهد.(البته هراز گاهی دانشمند انی را به صدا سیما می فرستند تا تحلییل کنند.که خود دست چپ وراست خود را نمی شناسند.)ای کاش بجای این همه تراوشات ذهنی کمی هم اندیشه کنیم. که ما ادعای شیعه مولا علی ع هستیم.
به جای خیرات پول در کشور های بیگانه ، گورخواب هارو صاحبخانه کنید !
چرا بعضی ها اینقدر احساسی نظر میدن .زنی که معتاد و کارتن خواب است و احتمالا ایدز یا چند تا بیماری خطرناک داره و در زمان بارداری شیشه و هرویین مصرف میکنه و تعادل روحی روانی هم نداره چرا باید بچه دار بشه باید باهاشون حرف بزنن تا راضی به عقیم کردن بشن اینجوری برای جامعه هم بهتره
عقیم کنید دیگه کمتر شاهد چنین صحنه هایی هستیم
عقیم سازی می تونه یک راه کار باشه اما جنابان، مگه سگ و گربه اند؟!!!!! هرچی نباشه آدمند!!!!!!
چقدر خوانندگان تحت تاثیر مطالب شما قرار میگیرند نویسنده محترم آیا نجات کارتن خواب ها از اعتیاد آسان است اگر معتاد نبودند که این همه خفت را متحمل نمیشدند آنها حتی توان اداره خود را ندارند سربار جامعه هستند پس چرا کودکان بی گناه را بدنی آورند ورنج وبدبختی به آنها هدیه کنند آیا ظلم نیست به آن کودک بینوا که در گور به دنیا آمد در گو. رشد. کند و گور خواب وکارتن خواب جدید شود ادعایی روشنفکری نداشتن باش تنها روش افزایش این افراد عقیم کردن است
دوست عزیز عقیم سازی از طریق بستن لوله فالوپ در خانم ها صورت می گیرد که با یک عمل کاملا برگشت پذیر است. راه دیگر هم ایمپلنت داروهای ضدبارداری است. هر دوی این روش ها خوشبختانه برگشت پذیر هستند. به نظر بنده معاون رییس جمهور حرف بدی نزدند. در شرایط حاضر شاید این افراد نتوانند از بچه مراقبت کنند و باعث اعتیاد و در بعضی از موارد ابتلای اون ها به بیماری بشوند. ولی اگر به قول شما در آینده اوضاع این ها بهتر شد انشاءالله می توانند قدرت تولید مثل خود را مجددا به دست آورند. البته خود عمل پیشگیری از زایمان این افراد هزینه دارد که وزیر محترم بهداشت احتمالا به همین خاطر مایل به همکاری نیست و آن را منتفی می داند. چون قبل از هر چیز باید بودجه اش تامین شود.
به نظرم بهتر بود به جای کلمه عقیمی از کلمه پیشگیری از حاملگی استفاده می شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
به دل نگیر ید ! مردم ما اکثراً جو گیر می شوند و اظهار نظر های احساسی می کنند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
آخه یک جوری در مورد عقیم کردن حرف می زنند که انگار قراره طرف مقطوع النسل بشه. نخیر فقط به طور قابل بازگشت نابارور می شه. قرار نیست اخته (گنادوکتومی) بشند. فقط تا زمانی که در شرایط نکبت بار هستند حامله نمی شند. بعدا اگر در شرایط مناسب قرار گرفتند می توانند توانایی بارداری را به دست بیارند و دوباره حامله بشند. به نظرم این به خاطر ضعف در اطلاعات پزشکی هست که یک موضوع تخصصی هست. از مردمی که پزشک نیستند انتظاری نیست ولی مسئولینی که خبر را پخش می کنند و رسانه ها باید این جنبه ها را هم در نظر بگیرند.
به نظر شما یک خانمی که معتاد هست و کارتن خواب در معرض تجاوز و یا ارتباط جنسی ناخواسته در حالت غیرطبیعی نشءگی یا خماری رو داره و حتی متاسفانه ممکنه به خاطر مواد تن فروشی هم کنه ظرفیت مادر شدن رو داره. ممکنه در اثر یک ارتباط ناخواسته یا تجاوز فرزندی از کسی به دنیا بیاره که حتی یک بار هم دیگه نبیندش. علاوه بر این خطر بیماری هایی مثل ایدز و هپاتیت که از طریق اعتیاد تزریقی، ارتباط جنسی و انتقال مادر به فرزند منتقل می شه در این زنان زیاد هست. همینطور در مردانی که با آن ها در ارتباط هستند. بنابراین در صورتی که هزینه آن تامین شود این کار یک خدمت است.
ناشناس
| United States |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
ناشناس های دانشمند ادم حین اموختن دانش باید معرفت و رقت قلب هم بیاموزه شما در مورد گربه خیابونی و سگ ولگرد صحبت نمیکنید در مورد یه انسان صحبت میکنید مردم جو گیر نیستن ، مردم توقع دارن بجای برخورد نابخردانه و غیر انسانی ریشه کارتن خوابی و گور خوابی و حتی اعتیاد و فقر ریشه کن بشه !ایا یک کشور ثروتمند با منابع طبیعی بیشمار توان دادن زندگی مطلوب به این هموطنان را ندارد؟
ببین چقدر معتاد داریم که این همه از حقوق خودشون دفاع می کنند .
عقیم کردن یک فرد و گرفتن حق فرزند داشتن از او مصداق بارز نقض حقوق بشر است.هم چنین در اسلام هم عقیم سازی نهی شده است.همه در مورد نابود کردن بی خانمان ها حرف می زنند اما هیچ کس نمی گوید که چرا بی خانمان،بی خانمان شد؟ چرا معتاد شد؟ اصلا مواد مخدر چگونه وارد کشور می شود؟ و هزاران چرا...
اگر یک حساب کتاب بکنید، با سود پولی بعضی اختلاس ها می شد برای همه ی کارتن خواب های کشور خونه اجاره کرد...
بک مسئول دولتی صحبت از عقبن سازی مردم نی کند ایا اگر در جهان ازاد بود تبایستی استعفا می داد و محاکمه شود. عذر خواهی کن ملت منتظرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
عقیم ! می کند ! زیادی مواد زدی داداش !
احمدی نژاد کجایی دقیقا کجایی؟ کاش دکتر عزیزمون بود کاش کاش کاش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
داره آماده میشه برای .... بعدی
این کسایی که میگن باید عقیم سازی بشه پیش خودشون چ فکری کردن؟
دولت به جای اینکه به فکر کمک به اینت و نجاتشون باشه میگه باید عقیم بشن
مشکل ما اینه که دولت طرفدار نظام سرمایه داریه و به فکر قشر ضعیف جامعه نیست
چرا باید معتادارو عقیم کنیم بیاییم این افرادی رو که اختلاس میکنن رو عقیم کنیم بلکه ریششون نابود بشه و کمتر به سرمایه هایی که برای پیشرفت کشور باید استفاده بشه رو بهش پاتک بزنن
سلام شما فکر می کنید اگر جلوی واردات مواد مخدر بطور جدی گرفته می شد واگر قوانین کشورمان درست اجرا می شد و مدیران لایق داشتیم آیا اینهمه بی خانمان ومعتاد دوروبرمان بودند .مثلا با عقیم سازی میخواهند چه راه حل درستی را برای معتادان و افراد بیخانمان اجرانمایند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
هیچ جای دنیا زورشون به مواد مخدر نرسیده. بدبختی ما هم بغل سیاه ترین کشور دنیا هستیم.
به جای عقیم کردن اون بدبختها بیان اختلاسیها را عقیم کنند که نسلشون ریشه کن بشه.
اول از همه اوونایی که دزدی میکنیی نجومی بگیر ها رو عقیم کنن تا برسه به بقیه
چرا به جای عقیم کردن کارتن خواب ها باندهای مواد مخدر رو ریشه کن نمیکنید؟ چرا اون عوامل اصلی فاجعه رو از بین نمیبرید ؟
آن هایی که می گویند انسانی نیست آیا انسانی است کودکی بیگناه به دنیا بیاید باسیه روزی بدبختی و گشنگی و..... ادامه زندگی دهد
سیاست زدگی و انتقام سیاسی رسیده به آسیبهای اجتماعی.این پیشنهاد خیلی خوب و درستیه.مادری که تمام مدت حاملگی کارتن خوابه و شاید ندونه پدر بچه اصلن کیه و فقط مواد میزنه . شما سلامت و آینده همچین نوزادی رو تضمین میکنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
خدا خودت رو بیامرزه که حرفت درست است.
آقای رئیس جمهور اگر حقوق ده نفر از نجومی بگیرها را جمع کنی برای تمام این کارتن خوابها بس است و مطمئنا اگر وضعیت اقتصادی اینان اصلاح شود بسیاری از مشکلات از جمله اعتیاد آنها نیز کنترل خواهد شد
حقوق 10 نفر نجومی بگیر معادل دو تا دو ونیم میلیارد تومان می شود که به راحتی جوابگوی این سه هزار نفر هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
یعنی اگر حقوق ده نفر را جمع نکنند معتاد حق داره که بچه دار بشه؟
دوستان از نظرات بعضی از شما واقعا قلبم گرفت،میدونم تابناک درج نمیکنه بنده یه کارتن خواب بودم بخاطر فقر به خاطر تبعیض بخاطر حق خوکشی که در حق خانواده ام شد،چرا نیمه پر لیوان را نمیبینید که معتادها تصویر زنده و خون بهای سالم زندگی کردن شماها هستن که عاقبت مواد گورخوابیست،متاسفم برا همنوع و هموطنی که جرات اعتراض به اختلاس کننده و دزد و نجومی بگیر را ندارد ولی سریع یه معتادو قصاص میكنه،قصدم دفاع از معتاد نیست اتفاقا شاید یکی از بدترین پدیده های زشت اجتماع هستند،چرا کسانی که باعث و بانی اعتیاد جوانان بوده و خواهند بود در حاشیه امن زندگی هستن،ایا شمایی که درخواست اعدام داده ای میدونی این حقیر با چند سال پاکی از مواد در چه شرایط بد زندگی قرار دارم،رو مبل چند میلیونی و باحقوق نجومی دارید حکم صادر میکنید...فقط متاسفم هم بخاطر برداشت شماها هم بخاطر حال و روز من نوعی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
معلوم متن را نخوندید
گفتن عقیم کردن نه اینکه حق زندگی را ازشون بگیرن
بعد هم مطمئنا مواردی باید عقیم بشن که قصد پاک شدن ندارن و مرتب دستگیر و وارد کمپ میشن بعد دوباره همین اش و همین کاسه.
وقتی میشه کسی رو با سیاست درست به زندگی برگردوند، گرفتن زندگی از کسی ظلم است.
مشکلات کشور ما فقط تو همین خلاصه میشه ؟ جاهای دیگه نقشی در این قسمت و حال و روز اینها نداشته
پولدارها ک ب دید ایزار ب این زنها نگاه میکنن چی تولید مثل حق اوناست ؟
چرا این بنده های خدا عقیم شوند....
کسانی باید عقیم شوند که فقط خود و منافع خود را میبینند آن هم از جیب ملت (کسانی که حق خود را از این نظام برداشتند)
معتاد اگه آدم بود و حلال و حروم سرش می شد معتاد نمی شد
به نظرم همشون رو بریزین تو کوره ی ادم سوزی !!!!
اگر رانت خوار ها . اختلاس کننده ها . دله دزد های دولتی و امثالهم را عقیم کنند مشکل کل ایران همه جوره حل می شه تازه تحریم ها هم اگه برداشته نشه هیچ عیبی ندارد
بدتر از. این اظهار. نظر نظرات عده ای موافق این طرح است که فرهنگ ایرانی اسلامی را به وضوح نشان میدهد
فعلا نه میشه دست دزدان رو قطع کرد نه از شر چپاول گران راحت شد چیزی که ته کاسه مانده همین افراد بدبخت و بی سرپناه و گرسنه هست با کلی بیماری های واگیر دار مثل اعتیاد ، ایدز و انواع هپاتیت شاید اولین گام عقیم نمودن آنان جهت جلوگیری از تولد نوزاد بیمار ، صحیح باشد ولی می بایستی به صورت اساسی به موضوع پرداخت و جو را هم به سمتی نرانیم که مسوولی یا شخصی جرات صحبت پیدا کردن پیدا نکند .به هر دلیل این یک معضل اجتماعی است و سطح رفاه مردم هر چقدر پیشرفت کند باز هم از این دسته افراد پیدا می شوند .مهم تسریع در حل موضوع به نحو خداپسندانه و آبرومندانه می باشد .
به نظر من درست گفتن ولی باید یک کم این حرف تعدیل بشه اون موقع منطقی تر به نظر میرسه مثلا معتاد مبتلا به بیماریهایی که به جنین منتقل میشه مثل ایدز
نعمتی را که خداوند به کسی عطا کرده جز خداوند کسی حق سلب آن راندارد و سلب آن گناه نابخشودنی است ، بجای این تصمیم گیریهای ساده و ابتدایی از صاحب نظران و مشاوران برای نجات جامعه کمک بخواهید.
چطور ي لایحه بدن ،کشتن مردم فقیر و بی خانه
به جای عقیم کردن آنها بهتر است از پول نجومی گیران کاسته و به گور خواباند داد
پ ن پ اجازه بدیم برا افزایش جمعیت حالا که مردم علاقه ای به بچه دار شدن ندارند عده ای از این جمعیت معتاد ایدزی شروع کنند به فرزند آوری ...تازه مشکلی هم نیست اگه بچه بیگناه با ایدز دنیا اومد ...بالاخره اگه هم اون بچه ها زیر دست و پا له شدن مهم نیست ..مهم اینه من ایرانی در کاری که در تخصصم نیست دخالت کنم و اجازه بدم کشورم پر بشه از بچه های بیمار بی سرپرست متکدی که کسی هم حاضر نیست از سر چهارراهها جمعشون کنه .
طرح عقیم سازی معمولا" از سوی کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه درخصوص حیوانات ولگرد خیابانی (سگ و گربه) در جهت حمایت از سلامتی آنان و جلوگیری از ازدیاد بی رویه و سلامت جامعه صورت می گیرد. در مورد انسان ها لازم است به راهکارهای عمیق تر اندیشید و تا این حد سطحی نگری عجیب به نظر می رسد. این یک معضل اجتماعی است که باید درخصوص آن تامل کافی شود و نه به شیوه عوامانه و سطحی ......
راستی از اختلاسگران و حقوقان نجومی و پزشکان نجومی و کهکشانی چه خبر ؟
بابا یه بی عقلی یه چیزی پرونده ، زیاد جدی نگیرید . از این افاضه فضل ها زیاد میشه
ای کاش مسئولین بی عرضه را عقیم می کردند تا نسل هرچی مدیر نالایق تو ایران کنده بشه
تنها چيزي كه تو اين مملكت ارزش نداره جان ادم هاست به جاي درمان عقيمشونم ميكنن يعني حقوق بشر تو ايران كاملا رعايت ميشه زنده باد مسولين
نتیجه عقلانیت خود مختار و فاصله گرفتن از وحی رو ببینید.قتل و جنایت رو اسمشو میزارن دفاع از اجتماع .اقتصادی که بر مبنای عقلانیت خود مختار بنا شده فقیر ساز هست و انسان ها رو به فساد میکشونه.حالا بر مینای همین عقلانیت خود مختار دستور به عقیم کردن انسان ها میدن.
تمامی دوستان احساسی که با این موضوع مخالف هستند ، اجاز می دهند در محله خود گرمخانه ایجاد شود ؟
واقعا که بویی از انسانیت نبردن
همه فقط به دولت نق میزنید. کسی به فکر بچه ای که بدنیا میاد نیست.
باید به این رئیسان که میخواهند مردم را عقیم کنند جایزه صلح نوبل بدهند.
«عقیم سازی کارتن خواب‌ها» از موج سواری بر احساسات تا پیشگیری از آسیب‌ها


در هفته‌ای که گذشت شاهد درج اخباری مبنی بر «عقیم سازی کارتن خواب ها» بودیم، موضوعی که بلافاصله پس از جریان «گورخواب‌های نصیر آباد» به سرعت در اذهان عمومی سر و صدا به پا کرد. این طرح که سال پیش نیز از سوی برخی افراد و نهادها ارائه و توسط مسئولان رد شده بود بار دیگر مطرح شد.

به گزارش ایسنا،‌در همین راستا مسئولان و متخصصان نیز با توجه به دانش و تجارب‌شان درباره این موضوع نظراتی داشتند که در این خصوص با "ابراهیم نیک‌آیین" مدیرعامل بنیاد پیشگیری و ارتقای سلامت دنیای آینده گفت‌وگو کردیم.

وی در این باره گفت: طرح عقیم سازی زنان کارتن خواب با توجه به عنوانش انسان را یاد اصلاح نسل می‌اندازد. این رفتار به نوعی تداعی کننده و انعکاس دهنده نگرش حذف دیگری به بهانه اختلاف در نظر ، عقیده و رفتار است؛ در نهایت این عنوان با دیدگاه شرعی، قانونی و اعتقادی و انسانی ما مطابقت ندارد. به هر تقدیر اگر بگذریم از این که بیان این طرح به نوعی موج سواری برخی افراد از احساس و عواطف و حساسیت‌های جامعه برای برند کردن خودشان بوده که متاسفانه در این روزها شاهد سوء استفاده‌های زیادی از این قسم هستیم، می‌توان نقدهای تخصصی فراوانی را به آن وارد کرد.


نیک آیین در ادامه با ارائه برخی از این دلایل گفت: هدف طراحان عقیم سازی زنان کارتن خواب، جلوگیری از بارداری ناخواسته و به دنیا آمدن نوزادان معتاد، بی سرپرست و به تبع آن فروش نوزادان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی مطرح شده است؛ این تفکر شاید در لغت رویکرد بدی نباشد اما در رفتار به شدت ساده انگارانه است. نظیر این که برای کاهش فقر در جامعه دستور دهیم تا فقرا را بکشند و یا مانند این که برای کاهش بیماری دستور بدهیم بیماران را بکشند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها