بازدید 5713

گواهی امضا از بهمن‌ماه الکترونیکی می‌شود

کد خبر: ۶۵۲۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳ 28 December 2016
رئیس سازمان ثبت اسناد گفت: از ابتدای بهمن ماه ثبت گواهی امضا از دفاتر ثبت اسناد و املاک کشور حذف و تمام گواهی های امضا الکترونیکی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، احمد تویسرکانی، رئیس سازمان ثبت اسناد در گفت و گو با برنامه روی خط خبرشبکه خبر گفت: یکی دیگر ازاقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گواهی امضاء الکترونیکی است که امیدواریم در ابتدای بهمن‌ماه بتوانیم دفاتر را در این زمینه حذف و تمام گواهی امضا را الکترونیکی کنیم.

او گفت: در شیوه سنتی سوابق آسیب پذیر بود و در یک نقطه نگه داری می شد که احراز هویت اشخاص را دشوار می کرد و و جعل هویت زیاد اتفاق می افتاد یعنی اشخاص با هویت جعلی جای فرد دیگری خود را معرفی می کردند و گاهی هم تشخیص بسیار مشکل بود، که در طرح جدید تمام سیستم ها با بانک ثبت احوال به همراه عکس ثبت می شود و هنگام رجوع فرد اطلاعات به صورت سیستمی مطابقت داده می شود و در تمام مراحل ثبتی اثر انگشت فرد اسکن می شود و جعل هویت دراین زمینه به صفر می رسد.

تویسرکانی گفت: یکی دیگر ازمزیتهای این طرح دسترسی به اطلاعات و سوابق در کمترین زمان ممکن است.

رئیس سازمان ثبت اسناد گفت: در جهت اصلاح فرایندها و سازوکارها، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قدم‌های متعددی برداشته تا بتواند در خصوص شفاف‌سازی و سرعت عمل اقدامات خوبی به شکل قانونی انجام دهد.

تویسرکانی با بیان اینکه تاکنون ۳۵۰ میلیون اقدامات کاغذی الکترونیکی شده است و ما امیدواریم این امر به خوبی پیش رود تا تخلفات و جعل کاهش یابد، گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستای الکترونیکی شدن اقدامات عزم جدی دارد.

او با اشاره به اینکه حذف دفاتر سردفتر یکی از اقداماتی است که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام داده است، گفت: در واقع در مجموعه دفاتر ده‌ها هزار نفر مسئول بودند تا خلاصه معاملات را درج کنند که این امر خود باعث تخلفات و اشتباهات متعددی می‌شد. 

تویسرکانی تصریح کرد: قرار است مجموعه فرایندها در دفاتر الکترونیکی صورت گیرد. در حال حاضر در حال اسکن مجموعه سوابق ثبت هستیم.

او افزود: طبق ماده ۲۹ تأکید شده است که تمام ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی صورت گیرد و به موجب قانون دفترخانه‌ها در شماره‌گذاری‌های پلاک مستقر شوند ولی اکنون این امر صورت نگرفته و ما امیدواریم موضوعی که مدنظر قانون‌گذار است به زودی محقق شود.
او در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه آیا ابهامی در این قانون وجود دارد، اظهار کرد: اگر کسی در این زمینه ابهام دارد مبنی بر این نبوده که در قانون موضوع مشخص نباشد چرا که طبق قانون ثبت سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی باید انجام شود و این امر مشخص است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر