بازدید 4072

رقم برآوردی برای برگزاری انتخابات 96

کد خبر: ۶۵۲۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲ 28 December 2016
رئیس ستاد انتخابات کشور از برآورد 450 میلیارد تومانی برای برگزاری 4 انتخابات و تدوین جدول زمان‌بندی اجرایی انتخابات سال 96 خبر داد.

به گزارش فارس، علی‌ اصغر احمدی، گفت: انتخابات میان دوره‌ای مجلس در چهار حوزه انتخابیه که دو حوزه در آذربایجان شرقی و یک حوزه در اصفهان و یک حوزه هم در بندر لنگه است، برگزار خواهد شد. 

احمدی تصریح کرد: ما به عنوان وزارت کشور با هماهنگی هیأت نظارت مرکزی شورای محترم نگهبان و از طرفی هیئت نظارت مرکزی شوراها در نوع و چاپ تعرفه، تهیه مهرهای مورد نیاز و ... اقدامات را از قبل شروع کردیم و اصلا عقب نیستیم و این اقدامات در زمان خودش انجام می‌شود. احمدی درباره برگزاری انتخابات 96 به صورت الکترونیکی با بیان این که الکترونیکی کردن انتخابات در کل کشور امکان پذیر نیست، تصریح کرد: بحث الکترونیکی شدن انتخابات فقط این نیست که بگوییم تنها روز اخذ رأی و آن برگه ای که می‌خواهد رأی داده شود به صورت الکترونیکی انجام بگیرد وشمارش نیز الکترونیکی باشد.ضرایب امنیتی که باید حاکم بر این نرم‌افزار و سخت‌افزار باشد نکات مهمی است که در جریان انتخابات باید مدنظر باشد . 

وی گفت: وزارت کشور باید چهار انتخابات را برگزار کند که بنده اسمش را 1+3 گذاشته‌ام، انتخابات شوراها که قطعا با یک مرحله انجام می‌گیرد.

انتخابات میان دوره مجلس هم که در چهار حوزه انتخابیه انجام خواهد شد و تعدادش هم خیلی زیاد نیست که چه بسا امکان دارد دو مرحله‌ای شود. به خاطر همین است که می‌گویم انتخابات 1+3.وی درباره برآورد وزارت کشور از هزینه برگزاری انتخابات گفت: برآورد وزارت کشور برای انتخابات حدود 450 میلیارد تومان بود که به دلیل شرایط مالی دولت تعدیلی را انجام داد.

برای شرکت در انتخابات شوراها به کارت جدیدملی نیاز نیست

در همین باره به گزارش خانه ملت، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراهای مجلس نیز گفت: در شرایط کنونی تعداد صندوق های الکترونیکی اخذ رای کفاف تمام شعب انتخاباتی را نمی دهد، بنابراین احتمالا انتخابات الکترونیکی شوراها، در چند شهر بزرگ انجام می شود. وی افزود: درانتخابات الکترونیکی شوراها نیازی به کارت های جدید نیست و افراد فقط باید شماره ملی خود را داشته باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار