بازدید 7241

ایران در برجام توانست حقانیت خویش را اثبات کند/ برجام دستاوردهای بسیاری داشت

معاون ارتباطات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عهدشکنی آمریکا سند حقانیت ملت ایران است، گفت: راهکار بسیار اساسی در قالب قانون 9 ماده‌ای اجرای برجام داریم که با سربلندی و اقتدار می‌توانیم نسبت به اجرای آن اقدام کنیم.
کد خبر: ۶۵۱۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳ 27 December 2016
غلامرضا نوری در جمع مردم تبریز با بیان اینکه عهدشکنی آمریکا سند حقانیت ملت ایران است، اظهار داشت: کشور ما در مسئله برجام صداقت، منطق و شفافیت خود را به دنیا نشان داد اما آمریکا با عهدشکنی بار دیگر دشمنی دیرینه خود را علیه ملت ایران ثابت کرد.

نماینده مردم بستان‌آباد در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام اخیر مجلس سنای آمریکا در تمدید 10 ساله تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران افزود: این اقدام آمریکا بیشتر با اهداف داخلی و مدیریت افکار عمومی طراحی شده که قطعاً موجب بی‌اعتمادی نظام بین‌المللی به این کشور می‌شود و یقیناً تبعات منفی زیادی را برای آمریکا در پی خواهد داشت.

نوری تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن پایبندی به تعهدات بین‌المللی خود مطمئناً واکنش منطقی در برابر این اقدام سنای آمریکا نشان خواهد داد و همواره مسیر عزت و استقلال خود را با توجه به منافع ملی با قدرت ادامه خواهد داد.

معاون ارتباطات و پیگیری مجلس شورای اسلامی افزود: دولتمردان آمریکایی به خوبی می‌دانند که هرگونه نقض و عهدشکنی در برجام چیزی جز بی‌اعتباری و ایجاد نفرت در مجامع بین‌المللی برای کشورشان در پی نخواهد داشت.

نوری افزود: توافق برجام یک توافق بین‌المللی است و این اشتباه است که آن را صرفاً توافق با آمریکا بدانیم، بلکه جامعه جهانی در قالب شورای امنیت و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو دائمی شورای امنیت نیز در این توافق طرف مذاکره ما بودند.

این کارشناس برجسته مسائل سیاسی با بیان اینکه دشمنی‌های آمریکا با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چیز جدیدی نیست، افزود: با رهنمودها و تدابیر اتخاذ شده از سوی رهبر معظم انقلاب و اقدامات مسئولان عالی نظام خوشبختانه در شرایطی قرار گرفته‌ایم که اگر برجام به هر دلیل و عللی نقض، و کلاً و یا به‌صورت جزئی بی‌اثر شود بازهم به نفع جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: ملت ایران در برجام توانسته است با مقاومت و مدیریت هوشمندانه خود حقانیت خویش را توأم با حفظ و ارتقاء امنیت و اقتدار ملی برای جهانیان ثابت کند و این آمریکا خواهد بود که برای همیشه تاریخ باید پاسخگوی افکار عمومی دنیا و مجامع بین المللی باشد.

معاون حوزه ریاست قوه مقننه در ادامه سخنان خود به برخی از دستاوردهای برجام از جمله افزایش بیش از سه برابری فروش نفت، رفع بخشی از تحریم‌های مالی و بانکی و بیمه‌ای، آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده، امکان نقل و انتقال خارجی ارز، رسمیت یافتن فعالیت‌های هسته‌ای کشور از منظر افکار عمومی بین‌المللی با تصویب شورای امنیت، خروج ایران از ذیل فصل هفت منشور ملل متحد ، ورود رسمی ایران به بازار مواد اولیه و محصولات واسطه‌ای صنعت هسته‌ای، توسعه صنعت هواپیمایی کشور، اثبات صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای کشور و حقانیت ملت شریف ایران در منظر افکار عمومی دنیا و لغو همه قطعنامه‌های شورای امنیت در خصوص فعالیتهای هسته‌ای کشورمان  اشاره کرد.

وی افزود: حال آنچه که در روزهای اخیر اتفاق افتاده است بدعهدی آمریکاست به‌عنوان یکی از طرف‌های مذاکره در برجام که بر اساس مشی همیشگی و خصمانه خود آن بخش از تحریم‌های مدنظر در برجام را که مربوط به خود آمریکاست تمدید کرده است و با توجه به اینکه در برجام ساز و کار مواجهه با چنین رفتارهایی پیش‌بینی شده است قطعاً مسؤولان مربوطه پیگیری‌های لازم را به‌عمل خواهند آورد و مطمئناً اگر مسیر درست پیموده شود باز هم نتیجه حقانیت ایران اسلامی و روسیاهی برای آمریکا خواهد بود.

نوری افزود: با فرض اینکه اگر روزی برسد که همه طرف‌های مذاکره زیر قول همه تعهداتشان در برجام بزنند یقین بدانید که جمهوری اسلامی ایران یک دستاورد مهم خواهد داشت و آن حقانیت ما در پیش افکار عمومی دنیاست در بحث فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای، چیزی که تا یک سال قبل به این وضوح و فراگیری نبود، تازه ما در صورت اخیر، راهکار بسیار اساسی و حساب شده در قالب قانون 9 ماده ای اجرای برجام داریم که با سربلندی و اقتدار می‌توانیم نسبت به اجرای آن اقدام کنیم و پوزه دشمنان و مخالفان این ملت و این مرز و بوم را به خاک بمالیم.

وی تصریح کرد: وفق منطق و با دیپلماسی فعال، ما باید از هر فرصتی ولو کوتاه ، موقتی و اندک برای کاهش هزینه‌های این کشور و این مردم مقاوم، صبور و بصیر و برای بهره‌مندی حداکثری از منافع متصوره استفاده کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار