بازدید 7469
قیمت نفت:

تغییر اندک قیمت نفت در تعطیلات کریسمس

روز سه شنبه با نزدیک شدن به سال نو میلادی و با انتظار بازار برای مشاهدۀ عملکرد اوپک و اینکه چگونه کاهش تولید نفت را طبق برنامه ریزی صورت گرفته مدیریت می کند، قیمت نفت اندکی تغییر کرد. در کمتر از یک هفته، قرار است کشور های عضو و غیر عضو اوپک برای اولین بار پس از 15 سال تولید نفت خود را کاهش دهند.
کد خبر: ۶۵۱۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰ 27 December 2016
تغییر اندک قیمت نفت در تعطیلات کریسمسروز سه شنبه با نزدیک شدن به سال نو میلادی و با انتظار بازار برای مشاهدۀ عملکرد اوپک و اینکه چگونه کاهش تولید نفت را طبق برنامه ریزی صورت گرفته مدیریت می کند، قیمت نفت اندکی تغییر کرد. در کمتر از یک هفته، قرار است کشور های عضو و غیر عضو اوپک برای اولین بار پس از 15 سال تولید نفت خود را کاهش دهند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، طبق توافق صورت گرفته، از 1 ژانویه سازمان کشور های صادر کنندۀ نفت (اوپک) و صادر کننده های غیر عضو قرار است تولید نفت خود را در حدود 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.


در 30 نوامبر اوپک توافق کرد تا تولید خود را 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهد و به طور میانگین در شش ماه اول سال 2017 به 32.5 میلیون بشکه در روز برساند. این در حالی ست که کشور های غیر عضو نظیر روسیه، مکزیک و عمان نیز پذیرفته اند تا در مجموع تولید خود را به طور متوسط روزانه 558 هزار بشکه کاهش دهند.

امروز قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل که تحویل آن برای ماه فوریه است، با 5 سنت کاهش بشکه ای 55.11 دلار معامله شد. ، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت آمریکا در بازار معاملات تجارتی نیویورک با 6 سنت افزایش، بشکه‌ای 53.08 دلار صورت گرفت. بازار های نفت در روز دوشنبه بعد از کریسمس تعطیل بودند.

در آخرین روز معاملات که روز جمعه بود، قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل با 11 سنت افزایش 55.166 دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 7 سنت افزایش، بشکه‌ای 53.02 دلار صورت گرفت . این قیمت ها رکورد قیمت نفت در 17 ماه گذشته بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس