بازدید 9585
۵

آمار بیکارترین رشته های دانشگاهی

کد خبر: ۶۵۱۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ 27 December 2016
رشته حفاظت از محیط زیست، در صدر آمار بیکارترین رشته دانشگاهی و تربیت معلم جزو پرکارترین رشته های دانشگاهی قرار دارند.

حفاظت از محیط زیست با 49 درصد دانش آموخته بیکار در صدر جدول بیکار ترین رشته های دانشگاهی قرار دارد. مهر نیز درگزارش خود آورده که تربیت معلم با ۸ درصد دانش آموخته آمار بیشتری را به خود اختصاص داده است.به گزارش شبستان، پس از رشته حفاظت از محیط زیست، علوم رایانه با 40 درصد در رده دوم و هنر با 27 درصد در رده سوم قرار دارند و درپایین ترین رده آماری ریاضیات و آمار با 18 درصد آمار قابل قبول تری را دارد.

رشته های پر کار تر

این منبع در جدولی 15 رشته دانشگاهی را که به ترتیب بیشترین و کم ترین نرخ بیکاری در رشته های دانشگاهی رادر جامعه دارند آورده است.

همچنین مهر در ادامه گزارش خود مدعی است، که در رشته های روزنامه نگاری با ۸/۸ درصد، بهداشت 9/7 درصد، خدمات امنیتی 4/8 درصد و خدمات حمل و نقل با 8.10درصد اوضاع بهتری برای اشتغال و جست وجو برای کار وجود دارد.

نامناسب بودن وضعیت دانش آموختگان و عجیب بودن آمار در این بخش وقتی بیشتر خودنمایی می کند که بدانیم از مجموع شش میلیون و ۸۶ هزار مرد دانش آموخته دانشگاهی، سه میلیون و ۲۶۲ هزار نفر شاغل و فقط ۴۸۷ هزار نفر در جست وجوی شغل هستند و بقیه به تعداد دو میلیون و ۳۳۶ هزار نفر خانه نشین شده اند و کاملا غیرفعال هستند!

در بین زنان نیز از مجموع پنج میلیون و ۳۰۵ هزار دانش آموخته دانشگاهی، یک میلیون و ۲۸۲ هزارنفر شاغل و ۵۴۶ هزار نفر در جست وجوی شغل هستند. موضوع با اهمیت تر این است که سه میلیون و ۴۷۶ هزار زن به دانشگاه رفته و درس خوانده اند تا خانه نشین شوند و هیچ فعالیتی در جریان اقتصادی کشور نداشته باشند!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۵
خانه نشین؟!انها به هر دری زد اند ونتوانسته اند که کارپیدا کنند...درهر اراره ای میتوان استخدامهای رابطه ای را مشاهده کرد
حالا این آمار را هر یک روز در میان اعلام کنید خبر کم اومده؟
در کشوری که یکی از تخریب شده ترین محیط زیست های جهان را دارد، رتبه اول فرسایش خاک و رتبه هفتم تولید گازهای گلخانه ای، رودخانه ها و منابع آبی و هوای شهرها به شدت آلوده و اکثر گونه های ارزشمند یا منقرض شده و یا در معرض انقراض هستند، جای تاسف و تامل است که حفاظت از محیط زیست بیکارترین رشته کشور باشد. باید به حال این محیط زیست و مظلومیتش گریخت، واقعا آیندگان چگونه از ما یاد خواهند کرد؟
به نظر مياد كه بايد پذيرش رو در رشته هاي محيط زيست متوقف يا حد اقل كنند.
وقتي بازدهي دانشگاهاي ما اينه كه 50 درصد فارغ التحصيلان محيط زيست بيكارند و شهر هاي بزرگ ما مشكلات عديده زيست محيطي رنج مي برند يعني دانجويان در دانشگاه صرفا به عنوان يك منبع تامين درآمد و ... مد نظر است. بهتره كه وقت دانشجويان محترم رو صرف رشته هايي بكنيم كه هم بازار كار داشته باشه و هم بازدهي براي كشور.
روحانی و بقیه مچکریم !
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر