بازدید 43384
۳
بسته خبری «تابناک»؛

واکنش مدیری به حاشیه های برنامه دورهمی/ نقل قول جدید هاشمی از رهبر انقلاب/ درگیری لفظی میان کواکبیان و لاریجانی/ پیش‌بینی فائزه هاشمی از گزینه اصولگرایان برای انتخابات/ رونالدو به تهران می‌آید!؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «موتلفه نامزدش را پس گرفت!»،«واکنش مدیری به حاشیه های برنامه دورهمی»،«خبر مصباحی مقدم از تشکیل ائتلاف اصولگرایان»،«برخی به دنبال تعیین رهبر سوم برای کشور هستند »،«موافقت مشروط نوبخت با کلیات برنامه ششم»و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۴۹۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳ 18 December 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

درگیری لفظی میان کواکبیان و لاریجانی

مصطفی کواکبیان پس از تصویب کلیات لایحه برنامه ششم توسعه با فریاد از جای برخاسته و خطاب به علی لاریجانی گفت: من بارها می خواستم تذکر دهم شما اجاره ندادید . علی لاریجانی گفت: وقت رای گیری نمی شود تذکر داد، آرام باشید به نفع کشور است، توهین نکنید، خوب نیست . کواکبیان خطاب به لاریجانی گفت: شما اجازه صحبت نمی دهید، 220 نفر آدمیم اجازه نمی دهید صحبت کنیم. ایرنا این خبر را منتشر کرد.

 

موتلفه نامزدش را پس گرفت!

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه گفت: حزب موتلفه اسلامی تا به حال به طور رسمی نامزد‌‌ انتخاباتی خود‌‌ را معرفی نکرد‌‌ه چرا که حزب هنوز مراحل آخر را برای تعیین و اعلام کاند‌‌ید‌‌ا طی نکرد‌‌ه است. پس پاسخ به سوالات پسین هم منتفی می‌شود‌‌. مراحل آخر را برای تعیین نامزد‌‌ انتخابات ٩٦ د‌ر حال طی شد‌ن است ولی هنوز کار تمام نشد‌‌ه است. اگر حزب به این جمع‌بند‌‌ی برسد‌‌ آقای میرسلیم را معرفی کنیم د‌‌ر موقع مقتضی این کار را انجام خواهیم د‌‌اد‌‌ اما د‌‌ر حال حاضر هیچ شخصی به عنوان کاند‌‌ید‌‌ای حزب موتلفه معرفی نشد‌‌ه. تشکل‌های اصولگرا قاعد‌‌تا کاند‌‌ید‌‌اهایی برای انتخابات ریاست‌جمهوری‌خواهند‌‌ د‌‌اشت. حزب موتلفه اسلامی نیز هر وقت به نتیجه نهایی و یک نامزد‌‌ مشخص برسد‌‌، به بقیه اصولگرایان که د‌‌ر حال تلاش برای ائتلاف هستند‌‌، کاند‌‌ید‌‌ایش را معرفی خواهد‌‌ کرد‌‌. د‌‌ر آن صورت اصولگرایان باید‌‌ نامزد‌‌های خود‌‌شان را د‌‌ر ائتلافی که صورت می‌گیرد‌‌، مطرح کنند‌‌ و نهایتا همگی بپذیرند‌‌ که به یک نامزد‌‌ واحد‌‌ برسند‌‌. اعتماد این خبر را منتشر کرد.

 

واکنش مدیری به حاشیه های برنامه دورهمی

مدير روابط عمومى پروژه هاى مهران مديرى از طرف "مهران مديرى" عنوان كرد: در برنامه "دورهمى" راجع به هر موضوعى كه صحبت مي شود، هيچ شخص خاص يا جناح سياسى يا جريان مشخصى در نظر نيست. "دورهمى" فقط به نقد نقاط تاريك و روشن خصلت هاى انسانى مى پردازد. میزان این خبر را منتشر کرد.

 

پیش‌بینی فائزه هاشمی از گزینه اصولگرایان برای انتخابات

فائزه هاشمی گفت:‌ تا اینجا که به نظر می رسد اصولگرایان نمی توانند بر سر یک گزینه واحد برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو به نتیجه برسند. البته آقای روحانی قطعا در انتخابات رقیب دارد اما چون اصلاح طلبان با یکدیگر متحد هستند امتیازی برای ایشان محسوب می‌شود. خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.

 

رادیو مدافعان حرم راه اندازی می شود

بهرام شهبازی در گفتگو با فردیساناز راه اندازی شبکه رادیویی "رادیو حرم" برای نخستین بار در کشور خبر داد. وی دراین خصوص گفت: این رسانه ی شنیداری به یاد شهدای مدافع حرم روز پنج شنبه ۲ دی ماه با حضور امام جمعه شهرستان ملارد و مسئولین شهری در آستان مبارک امامزاده بی بی سکینه صفادشت راه اندازی خواهد شد.

 

دست جبهه پایداری برای انتخابات ۹۶ پُر است

مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری درباره گزینه تشکل متبوع خود برای انتخابات 96 ، اظهار کرد: ما گزینه‌هایی برای انتخابات 96 داریم و دستمان پر است اما معرفی کردن گزینه انتخاباتی تابع تاریخ نیست بلکه تابع یکسری شرایطی است. پیروز اصلی در انتخابات 96 نظام جمهوری اسلامی است و ما پیش از اینکه به سمت پایداری و مطرح کردن گروهی باشیم، دنبال پیروزی نظام در انتخابات 96 هستیم. اگر کسی می‌خواهد جریان انقلابی واقعی باشد باید راهبرد‌ها را از این 18 بند سیاستهای انتخاباتی رهبر انقلاب دریافت کند. اگر ما واقعا جریان انقلابی هستیم باید منافع گروهی را نادیده بگیریم، با حرکت در این چارچوب، هر گزینه‌‌ای انتخاب شود اصلح خواهد بود. سیاستهای رهبر انقلاب به گونه‌ای است که راه هرگونه نفوذ را بسته است و کاملا جامع است، بنابراین ما محور راهبردهایمان را از امام و رهبری دریافت می کنیم. تسنیم این خبر را منتشر کرد.

 

رهبری با تمام مراحل مذاکرات موافقت کرده بودند

آیت‌الله هاشم‌زاده هریسی عضو مجلس خبرگان اظهار داشت: برای دست‌یابی به برجام مذاکره‌ای با نظر مقام معظم رهبری صورت گرفت. در این مذاکره، مذاکره‌کنندگان صداقت و شجاعت‌شان را نشان داده و اثبات کردند اعتمادی که به آنها وجود داشت، درست بود. نتیجه مذاکرات را مقام معظم رهبری رد نکردند؛ چرا که اگر رد می‌کردند همان روز اول همه چیز به پایان می‌رسید.نمی‌خواهم درباره برجام ارزیابی کنم فقط این را باید مد نظر داشت که رهبری برجام را پذیرفته‌اند. نه اعتمادی بود و نه فرش قرمزی. این فقط یک مذاکره با آمریکا و اروپا بود که مذاکره‌کنندگانی بالغ و با شهامت آن را انجام دادند. در این مذاکره کسی خودش را ذلیل و خوار نکرد. رهبری با تمام مراحل مذاکرات موافقت کرده بودند؛ چرا که اگر این گونه نبود کسی جرأت نمی‌کرد مذاکره کند. مردم هم اجازه نمی‌دادند. برجام فوایدی هم داشت... تنش ها و تحریم کشور را فلج کرده بود. انتخاب این خبر را منتشر کرد.

 

در مناطق گرمسیر دختران در 13 سالگی می توانند ازدواج کنند

دبیر مجمع زنان فرهیخته انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش برخی نمایندگان برای اصلاح ماده 1041 قانون مدنی گفت: برای همه نمی‌توان یک نسخه پیچید در اقلیم‌های گرمسیر برخی می‌توانند در سن 13 سالگی و حتی پایین‌تر آمادگی ازدواج داشته باشند و در صورتی که‌ شرایط ازدواج برای آنها فراهم نشود ممکن است به فساد بیفتند.زهرا سجادی گفت: اینکه عده‌ای از نمایندگان مجلس به دنبال رایزنی برای جلب نظر موافق علما برای برنامه‌ها و طرح‌های خود هستند از پایه کار اشتباه و بیهوده‌‌ای است و بی توجهی به فتوا است که گمان کنند با جو سازی و گفت‌و گو می‌توانند نظر یک فقیه را تغییر دهند این اشتباه است فقیه بر مبنای اطلاعاتی که وضعیت اجتماعی دارد و نکات علمی و فقهی حکمی را صادری می‌کند اینکه بگویند برای جلب نظر موافق علما با آنها رایزنی صورت می‌گیرد چنین چیزی درست نیست.وی ادامه داد: اما اینکه آیا واقعا دختر و پسر زیر 13 سال نمی‌تواند ازدواج کند بنا به شرایط محیطی و اقلیمی است یعنی شما در محیط‌های گرمسیر مانند خوزستان و بندرعباس شاهد هستید که دختران و پسران بلوغ زودرس دارند و شرایطی وجود دارد که توانمندی‌های بیشتری را حتی از نظر اقتصادی دارا هستند و این افراد خیلی زودتر می توانند زندگی را اداره کنند.

 

جایزه یک میلیون دلاری داعش برای "سر" دختر ایرانی

جوانا پالانی، دختر 23 ساله دانمارکی است که با سفر به سوریه، در کنار نیروهای کُرد بر ضد داعش جنگید و پس از بازگشت به کشورش، اکنون با مجازات 6 ماه زندان روبرو شده است.دانمارک، شهروندان خود را از سفر به هر کشور خارجی با هدف جنگ و درگیری، منع کرده و قانون شکنان را به مجازات تهدید نموده است.وکیل جوانا اعلام کرده که نخستین جلسه محاکمه وی، سه روز دیگر برگزار می شود و احتمالا او به 6 ماه زندان محکوم خواهد شد.مجله دانمارکی "برلنسک" نوشت: پدر و پدربزرگ جوانا، از اعضای پیشمرگه بوده اند و او اصالتا یک کُرد ایرانی است که با خانواده اش در کودکی به کپنهاگ مهاجرت کرده است.

 

اظهارنظر عجیب معاون روحانی در خصوص انتخابات 96

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری در گفت‌وگو با روزنامه آفتاب یزد پیروزی روحانی را در انتخابات سال آینده قطعی خوانده و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه " به نظر شما این 7 ماه زمان کافی برای این سه وزیر است تا بتوانند اقدام مثمر ثمر و قابل توجهی در حوزه وزارتشان انجام دهند؟" می‌گوید: "این افراد باید برای 4 سال و 7 ماه برنامه‌ریزی کنند."این اظهارات در شرایطی است که هنوز زمان نام‌نویسی کاندیداهای ریاست جمهوری هم فرا نرسیده است و دولتی‌ها که خود برگزار کننده انتخابات هستند باید از هرگونه اظهارنظری که باعث ایجاد شائبه و سلب اعتماد عمومی از دولت می‌شود خودداری کنند.این مطلب در سایت دانا منتشر شده است.

 

رضا ضراب دچار افسردگی شد

تاجر ایرانی- ترکیه‌ای که اکنون در امریکا به اتهام فساد مالی در بازداشت به سر می‌برد، تحت درمان‌های ضد افسردگی قرار گرفته است.«رضا ضراب که به دلیل پولشویی و همچنین دور زدن تحریم‌های ایران در امریکا بازداشت شده است، به دلیل بیماری افسردگی تحت درمان قرار دارد.» وکیل رضا ضراب بدون اینکه به این موضوع اشاره کند که طول درمان این متهم ایرانی- ترکیه‌ای چقدر طول خواهد کشید، گفت که او قرص‌های ضد افسردگی مصرف می‌کند. ضراب از 22 مارس (3 فروردین) در بازداشت نظام قضایی امریکاست و چنانچه اتهام‌های او ثابت شود، با حبس 75 ساله رو‌به‌رو خواهد شد.این مطلب در تهران پرس منتشر شده است.

 

رونمایی از گزینه دیگر اصولگرایان برای انتخابات

نایب رئیس جبهه پیروان از تلاش‌ اعضای این جبهه برای اقناع باهنر جهت کاندیداتوری در انتخابات 96 خبر داد و گفت: ما زیر چتر ائتلاف حرکت و به اجماع می‌رسیم.محسن کوهکن نایب رئیس جبهه پیروان با اشاره به برگزاری جلسه شورای مرکزی جبهه پیروان اظهار داشت: رویکرد فعلی جبهه این است که برای جلوگیری از تکثر آراء و به منظور رسیدن به برآیند خرد جمعی، تشکل‌های و اشخاص حقیقی و حقوقی به فرد واحدی برسند.کوهکن ادامه داد: جبهه پیروان هنوز برای معرفی مصداق نهایی خود ورود پیدا نکرده است اما چنانچه گردهمایی اصولگرایان تشکیل شود و نظر جمع بر این باشد که تشکل‌ها فرد مورد نظر خود را معرفی کنند ما نیز زیر چتر ائتلاف حرکت و به اجماع می‌رسیم.

 

پاسخ ظریف به ادعای جاسوس بودن وی

وزیر امور خارجه کشور نسبت به اینکه او را جاسوس خطاب کرده بودند واکنش نشان داد.محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص نشست اخیر هیات نظارت بر اجرای برجام اظهار داشت: دستور ویژه رئیس جمهور در خصوص برنامه ریزی برای طراحی و ساخت پیشران هسته ای جهت بهره گیری در حوزه حمل و نقل دریایی، با همکاری مراکز علمی و تحقیقاتی و پیگیری های حقوقی و بین المللی نتیجه نشست هیات نظارت بر اجرای برجام است.وی با اشاره به اینکه در جریان تمدید تحریم های ایسا او را جاسوس آمریکا خطاب کردند،گفت: این حرف ها جای صحبت ندارد.

 

عمرالبشیر: سفارت ایران را کامل منهدم می کنیم!

کاربران شبکه های اجتماعی خبری منتشر کرده اند مبنی بر اینکه "عمر البشیر" رییس جمهوری سودان وعده داده است که "سفارت ایران در خارطوم را منهدم و به جای آن مسجدی به نام "عمر" خلیفه دوم بناء می کنیم."اخیرا سودان سفارت خود در تهران را اجاره داده بود و وسایل آن را فروخت تا قطع نهایی روابط با ایران را اعلام کرده باشد.گفتنی است که مسئولان سودان بعد از جریان آتش زدن سفارت عربستان در تهران، به قطع روابط با تهران بسنده نکردند و اخیرا برای خودشیرینی برای سعودی ها، ضمن بستن سفارت ایران در خارطوم، با این سفارت به منزله مکانی برای اقدامات زیرزمینی و غیرقانونی رفتار کردند.وبسایت خبری "عیون الخلیج" در این ارتباط گزارش داد: «مسئولان کشور سودان اخیرا سفارت ایران در خارطوم را به منطقه حفاظت شده تبدیل کردند و تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دادند.»این مطلب در جام نیوز منتشر شده است.

 

خبر مصباحی مقدم از تشکیل ائتلاف اصولگرایان

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز از تشکیل ائتلاف اصولگرایان تا 10 روز آینده خبر داد و تاکید کرد: ما به‌منظور جمع‌بندی، منتظر نتیجه جلسات ائتلاف خواهیم بود.مصباحی‌مقدم درباره نشست مشترک احزاب اصولگرا با جامعه روحانیت نیز گفت: فعلا بنا نیست خبر تازه‌ای در این خصوص باشد تا انشالله ببینیم نتیجه ائتلاف چه می‌شود.محسن کوهکن نایب رئیس جبهه پیروان پیش از این از نظر نهایی این جبهه برای نامزدی «باهنر» در انتخابات 96 خبر داده و بر تلاش‌ اعضای جبهه پیروان برای اقناع باهنر جهت کاندیداتوری تاکید کرده بود و جمعیت ایثارگران نیز نادران و فروزنده را بر به عنوان گزینه‌های این جمعیت عنوان کردند.البته اعضای تشکل‌های اصولگرا تصریح کرده بودند که اصولگرایان تابع نظر ائتلاف خواهند بود و از این رو گزینه‌های خود را در نهایت به ائتلاف معرفی می‌کنند.بر همین اساس محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه نیز تأکید کرده بود: قرار شده است هر تشکل اصولگرا نامزد خود را در ائتلاف اصولگرایان مطرح کند و بتواند از گزینه خود دفاع کند اما درنهایت همه تسلیم نظر جمعی ائتلاف باشند.این مطلب در فارس منتشر شده است.

 

محبوبیت روحانی 32 درصد شد!

ضا سراج در کانال تلگرامی خود نوشت: بررسی انتخابات ریاست جمهوری در کشورهایی که رئیس جمهور مستقر نیز در زمره نامزدهای انتخاباتی بوده، نشان می‌دهد انتخاب مجدد رئیس جمهور مستقر، تابع قواعدی است.

قواعد انتخاب مجدد رئیس جمهور مستقر :

در یک پروژه مطالعاتی انجام شده درباره چرایی یک دوره‌ای شدن برخی از رؤسای جمهور در کشورهای مختلف جهان و قواعد انتخاب مجدد رئیس جمهور مستقر 14 قاعده احصاء شده که دو قاعده آن عبارت است :

1)مقبولیت رئس جمهور مستقر باید 40 تا 50% باشد.

2)آراء منفی رئس جمهور مستقر کمتر از 30% باشد.

رئیس جمهور مستقر با مقبولیت 50% در مرحله اول انتخابات و با مقبولیت 40% در مرحله دوم به پیروزی می‌رسد. مقبولیت 30% و کمتر، حکم به شکست وی در انتخابات می‌دهد. همچنین رای ندادن مردم به رئیس جمهور مستقر (آرای منفی) چنانچه از مرز 30% عبور نماید، وی را دچار شکست می‌نماید.

نتیجه :

در یک نظر سنجی معتبر با جامعه آماری بیش از 15000 نفر آرای منفی روحانی به بالای 30% و مقبولیت وی نیز در بهترین حالت به 32% رسیده است.با این تفاسیر، آیا روحانی اولین رئیس جمهور چهار_ساله می‌شود؟ بر اساس قواعد مذکور، نیکلاس سارکوزی در انتخابات 2012 فرانسه به رئیس جمهور یک دوره‌ای تبدیل شد.

 

کمبود شادی در برنامه‌های سیما

علی مطهری با انتشار مطلبی در اینستاگرام خود نوشت: برنامه‌های سیمای جمهوری اسلامی در ایام میلاد پیامبر اسلام (ص) از نظر شادی و نشاط‌آفرینی متناسب با این ایام نبود. به طور کلی جشن و شادی ما مسلمانان خصوصا شیعیان در ایام میلاد پیامبر اکرم (ص) با جشن و شادی مسیحیان در ایام میلاد حضرت مسیح قابل قیاس نیست و این یک نقص است، به ویژه برای ما ایرانیان که عزاداری‌های طولانی در طول سال داریم و جشن و شادی ما در اعیاد مذهبی بسیار کمرنگ‌تر از جشن و شادی ما در مناسبت‌های ملی است. به طوری که برخی چنین برداشت کرده‌اند که اصولاً مناسبت‌های مذهبی برای غم و غصه است و مناسبت‌های ملی برای شادی.وی افزود: برنامه‌های تلویزیون در ایامی مانند شب یلدا و نوروز را مقایسه کنید با برنامه‌های آن در ایام عید فطر و عید قربان و عید غدیر و مبعث و سالروز ولادت پیامبر اسلام ‌(ص) به هیچ وجه قابل مقایسه نیست، در حالی که در این اعیاد مذهبی نیز باید مانند مناسبت‌های ملی نمایشنامه‌های طنز و برنامه‌های شاد زیاد باشد تا مردم احساس عید کنند و کودکان و نوجوانان مذهب را عامل شادی و نشاط تلقی کنند، ضمن این که آگاهی بخشی درباره موضوع آن مناسبت نیز باید صورت گیرد. امیدوارم مسئولان صداوسیما تغییری در رویه خود ایجاد کنند

 

هر جریانی در مقابل رهنمودهای رهبری مساوی با کفر و شرک است

سید‌احمد علم‌الهدی ظهر امروز در جمع مردم تربت‌حیدریه در محل مسجد جامع این شهر اظهار داشت: امروز مقام معظم رهبری قبل از اینکه مرجع تقلید و رهبر سیاسی نظام باشند؛ به‌عنوان حجت امام زمان(عج) اهداف حکومت حضرت مهدی(عج) را مدیریت کرده و اطاعت‌پذیری محض نیز بر ما واجب است. رهبری نظام با پشتیبانی ملت انقلابی ایران در حال برچیدن سنگلاخ استکبار است و بنابراین هر جریانی در مقابل رهنمودهای معظم‌له با هر نماد سیاسی مساوی با کفر و شرک است و ما با آن مقابله می‌کنیم. ملت انقلابی ایران با همان اقتداری که با آمریکا می‌جنگد با جریان سکولار داخلی که بخواهد پیاده نظام دشمن باشد، مقابله خواهد کرد.انتخاب این خبر را منتشر کرد.

 

برخی به دنبال تعیین رهبر سوم برای کشور هستند

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گرد همایی قشر سازمان بسیج طلاب و روحانیون که در حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) گفت: برخی به دنبال تعیین رهبر سوم برای کشور و جهان اسلام هستند چرا که آنها معتقدند در دوران رهبر فعلی کاری نمس توان به پیش برد. دشمن می گوید امت اسلامی بی ولایت فقیه خطری ندارد، رهبری در 43 سال قبل فرمودند امت بی ولایت حیات ندارد به همین دلیل فشار دشمنان بعد از فوت امام راحل افزایش پیدا کرد بنابراین آنها می دانند امت با ولایت شکست ندارد و پیوند امت با ولایت اقتدار می آورد.بسیج پرس این خبر را منتشر کرد.

 

جبهه پایداری: بدترین سند تاریخ همین سند برجام است

مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری در گفت‌وگویی در خصوص استراتژی انتخاباتی این جبهه نقبی هم به برجام زد و گفت: بدترین سند تاریخ همین سند برجام است. یکی از مهم‌ترین مولفه‌های قدرت در جمهوری اسلامی، انقلابی بودن دولت است اما این دولت انقلابی نبوده و دولت غیر انقلابی مورد طمع آمریکا و غرب است.تسنیم این خبر را منتشر کرد.

 

واکنش زاکانی به خبر کاندیداتوری‌اش

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس نهم در حاشیه همایش«از فتنه تا برجام» که در دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه نام شما برای نامزدی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح شده است، آیا نامزد این دوره از انتخابات می‌شوید یا خیر، گفت: بنده معتقدم از جریان انقلاب و اصولگرا در کشور نهایتا باید یک فرد در صحنه بماند و هر کسی که بخواهد خود را دعوت کند و بگوید که بنده می‌آیم و تا آخر نیز می‌ایستم و برنامه جبهه انقلاب را به هم بزند، حتماً کار نادرستی انجام داده و فرش قرمز برای طرف مقابل پهن کرده است. وی افزود: لذا، ممکن است که دیگران اسمی از بنده و یا دیگری بیاورند، ولی در نهایت معتقد هستم که یک نفر باید بماند و آن فردی که می‌ماند باید از جریان انقلاب و فردی باشد که بیشترین اقبال مردمی را به خود داشته باشد. تسنیم این خبر را منتشر کرد.

 

وزیری با 780 میلیارد سرمایه که در جلسه مجلس 40 دقیقه خوابید

سید حسین نقوی‌ حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه هم اندیشی و همگرایی اصولگرایان استان قزوین با انتقاد شدید از دولت گفت: اعتراض ما به این است که وقتی از وزیری در کمیسیون امنیت ملی می‌پرسیم که چقدر ثروت دارد می‌گوید؛ ۷۸۰ میلیارد تومان! در حالی که در زمان انقلاب تنها یک مهندس ساده بوده و الان هم دولت جرات نمی‌کند او را تغییر دهد. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: وزیری که جزو ۳ وزیر کابینه دولت برای تغییر بود اما شب قبل از جابجایی از لیست پاک می‌شود، وزیری که در یک ساعت جلسه ما ۴۰ دقیقه آن را خواب است، آیا این وزیر حکومت اسلامی است؟! این مقام مسئول با بیان اینکه امام راحل فرمودند؛ اگر روزی کاخ نشین شدید مردم دیگر تعهدی به شما ندارند، گفت: کسانی که امروز در کاخ‌ها زندگی می‌کنند دیگر مرد مقابله با آمریکا و مرد میدان نیستند و تن به سازش داده‌اند. دولت بهار این خبر را منتشر کرد.

 

برانکو: رونالدو به تهران می‌آید!؟

برانکو ایوانکوویچ در پایان بازی دوستانه امروز (یکشنبه) تیمش اظهار داشت: ما در 38 بازی اخیرمان فقط دو شکست داشته‌ایم که این امر طبیعی است. ضمن اینکه ما مستحق باخت مقابل ذوب‌آهن نبودیم و چه بسا از آنها بهتر بودیم. برانکو در مورد پیشنهاد محمد انصاری از سوپر لیگ چین دارد، گفت: نمی‌دانم شرایط مالی پیشنهاد انصاری چیست. من او را درک می‌کنم و به هر حال این فرصتی است که او پول خوبی کسب کند. این مسائل در حیطه باشگاه است و من نمی‌توانم بگویم به او احتیاج ندارم چون به او نیاز دارم و باشگاه هم به این بازیکن نیاز دارد اما اگر باشگاه تصمیم راهبردی بگیرد که او را بفروشد، ممکن است این کار را انجام دهد.وی در پاسخ به این سؤال عجیب که آیا با جذب مهاجم جدید، مشکل گلزنی پرسپولیس برطرف خواهد شد یا خیر، با تعجب گفت: بله، ما رونالدو را در فهرست خود گذاشته‌ایم و او بعد از فینال جام باشگاه‌های جهان به تهران می‌آید!

 

موافقت مشروط نوبخت با کلیات برنامه ششم

در جلسه نوبت عصر مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه بودجه مورد بررسی قرار گرفت؛ طبق آئین‌نامه داخلی، دولت فرصت داشت ۴۵ دقیقه از لایحه برنامه دفاع کند.محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اگر تصمیم غیرواقع‌بینانه و تکلیفی که دولت توان اجرای آن را نداشته باشد، از سوی نمایندگان تصویب شود، مردم زیان می‌بینند و نظام نمی‌تواند در رقابت‌های منطقه‌ای در جایگاه نخست قرار گیرد. رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اگر ایرادات در لایحه برنامه باقی بماند، با صراحت می‌گویم که این مصوبه نیز مانند برنامه‌های قبلی توسعه قابل اجرا نیست. رئیس سازمان برنامه و بودجه خطاب به لاریجانی گفت: اگر این امکان برای هیأت رئیسه وجود دارد که پس از تصویب کلیات بتوانیم برخی احکام و مواد را اصلاح کنیم، مخالفتی با تصویب کلیات نداریم.

 

نظر معاون احمدی نژاد درباره روحانی

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با «انتخاب» درباره انتخابات سال ۹۶ و کاندیداتوری احتمالی افرادی چون قالیباف و جلیلی اظهار نظر کرد.وی گفت: «ما آقای روحانی را به سبب تفکرات و عملکردش اصولگرا نمی‌دانیم و حتما در انتخابات ۹۶ کاندیدایی در مقابل وی خواهیم داشت.»

 

تعطیل شدن یک روز دیگر

در جریان رفع ایرادات شورای نگهبان از لایحه احکام دایمی برنامه‌های توسعه کشور، بند الحاقی 6 ماده 41 این لایحه که در آن پیش‌بینی شده بود هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت حضرت امام حسن عسگری (ع) و آغاز امامت حضرت ولی‌عصر (عج) به عنوان تعطیل رسمی تعیین می‌شود مورد بررسی قرار گرفت و رئیس مجلس گفت که این ایراد مرتفع شده زیرا پیش از این شورای نگهبان ایراد اصل 75 (بار مالی) به این لایحه گرفته بود که دولت و آقای روحانی اعلام کردند با این مصوبه موافق هستند لذا اشکال اصل 75 این مصوبه مرتفع می‌شود.

 

نقل قول جدید هاشمی از رهبر انقلاب

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس، دبیرکل و اعضای شورای سیاستگذاری کیفیت کشور، با تأکید بر اهمیت کیفیت در بهبود بخش‌های مختلف زندگی اجتماعی، گفت: مسأله کیفی سازی و کیفیت در عصر حاضر از جایگاهی فوق‌العاده برخوردار است، چرا که رشد و پیشرفت کشور نیازمند ارتقاء سطح کیفیت در تمامی زمینه‌هاست. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در جلسه اخیری که با آیت‌الله خامنه‌ای داشتم، ایشان با هوشمندی اجازه دادند که سیاست‌های کلی به روز و مبتنی بر شرایط فعلی باشد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۲
انتشار یافته: ۳
قبل از انتخاب شدن روحانی به عنوان رئیس جمهور در دوره قبل عده ای که از برنامه ریزی ها خبر داشتند گفته بودند روحانی این دوره پیروز خواهد شد ولی تنها رئیس جمهوری خواهد بود که چهارسال یعنی یک دوره ای خواهد بود
طبعتا اگر اين جامعه آماري همگي از ميان اعضايدسازمان زير نظر آقاي سراج باشند همون ٣٠ درصد محبوبيت هم زياد اشاره شده
درود بر روحانی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان