بازدید 12312
۳
نماینده مردم سردشت در گفت و گو با «تابناک» مطرح کرد؛

نمایندگان تهران برای دنیا کار کنند و نمایندگان شهرستان ها برای ایران/ مجلس باید ساختمانی در هر حوزه در اختیار نماینده گذارد

کار نمایندگی اساسا قانون گذاری و نظارت بر حسن انجام کار از سوی مراجع اجرایی است، ولی این کار در حالی مصداق پیدا می کند که نماینده مشلکلات اساسی در منطقه نداشته باشد و به نوعی همه دستگاه ها مطابق قانون کار خود را انجام دهند و دیگر نیازی به کار و وقت اضافی از سوی افراد دیگر نشود.
کد خبر: ۶۴۸۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴ 15 December 2016
هنوز افکار عمومی جامعه از پاسخگویی مسئولان نسبت به برخی دریافتی های نجومی مدیران دولتی قانع نشده بود که بار دیگر، سخنان روز گذشته یکی از نمایندگان تهران درباره فیش های حقوقی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، موضوع دریافتی نمایندگان را به صدر اخبار بازگرداند.

به گزارش «تابناک»؛ محمود صادقی، نماینده تهران در گفت و گویی مدعی شد، حقوق نمایندگان مجلس بین ۱۷ تا ۲۱ میلیون تومان است. وی در توضیح این مورد بیان کرد: به نظر من، حقوق یک نماینده مجلس، حقوق زیادی است. در فیش حقوقی یک نماینده مجلس شورای اسلامی حق نمایندگی، حق تردد، مسکن و... وجود دارد که جمع آن به حدود 17 تا 21 میلیون تومان می رسد.

با این حال، امروز علی مطهری، حقوق نماینده‌های مجلس را ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اعلام کرد و در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان در رابطه با حقوق نمایندگان گفت: «مردم بدانند پولی که بابت هزینه‌ دفاتر نمایندگان داده می‌شود، صرف خدمت به مردم می‌شود. حقوق نمایندگان کاملا معمولی است، در واقع حداکثر حقوق نمایندگان ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. همکار محترمی که این مطلب را گفتند، ظاهرا در پاسخ به یک پرسشی بوده است. مقصود ایشان این نبوده که حقوق نمایندگان بالاست، بلکه گفتند حقوق معمولی می‌گیرند و با جمع هزینه دفاتر به این مقدار می‌رسد».

البته صحبت های این نماینده با واکنش های دیگری نیز از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی روبه رو شد، به گونه ای که حتی برخی نمایندگان ضمن تأیید مبالغی بابت هزینه دفاتر، مجلس را مقصر این ماجرا می دانند و اعتقاد دارند برای اینکه مسائلی از این دست به وجود نیاید و حساسیتی در جامعه ایجاد نشود، باید مجلس دفاتری را در اختیار نمایندگان قرار می داد.

رسول خضری، نماینده مردم سردشت در گفت و گو با تابناک، با بیان اینکه کار نمایندگی اساسا قانون گذاری و نظارت بر حسن انجام کار از سوی مراجع اجرایی است، اظهار داشت: این کار در حالی مصداق پیدا می کند که نماینده مشکلات اساسی در منطقه نداشته باشد و به نوعی همه دستگاه ها مطابق قانون، کار خود را انجام دهند و دیگر نیازی به کار و وقت اضافی از سوی افراد نباشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: امروز نمایندگان شهرستانها مجبورند کارهای برق رسانی، پیگیری و احداث جاده های روستایی و جاده های شهری و اتوبان و خیلی از مسائل دیگر از هزینه درمان مراجعه کنندگان به دفتر تا گرفتن بودجه برای دستگاه های دولتی را نیز انجام دهند.

همه این مسائل به نحوی به نماینده ارتباط پیدا می کند و هر که هر جا کارش گیر می کند، پای نماینده ها را به میان می کشد. نماینده در واقع به یک سیستم تأمین مطالبات عمومی تبدیل شده است؛ البته چون نماینده یک وکیل ملت است، منتی بر سر آن نیست، ولی همین باعث می شود که وقت و هزینه زیادی برای نمایندگان صرف شود.

وی همچنین افزود: همین عوامل باعث شده است تا نمایندگان تهران برای دنیا کار کنند و نمایندگان شهرستان ها برای ایران، اکنون کار یک نماینده از کار هر کس دیگری بیشتر است. به همین دلیل هزینه های زیادی را برای نماینده ها ایجاد می کند، به طور طبیعی و به لحاظ قانونی هر نماینده ای می تواند پنج نفر به عنوان نیروی همراه را در دفاتر خود استخدام کند.

وی در ادامه تأکید کرد: هزینه این افراد نیز از طریق هزینه دفاتر که توسط مجلس پرداخت می شود، تأمین می گردد؛ البته گاهی ممکن است برخی ارگان های دیگر به تناسب موقعیت کاری و به مسائل کاری، امکاناتی را در اختیار نمایندگان قرار دهند؛ البته تا زمان پایان مأموریت محوله، ولی چنانچه نماینده ای خارج از این موارد هزینه ای را از جای دیگر دریافت کند یا امکاناتی را در اختیار گیرد، در هر شرایطی کار خلاف قانون انجام داده است.

این نماینده با بیان اینکه مبلغی حدود 52000000 (پنج میلیون و دویست هزار تومان) از مجلس حقوق دریافت می کند، گفت: به جز این مبلغ نیز با توجه به دفاتر هر نماینده نیز مبالغی از 7 میلیون تومان تا 15 میلیون تومان به هر نماینده پرداخت می شود که متوسط دریافتی ما برای دفاتر حدود 7 میلیون تومان است.

این نماینده در ادامه یادآور شد: مجلس شورای اسلامی مطابق قانون و آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برای جلوگیری از این گونه اتفاقات باید در هر حوزه انتخابیه، دفتری را برای نمایندگان بنا می کرد که متأسفانه در این موارد کوتاهی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون نماینده باید ساختمانی را اجرا کرده و همه هزینه های جاری آن از هزینه پرسنل گرفته تا پول آب و برق و گاز را پرداخت کند؛ این کار علاوه بر اینکه وقت زیادی از یک نماینده می گیرد، باید یک هزینه اضافی نیز از جیب خود صرف هزینه های جاری دفاتر کند.

وی گفت: در واقع فیش دومی برای نماینده ها در کار نیست و هزینه هایی که مجلس باید برای ساخت دفاتر نمایندگان در شهرستان ها و حوزه های انتخابیه می کرد، به نماینده ها می دهد. قانون باید در هر کدام از حوزه های انتخابیه ساختمانی به عنوان ساختمان مجلس بنا می شد تا نماینده ها بعد از وارد شدن به مجلس در آن مستقر شوند؛ اما این کار تا کنون انجام نشده است.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۳
اقاى خضرى سالى جند دفعه به سر دشت ميروى اصلا ميدانى سر دشت كجاست
در کدام شهر هزینه دفتر در ماه 7 میلیون است. ضمنا مگر وظیفه نمایندگان حل مشکلات استخدامی و دریافت اشتراک آب و برق و گاز است؟ نماینده باید به گونه ای فکر و اندیشه داشته باشد که مشکلات را با وضع قوانین و نظارت بر آن حل کنند. به نظر من چون نمایندگان توان قانونگذاری خوب ندارند خود را با چرخیدن در بین مردم ،مردمی نشان میدهند.حرف صادقی درست است و معلوم نیست نمایندگان این پول را صرف خدمت به مردم کنند.
از نظر اصولی داشتن یک دفتر برای همه نمایندگان یک محل کاری مطلوب و درست است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر