بازدید 4997

انتشار اخباری از سقوط پالمیرا به دست داعش

دیده بان حقوق بشر سوریه که نهادی نزدیک به مخالفان این کشور است از کنترل کامل داعش بر شهر تاریخی پالمیرا (تدمر) خبر داد.
کد خبر: ۶۴۷۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷ 11 December 2016

دیده بان حقوق بشر سوریه که نهادی نزدیک به مخالفان این کشور است از کنترل کامل داعش بر شهر تاریخی پالمیرا (تدمر) خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید تروریست‌های داعش پس از سه روز درگیری سنگین با نیروهای سوریه امروز(یکشنبه) توانستند شهر پالمیرا را به تصرف خود درآوردند و بار دیگر بر این شهر سیطره یابند.

آنگونه که دیده بان حقوق بشر سوریه، مستقر در لندن اعلام کرده نیروهای دولتی سوریه به طور کامل از شهر عقب کشیده‌اند و درگیری‌ها در اطراف آن همچنان ادامه دارد.

این اخبار در حالی از سوی دیده بان حقوق بشر اعلام شده که سایت‌های رسمی سوریه اعلام کردند که ارتش توانسته حمله سنگین داعش به شهر پالمیرا را دفع و به مهاجمان تلفات چشمگیری وارد کند.

وزارت دفاع روسیه نیز پیشتر اعلام کرده بود که حمله گسترده داعش به شهر پالمیرا ناموفق بوده و تروریست‌ها مجبور شده‌اند در سایه حملات سنگین ارتش سوریه از این شهر عقب نشینی کنند.

داعش در مه 2015 پس از درگیری‌های شدید بر شهر پالمیرا سلطه یافت و بسیاری از آثار باستانی ارزشمند این شهر را تخریب کرد. حضور داعش در پالمیرا که در مرکز سوریه قرار دارد همواره یکی از دغدغه‌های دولت سوریه و یونسکو بود تا بالاخره این شهر باستانی 9 ماه پیش در  حمله گسترده ارتش سوریه و با پشتیبانی هوایی روسیه آزاد شد.

اعدام دسته‌جمعی نظامیان سوریه به دست عناصر داعش در آمفی تئاتر پالمیرا در زمان اشغال و کنسرت ملی روسیه و سوریه در همان مکان پس از آزادی شهر، دو تصویر مشهور از رخدادهای پالمیرا است.


تصویری از اعدام نظامیان سوری در آمفی تئاتر پالمیرا
کنسرت ملی در آمفی تئاتر پالمیرا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر