بازدید 6029

افتتاح اولین جلسه پارلمان جدید کویت

امیر کویت اولین جلسه پارلمان جدید این کشور را افتتاح کرد، در حالی که در این جلسه مرزوق الغانم به عنوان رئیس پارلمان کویت تعیین شد.
کد خبر: ۶۴۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵ 11 December 2016

امیر کویت اولین جلسه پارلمان جدید این کشور را افتتاح کرد، در حالی که در این جلسه مرزوق الغانم به عنوان رئیس پارلمان کویت تعیین شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت در افتتاحیه جلسه نخست پارلمان جدید این کشور گفت: کویت قادر است با تمامی چالش‌ها و خطراتی که در اطرافش وجود دارد، برخورد کند. خطرات و چالش‌ها افزایش یافته است برای همین باید منافع ملی را بر هر گونه منافع قبیله‌ای یا طایفه‌ای ترجیح دهیم.

وی بر لزوم رد کردن فتنه برای حفظ امنیت و ثبات در سایه فضای تنش آمیز منطقه تأکید کرد و گفت: اکنون زمان انتقال به یک مرحله جدید از همکاری میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای حفظ امنیت این شورا و ثبات آن فرا رسیده است. توسعه پایدار هدف و چالش دائمی کویت و اولویت ماست.

امیر کویت بر لزوم توجه به جوانان و تربیت و آموزش آن‌ها در برابر افکار افراطی و بازکردن درهای آینده به روی آن‌ها و بهبود وضعیت آموزش و بهداشت تأکید کرد.

همانطور که این جلسه به تعیین رئیس پارلمان و معاونانش اختصاص داشت مرزوق الغانم به عنوان رئیس پارلمان کویت انتخاب شد.

الغانم به ۴۸ رای در مقابل رقیبش عبدالله الرومی با ۹ رای و شعیب المویزری با هشت رای دست یافت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل