بازدید 2997

فساد ۲۹ میلیارد دلاری در بخش جنگلبانیِ جهان

کد خبر: ۶۴۷۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵ 11 December 2016
پلیس بین‌الملل در گزارشی به حجم فساد در بخش جنگلبانی جهانی اشاره و بر اهمیت هماهنگ ساختن تلاش‌ها برای اعمال قانون در سراسر مرزهای ملی با هدف حفظ جنگل‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، پلیس بین الملل اعلام کرده است هزینه فساد در بخش جنگلبانی جهانی در سال حدود ۲۹ میلیارد دلار است. همچنین رشوه، رایج‌ترین شکل فساد در این حوزه است و کلاهبرداری، سوء استفاده از مقام و اخاذی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در این گزارش آمده است شبکه‌های تبهکارانه از فساد و رشوه به مقامات، سوء استفاده کرده تا مجرای ایمنی برای جابجایی غیر قانونی چوب درختان فراهم سازند. این گروه‌های تبهکار همچنین با سوء استفاده از این مسیرها دیگر کالاهای غیرقانونی همچون مواد مخدر و سلاح را جابجا می‌کنند.

اینترپل اعلام کرده است در مطالعه انجام شده روی ۱۳ کشور مشخص شد به طور میانگین در فاصله سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴، به طور متوسط ۲۵۰ مورد فساد در هر یک از این کشورها رخ داده که به حوزه جنگلبانی مرتبط است. همچنین بیشتر مجرمان مشارکت کننده در فسادهای بخش جنگلبانی از مقامات دولتی هستند.

به گزارش مونگابی، همچنین در این گزارش آمده است حوزه جنگل‌ها در برابر فساد به طور خاص آسیب پذیر است زیرا بسیاری از جنگل‌ها بخصوص در مناطق استوایی در حوزه اختیارات دولت‌های ضعیف و رژیم‌هایی با قوانین نظارتی ناکافی، قرار دارند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر