بازدید 7577

مسیر آب سنگینی که به آمریکا رفت

کد خبر: ۶۴۷۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۰ 11 December 2016
دستیار ارشد رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه 60 تن از آب‌سنگین تولیدی در مجتمع اراک به آمریکا و روسیه فروخته‌شده است بیان کرد: 28 تن از آب‌سنگین ایران به کشور آمریکا فروخته و از طریق کشور عمان به این کشور ارسال‌شده است.

به گزارش تسنیم به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود، اصغر زارعان در آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای کشور در شاهرود با اشاره به اینکه سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد تا برنامه‌های برگشت‌پذیری به پیش از اجرای برجام را اجرایی کند گفت: اگر درمجموع نظام به این نتیجه برسد که باید به شرایط پیش از برجام بازگردیم؛ پیش‌بینی‌های لازم در این زمینه انجام‌ شده است.
 
وی با اشاره به اینکه هیچ جای نگرانی بابت رسیدن به شرایط پیش از برجام برای جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد تصریح کرد: ایران توان بازگشت به شرایط قبل از برجام را دارد.
دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اتخاذ تدابیر و استراتژی خاص و مشخص از سوی این سازمان از ابتدای مذاکرات هسته‌ای کشورمان با 1+5 گفت: سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران این مسیر را پیگیری می‌کند و امروز آماده‌ایم تا در صورت بدعهدی طرف غربی، بسته‌های فنی خود را اجرا کنیم.
 
زارعان با اشاره به اینکه سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران به دولت‌ها وابسته نبوده و به مجموعه نظام جمهوری اسلامی تعلق دارد؛ این سازمان را نماد اعتمادبه‌نفس، اقتدار و عزت کشور دانست و خاطرنشان کرد: این اقتدار تا رسیدن به قله‌های علم و دانش در این حوزه ادامه خواهد داشت.
 
وی با اشاره به لزوم تعامل دانشگاه‌ها و بخش‌های فعال در صنعت هسته‌ای کشور تصریح کرد: سازمان انرژی هسته‌ای کشور درمجموع مجری تصمیمات نظام است و هر تصمیم نظام درزمینهٔ صنعت هسته‌ای را اجرایی می‌کند.
 
عضو کارگروه برجام با اشاره به اینکه برای دانشمندان هسته‌ای کشورمان چیزی به‌عنوان نمی‌توانیم معنی ندارد؛ به تحقق غنی‌سازی 20 درصدی از سوی دانشمندان انرژی اتمی کشورمان در سال‌های گذشته اشاره و عنوان کرد: امروز به لطف پیوند بین بخش‌های مختلف صنعت هسته‌ای کشورمان با دانشگاه‌ها می‌توانیم به هر میزان غنی‌سازی مورد انتظار برسیم و آن را محقق کنیم.

زارعان با اشاره به اینکه امروز نگرانی خاصی برای بازگشت کشورمان به شرایط پیش از برجام در صنعت هسته‌ای وجود ندارد عنوان کرد: امروز دانش هسته‌ای به‌عنوان یک انرژی مادر در کشور ما بومی‌سازی شده و دیگر صنایع در کشور نیز باید خود را با استانداردهای صنعت اتمی هماهنگ کنند.
 
وی با بیان اینکه خطوط قرمز تعیین‌شده از سوی مقام معظم رهبری درزمینهٔ عدم تعطیلی مجتمع آب‌سنگین اراک رعایت شده است بیان کرد: امروز آب‌سنگین تولیدشده در قسمت تولید آب‌سنگین اراک به خلوص 95 درصدی رسیده و راکتور این مجتمع نیز در دست بازطراحی و بهینه‌سازی است.

60 تن آب‌سنگین به آمریکا و روسیه فروخته شد/دریافت پول فروش آب‌سنگین اراک از آمریکا پیش از ارسال محموله
 
دستیار ارشد رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه 60 تن از آب‌سنگین تولیدی در مجتمع اراک به آمریکا و روسیه فروخته‌شده است بیان کرد: 28 تن از آب‌سنگین ایران به کشور آمریکا فروخته و از طریق کشور عمان به این کشور ارسال‌شده است.
 
زارعان با اشاره به بی‌اعتمادی موجود در ایران نسبت به آمریکا عنوان کرد: ازاین‌رو بهای فروش این میزان آب‌سنگین پیش از ارسال آن از آمریکا اخذ شد.
 
وی از فروش 32 تن آب‌سنگین اراک به کشور روسیه به‌عنوان دومین مشتری آب‌سنگین ایران خبر داد و گفت: این میزان آب‌سنگین بخشی از نیازهای روسیه در سال 2017 را تأمین می‌کند.
 
عضو کارگروه برجام با اشاره به اینکه مجتمع آب‌سنگین اراک ظرفیت تولید سالانه 20 تن از این محصول را دارد گفت: امروز بسیاری از کشورهای اروپایی نیز مشتری آب‌سنگین اراک هستند.
 
زارعان با تأکید بر اینکه مجتمع آب‌سنگین اراک تعطیل نشده است بیان کرد: امروز ضمن حفظ امکان تولید پلوتونیوم و آب‌سنگین در این مجتمع پیش‌بینی‌های لازم برای تولید دارو در 20 سال آینده نیز در این مجتمع شده است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان