بازدید 22460

دست کم 29 کشته و 166 زخمی در دو انفجار در نزدیکی میدان تقسیم استانبول

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه، در بیانیه‌ای در واکنش به انفجارها در مرکز استانبول اعلام کرد: در حادثه روز شنبه، انفجار مقابل استادیوم فوتبال استانبول، برخی کشته و برخی دیگر نیز زخمی شدند. این حادثه در واقع حمله‌ای بود که پلیس و غیرنظامیان را با نیت بر جای گذاشتن تلفات تا جایی که ممکن است، هدف قرار داده بود.
کد خبر: ۶۴۷۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷ 10 December 2016
انفجار تروریستی در نزدیکی بشیکتاش منجر به کشتن شدن دست کم 29 تن و زخمی شدن بیش از 166 تن دیگر شد؛ انفجاری که آنچنان شدید بود که موج آن در برخی دیگر از مناطق اطراف منطقه بمب گذاری نیز حس شد و استانبول را با بهت و وحشت روبه رو ساخت.

به گزارش «تابناک»، وقوع دو انفجار تروریستی در اطراف ورزشگاه «وودافون آرنا» متعلق به تیم فوتبال «بشیکتاش» ترکیه که نیروهای پلیس ترکیه را هدف گرفته بود، آن هم ساعاتی پس از بازی دو تیم فوتبال بورساسپور و بشیکتاش ـ که با نتیجه دو بر یک به نفع بشیکتاش به پایان رسید ـ منجر به کشته شدن شماری از نیروهای پلیس و گروهی از مردم عادی شده است.
 
وزارت کشور ترکیه در تشریح جزئیات بیشتر این انفجارها اعلام کرد، دو انفجار جداگانه در استانبول به وقوع پیوسته است. یکی از این دو انفجار در محوطه بیرونی باشگاه بشیکتاش و دیگری در نزدیکی پارک «مچکا»، واقع در منطقه «شیشیلی» استانبول. وزارت کشور ترکیه می‌گوید، انفجار صورت گرفته در نزدیکی پارک مچکا را عامل انتحاری انجام داده است. 
 
 
بامداد یکشنبه، وزیر کشور ترکیه، اعلام کرد، شمار تلفات دو انفجار در استانبول به 29 کشته و 166 زخمی افزایش یافته است. اعلام این آمار پس از انتشار نتایج گوناگون و بسیار متناقض درباره شمار تلفات این دو انفجار صورت گرفت. از میان کشته‌شدگان، 27 نفر را نیروهای پلیس تشکیل می‌دهند.
 
«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه، در بیانیه‌ای در واکنش به انفجارها در مرکز استانبول اعلام کرد: در حادثه روز شنبه، انفجار مقابل استادیوم فوتبال استانبول، برخی کشته و برخی دیگر نیز زخمی شدند. این حادثه در واقع حمله‌ای بود که پلیس و غیرنظامیان را با نیت بر جای گذاشتن تلفات تا جایی که ممکن است، هدف قرار داده بود.

در این بیانیه این گونه آمده بود: «یک حمله تروریستی علیه نیروهای امنیتی و شهروندان ما صورت گرفت. یافته‌ها نشان می‌دهد، این انفجارها علیه بازی فوتبال «بشیکتاش ـ بورساسپور» با هدف افزایش شمار تلفات و قربانیان بوده است. متأسفانه در نتیجه این حملات، شهدا و زخمی‌هایی داشتیم».
 
اردوغان با اشاره به اینکه در میان کشته‌ها چند تروریست‌ نیز حضور دارند، تأکید کرد: «دیشب ما در استانبول، بار دیگر شاهد چهره وقیح تروریسمی بودیم که مغایر با تمامی ارزش‌ها و اخلاق است... هر چه قدر ترکیه گام مثبتی به سوی آینده برمی‌دارد، واکنش در مقابل ما دست‌های تروریستی است که با خون و وحشی‌گری و آشوب جلوی ما ظاهر می‌شوند.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۲۴
داعشی ها حتی به حامیان خود هم رحم نمی کنند....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
از كجا معلوم داعشي هستند و از كجا اونا رو حامي دونستي آخه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
شاید هم کار کردها باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
حامی ای که پشتش رو خالی کنه تا موصل و حلب بشه مسلخشون،
بله بهشون رحم نمی کنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
فک میکنم این کار کرد ها هستش که از طرف روسیه حمایت می شوند/ چون دیگه برای داعش نفسی نمونده. دیروز تابی جون یه خبری در مورد پیشروی نیروهای ترکیه در شهر الباب نوشته بود من فک میکنم این حرکت جواب روسیه به ترکیه هستش که از طریق کرد های ترکیه انجام داده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
محض اطلاع حضرتعالی ترکیه از ارتش آزاد سوریه حمایت می کنه نه داعش و مواضع داعش را در چند نقطه تاکنون مورد حمله قرار داده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
داعش چیه کار تروریستهای وحشی پ ک ک هست
کار کردهای تروریست هست باید تمام کردها رو از استانبول اخراج و به کوه های که از ان امده اند بازگرداند تا چنین توحشی رو مردم متمدن ترکیه شاهد نباشد
چهه مکن بر کسی اول خودت دوم کسی اقای اردغان تانوان زیادطلبی و سیاست غلط ت را مردم می دهند
دستپخت خودته دیگر جناب اردوغان فکر نکردی یک روزی دامن خودت را میگرد
شمام خوشحال باشید!!
فکرکنم چون چند روز قبل وزیر خارجه روسیه وقتی به ترکیه رفته بود،،محل ملاقتشان که یک استادیوم ورزشی متعلق به همین تیم بورسیاسپور بود برگزار شده،،واسه همین به استادیوم ورزشی حمله کردند،
هر جا که تعداد کشته های نظامی بیشتر از غیر نظامیان باشد بمب گذاری معمولا کار پ پ کا است
چاه نکن بهر کسی
اول خودت دوم کسی
چاه مکن بهر کسی اول خود دوم کسی
ترکیه بیشترین تلفات رو در مبارزه علیه تروریست داده. ترکیه پذیرای 3 ملیون مهاجر سوریه. در الباب درحال جنگ با داعشه! بعد هنوز بعضی ها میان از حمایت ترکیه از داعش صحبت میکنن!!؟؟؟؟
لعنت بر کردهای پ ک ک این عناصر کثیف استکباری
با این حجم انفجار بازم نتونست رکورد کشته های قطار رو بشکنه البته با موج خبری بیشتر و توجه بیشتر مسئولا بهش، حتی مسئولای ایرانی
سلام رجب جو خوبی داداش> خودکرده را تدبیر نیست البته ما راضی به کشته شدن مردم ترکیه نیستیم. انشالله هر چه زودتر سرنگون بشی ترک فاشیست و دیکتاتور.
وقتی کشوری خود داعش گونه با مردمش و همسایگانش رفتار میکند . و در این راه داعش را یاری میدهد یقینا ابتکار عمل مدیریت آنها را در مقطعی که تضاد منافع پیش خواهد آمد از دست خواهد داد .
خبر ندارید چند نفر ایرانی کشته شدند
از تعداد کشته های حادثه قطار خودمون کمتره .
این نشون میده سوء مدیریت اندازه داعش خطرناکه
نتیجه حمایت از تروریسم توسط ترکیه
سانسورت وحشتناکه در انتظار بررسی42 مورد ولی انتشار یافته فقط سه مورد ؟اوضاع کشور با همین یک امار یک فاجعه است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار