بازدید 13513

هشدار محسن رضایی به انگلیس: با ایران سرشاخ نشوید

انگلیسی‌ها خیال می‌کنند، فعال شدن آنها در خلیج فارس اقتصادشان را نجات می‌بخشد و به حالت قبل برمی‌گرداند. روبه‌رو شدن انگلیس با ایران هم اقتصاد آنها و هم سیاست‌ آنها را از بین می‌برد. به انگلیسی‌ها می‌گوییم که دوران قاجار و پهلوی در ایران تکرار نخواهد شد. با ایران سرشاخ نشوید.
کد خبر: ۶۴۷۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲ 10 December 2016
پس از اظهارات تنش زا و اتهام برانگیز نخست وزیر انگلیس در شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، به مسئولان انگلیس هشدار داد و گفت: با ایران سرشاخ نشوید.

به گزارش «تابناک»، محسن رضایی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «سیاست خارجی و بازارهای مالی دو رکن اساسی اقتصاد انگلیس بود. طی ۲۰ سال اخیر به علت ادغام در اروپای واحد ابتکار عمل هم در سیاست خارجی و هم در اقتصاد از دست انگلیسی‌ها خارج شد و زیان‌های بسیاری دیدند. به همین علت، انگلیسی‌ها از اروپای واحد جدا شدند تا دوباره به سیاست خارجی و دخالت در کشورها و تقویت پوند و لیره استرلینگ جان تازه‌ای ببخشند.»

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس افزود: «انگلیسی‌ها خیال می‌کنند، فعال شدن آنها در خلیج فارس اقتصادشان را نجات می‌بخشد و به حالت قبل برمی‌گرداند. روبه‌رو شدن انگلیس با ایران هم اقتصاد آنها و هم سیاست‌ آنها را از بین می‌برد. به انگلیسی‌ها می‌گوییم که دوران قاجار و پهلوی در ایران تکرار نخواهد شد. با ایران سرشاخ نشوید.»
 
هشدار محسن رضایی به انگلیس: با ایران سرشاخ نشوید 
 ترزا می، نخست وزیر انگلیس، روز هفدهم آذر در نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، از لزوم همکاری با کشورهای این حوزه در برابر فعالیت‌های منطقه‌ای ایران سخن گفته و ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرده بود. نخست وزیر انگلیس، ضمن تشریح سیاست‌های دولت خود در زمینه روابط با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، به نقش ایران در منطقه نیز پرداخته و گفته بود، انگلیس آماده است با کشورهای عضو شورا برای مقابله با آنچه وی «اقدامات تهاجمی ایران در منطقه» خواند، همکاری کند.

نخست وزیر انگلیس اظهار داشت: «ما باید همچنان به مقابله با دولت‌هایی که نفوذ آن ها بی‌ثباتی منطقه را مشتعل می‌کند، ادامه دهیم؛ بنابراین، می‌خواهم به شما اطمینان دهم که من به وضوح تهدیدی را که ایران متوجه منطقه خلیج فارس و در بُعدی وسیع تر، متوجه خاورمیانه می‌کند، مشاهده می‌کنم». او همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود اشاره کرد، به منظور تقویت امنیت کشورهای منطقه خلیج فارس، از «یک مشارکت امنیتی» حمایت می‌کند که شامل سرمایه‌گذاری دفاعی و آموزش نظامی در بحرین و اردن هم بشود.
 
پس از این اظهارنظرهای غیرسازنده و مخرب، برخی مسئولان کشورمان به انگلیس هشدار دادند که در صورت اصرار بر چنین ادبیاتی، روابط ایران و انگلیس مجدداً به سطح کاردار تنزل خواهد یافت و سفیر انگلیس در تهران نیز به وزارت امورخارجه ایران فراخوانده شد و مراتب اعتراض شدید ایران به جهت اظهارات نخسن وزیر انگلیس به نماینده انگلیس در ایران ابلاغ شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل