بازدید 3816
سوژه

شوک سلطانی‌فر به رشته‌های پرمدال و آغاز تغییرات در فدراسیون‌ها

دیگر زمان آن رسیده است که در رشته‌های پایه و پرمدال نیز مدال بگیریم. در رشته‌های دوومیدانی، ژیمناستیک، شنا، تیراندازی و قایقرانی از المپیک 1948 لندن به این طرف فقط یک مدال نقره در دوومیدانی به‌دست آوردیم.
کد خبر: ۶۴۷۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹ 10 December 2016
 وزیر ورزش و جوانان گفت: هر زمانی که بین وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک همکاری و تعامل وجود داشته، حال ورزش کشور خوب بوده است.
به گزارش تابناک ورزشی و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی‌فر امروز (شنبه) در محل وزارت ورزش و جوانان با رئیس و اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک دیدار و گفت‌وگو کرد.
وی در ابتدای صحبت‌های خود توسعه در همه عرصه‌ها از جمله ورزش را در سایه آرامش، ثبات، امنیت و دوری از جنجال و هیاهو دانست و گفت: سیاست ما دوری از حاشیه و جنجال به منظور توسعه هرچه بیشتر در تمامی عرصه‌ها است.
سلطانی‌فر سپس با اشاره به جایگاه مهم کمیته ملی المپیک عنوان کرد: هر زمانی که رابطه وزارت ورزش و جوانان با کمیته ملی المپیک خوب بوده، ورزش کشور رشد کرده و نتایج خوبی گرفته و اصولا حال ورزش کشور خوب بوده است و بنا و رویکرد ما در درجه اول تعامل عمیق ، گسترده و عملی با این کمیته است.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: فلسفه حکومت اسلامی چیزی جز خدمت به مردم نیست و ما هم اینجا برای امر و نهی نیامده‌ایم، بلکه برای نیاز‌های ورزش و خدمت به مردم آمده‌ایم و این موقعیت نعمت بزرگی است که نصیب هر کسی نمی‌شود و اگر منافع ورزش و مردم را به هر چیزی ترجیح دهیم، بی‌شک بهترین نتیجه را خواهیم گرفت. مسئولیت قانونی ما در وزارت ورزش و جوانان و شما در کمیته ملی المپیک داشتن تعامل با تمامی بخش‌ها و با یکدیگر است و هنر مدیریت‌مان هم باید استفاده از تمامی ظرفیت‌ها باشد. بنابراین این تعامل گسترده دوطرفه یکی از مهمترین برنامه‌های ما می‌باشد. اصلا قصد نداریم خودمان را درگیر گذشته‌ها و مسائل قبلی بکنیم و نگاه ما رو به آینده است.
سلطانی‌فر با اشاره به ظرفیت خوب اقتصادی کشور در 20 سال آینده خطاب به کیومرث هاشمی گفت: اکنون زمان آن رسیده است که تعامل گسترده‌تر و عمیق‌تر را بین وزارت و کمیته عملیاتی کنیم تا از این فاصله‌ها عده‌ای سوء استفاده نکنند. به‌زودی رویدادهای بسیار مهمی از جمله بازی‌های غرب آسیا، بازی‌های کشورهای اسلامی، بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا و المپیک 2020 را پیش‌رو داریم و فدراسیون‌ها باید برنامه آماده سازی خود را ارائه و ضمن تعیین اهداف، مشکلات و نیازهای خود را نیز مطرح کنند و در یک مجموعه یکپارچه برای آنها تدبیر شود.
وی افزود: فکر می‌کنم ما باید یک ستاد هماهنگی، نظارت و ارزشیابی را بین وزارت و کمیته به‌وجود آوریم تا نظارت کامل روی برنامه‌ها و عملکرد فدراسیون‌ها داشته باشد. تمامی بودجه‌ای که در اختیار ما و کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌ها است، یک منبع دارد و آن دولت است و برای نظارت همه جانبه بر عملکرد فدراسیون ها و تقسیم این بودجه نیاز است یک ساز و کار هماهنگی نظارت و ارزشیابی ایجاد کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به اهمیت رشته‌های پایه عنوان کرد: دیگر زمان آن رسیده است که در رشته‌های پایه و پرمدال نیز مدال بگیریم. در رشته‌های دوومیدانی، ژیمناستیک، شنا، تیراندازی و قایقرانی از المپیک 1948 لندن به این طرف فقط یک مدال نقره در دوومیدانی به‌دست آوردیم. قایقرانی 90 مدال در المپیک دارد و کشور ما با وجود 3500 کیلومتر نوار ساحلی در جنوب و 900 کیلومتر نوار ساحلی در شمال و مقدار زیادی سد و دریاچه در نواحی مختلف هنوز یک برنز هم به‌دست نیاورده‌ایم. در دوومیدانی یک ورزشکار در سه المپیک 9 مدال طلا می‌گیرد ، ورزشکاران رشته‌های آبی در هر المپیک چندین مدال می‌گیرند، در تیراندازی 45 مدال المپیکی داریم و با وجود سرمایه‌گذاری زیاد و با وجود همه پتانسیل‌های موجود در کشور و تاکیداتی که در آموزه‌های اسلامی ما شده است به یک برنز هم نرسیده‌ایم.
وی ادامه داد: زمان اقدام اساسی در این حوزه و دادن یک شوک اساسی به فدراسیون‌های پایه و پرمدال رسیده است و به نظر من پتانسیل در این رشته‌ها با انجام کار اساسی وجود دارد که اگر از همین امروز شروع کنیم، حتی اگر در المپیک 2020 هم نشود، در 2024 حتماً نتیجه آن را خواهیم دید.
سلطانی‌فر در ادامه در خصوص بحث منابع مورد نیاز در ورزش صحبت کرد و اظهار داشت: میزان اعتبارات دولتی اگرچه با 21 درصد افزایش در بودجه سال آینده دو برابر میانگین رشد سایر دستگاه‌هاست و این موضوع نشان دهنده رویکرد مثبت دولت برای حمایت از ورزش و جوانان است، اما باز هم میزان آن کم است و خیلی گره‌گشا نیست و حتی اگر طی 2 الی 3 سال آینده سالی 100 درصد هم به اعتبارات ورزشی اضافه شود باز هم متناسب با نیازهای ما نخواهد بود.
وزیر ورزش و جوانان راهکار برون‌رفت از اتکای صرف به اعتبارات دولتی را توجه به بخش خصوصی و مشارکت آنها دانست و گفت: راه حل مشکل کمبود منابع، مشارکت بخش خصوصی و دادن حق بهره‌برداری به آنها است که من در مسئولیت قبلی خود در سازمان میراث فرهنگی نیز آن را انجام دادم. با توجه به ظرفیت‌های قانونی که در ورزش وجود دارد، می‌توانیم اینجا نیز از آن استفاده کنیم. اقتصاد ورزش در همه جای دنیا یک اقتصاد بزرگ است و در کشور ما متاسفانه کوچک است. ما باید ساز و کاری فراهم کنیم تا هم قهرمانان ورزشی و هم افراد عادی که قصد سرمایه‌گذاری در ورزش دارند، امکان آن به‌گونه‌ای برای‌شان فراهم شود تا ضمن حفظ منافع دولت نفع سرمایه‌گذاران نیز در آن دیده شود و هیچ راهی جز این برای پیشرفت ورزش کشور وجود ندارد.
سلطانی‌فر در پایان در خصوص انتزاع المپیک از پارالمپیک گفت: باید کمک بکنیم که این قانون به‌خوبی اجرا شود و نباید حساسیت زیادی در این خصوص به خرج دهیم. ما به لحاظ شرعی ، اخلاقی و قانونی موظف هستیم بهترین شرایط را برای جانبازان و معلولان عزیز کشورمان فراهم بکنیم. ورزش گره‌گشای بسیاری از مشکلات این عزیزان است و ما باید بیشترین کمک را در این خصوص به کمیته پارالمپیک بکنیم.
در این جلسه تمامی اعضای کمیته ملی المپیک به جز رسول خادم عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک (به دلیل شرکت در مجمع اتحادیه جهانی کشتی) و شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته المپیک (به دلیل حضور در نشست هماهنگی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در باکو) حاضر بودند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی