بازدید 5477

شروع سرخ بازار سرمایه!

با آغاز هفته معاملاتی جدید در بازار سرمایه، این‌بار شاخص‌ها عقب نشینی کردند و به جز گروه پالایشی و قندی اغلب گروه‌ها در رنج منفی معامله شدند.
کد خبر: ۶۴۷۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱ 10 December 2016
با آغاز هفته معاملاتی جدید در بازار سرمایه، این‌بار شاخص‌ها عقب نشینی کردند و به جز گروه پالایشی و قندی اغلب گروه‌ها در رنج منفی معامله شدند.

به گزارش تابناک اقتصادی، از سویی صبح امروز نشست مشترک کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در محل دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برگزار شد و با اعلام خبر افزایش ظرفیت تولید صنایع پتروشیمی تا پایان سال به ۵۱ میلیون تن، پالایشی‌ها بار دیگر امیدوار شدند.

اما گروه قندی که واگرایی با بازار سرمایه دارد، با افت اغلب نمادها، زمانی مجدد برای رشد قیمت پیدا کردند و معمولا با صف‌های خرید همراه شدند.

افت 91 واحدی شاخص کل بورس

برطبق این گزارش، شاخص کل بورس تهران در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه، افت ۹۱ واحدی را به ثبت رساند. در جریان معاملات امروز بازار سرمایه، تعداد 576 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 125 میلیارد تومان در 54 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس در ارتفاع 81 هزار و 250 واحد جای‌گیری کرد.

بیشترین تاثیر منفی بر رشد دماسنج بازار سهام را نمادهای معاملاتی فولاد، ومعادن و فخوز به نام خود کردند شد و در طرف مقابل، نمادهای معاملاتی شپنا، شتران و شبریز با رشد خود مانع افت بیشتر شاخص شدند.

امروز که اغلب نمادهای بازار سرمایه سرخ پوش بودند، شاخص‌های منتخب بازار نیز همگی با افت همراه شدند؛ به طوری‌که شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 32 واحد، کل (هم‌وزن) یک واحد، قیمت (هم‌وزن) یک واحد، شاخص‌های آزاد شناور 166 واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب 97 و 6 واحد افت کردند.

بر طبق این گزارش آیفکس برخلاف بورس با رشد 7.5 واحدی در ارتفاع 870 واحد قرار گرفت و در مجموع با معامله 212 میلیون ورقه به ارزش 201 میلیارد تومان در 17 هزار نوبت، فرابورس نیز به کار خود پایان داد.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل