بازدید 3389

تعرفه واردات پوشاک باز هم کاهش می‌یابد

وزیر صنعت با اشاره به اینکه محدودیتی برای واردات کالا نداریم و در صورت تشخیص دولت تعرفه واردات کالا کاهش می‌یابد گفت: تعرفه واردات پوشاک از ۷۵ درصد به ۵۵ درصد کاهش یافته و ما معتقدیم که این رقم باید دوباره کاهش یابد.
کد خبر: ۶۴۷۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵ 10 December 2016
وزیر صنعت با اشاره به اینکه محدودیتی برای واردات کالا نداریم و در صورت تشخیص دولت تعرفه واردات کالا کاهش می‌یابد گفت: تعرفه واردات پوشاک از ۷۵ درصد به ۵۵ درصد کاهش یافته و ما معتقدیم که این رقم باید دوباره کاهش یابد.

به گزارش تسنیم، محمدرضا نعمت‌زاده امروز در هفتمین اجلاسیه دوره ششم  سراسری نمایندگان اتاق اصناف ایران اظهار کرد: برای نصب صندوقهای مکانیزه فروش در اصناف کشور باید ضرب‌الاجل لازم ایجاد شود تا بتوانیم شفافیت اقتصادی را به دریافت مالیات برگردانیم.

وی افزود: شفافیت اقتصادی تنها آن نیست که یک قانون نوشته شود بلکه در موردی مانند دریافت مالیات باید با نصب صندوقهای مکانیزه فروش شرایط اجرای این قانون شفاف را فراهم کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: نصب صندوقهای مکانیزه فروش باعث می‌شود که دریافت مالیات براساس درآمد حاصله واحدهای صنفی اخذ شود و در قبال فعالین بخش اقتصادی اجحافی صورت نگیرد.

وی تصریح کرد: این صندوقها چه در داخل کشور تولید شود و یا از خارج وارد شود به هر حال باید هر چه زودتر در واحدها ی صنفی نصب شود. 

وی با اشاره به اینکه اصناف رکن رکین اقتصاد کشور به حساب می‌آیند، گفت: صنوف همیشه مورد اعتماد جامعه و دولتها بوده‌اند و نقش مهمی در پیشبرد اهداف کشور در طول تاریخ  داشته‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور گفت: ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید براساس نظم و دستورالعمل‌های موجود شکل گیرد تا کارایی لازم را داشته باشد.

وی افزود: امروزه تنها 5 درصد توزیع کالا در دست فروشگاه‌های زنجیره‌ای است در حالی که در دنیا فروشگاه‌های زنجیره‌ای 70 درصد توزیع را در اختیار دارند. 

نعمت‌زاده گفت: ما باید خودمان را با شرایط و نیاز جامعه امروز تطبیق دهیم و حقوق مصرف کنندگان را در تولید و توزیع رعایت کنیم. 

وی تاکید کرد: مردم امروزه می‌خواهند از اوقات فراغت خود حداکثر استفغاده را داشته باشند و با مراجعه به یک فروشگاه زنجیره‌ای تمام نیازهای خود را برطرف کنند. 

وزیر صنعت با اشاره به اینکه ما معتقدیم با تمرکز خرید و نگهداری و انبارداری در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هزینه‌ها کاهش می‌یابد گفت: باید براساس قوانین موجود حرکت کرد تا شفافیت اقتصادی لازم ایجادو حقوق مصرف کنندگان نیز رعایت شود. 

نعمت‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه محدودیتی برای ورود کالا به کشور نداریم مگر آنکه قانون مانع ما شود گفت: یکی از محدودیت‌های واردات فعلی کالا در کشرو تعرفه‌های موجود است اما دولت یازدهم در مواردی که احساس کرده نیاز به تغییر تعرفه وجود دارد اقدام کرده است.

* تعرفه واردات پوشاک دوباره کاهش می‌یابد

وی افزود: در بخش پوشاک براساس تصمیم دولت تعرفه واردات کالا کاهش و از 75 درصد به 55 درصد کاهش یافت و ما معتقدیم که تعرفه پوشاک باید دوباره کاهش یابد.

وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: ما در حاکمیت مجبور هستیم که همه امور را با یکدیگر متعادل  و به تولید، توزیع و مصرف کننده به صورت هماهنگ نگاه کنیم. 

وی با بیان اینکه قاچاق کالا به کشور باید از مبادی ورودی کنترل شود افزود: درآمدهای مالیاتی دولت را کاهش می‌دهد و در کنار آن باید به واحدهای کوچک نیز توجه داشت و در نهایت تنها نمی‌توان از یک دید مسائل را مورد توجه قرار داد. 

نعمت‌زاده در پایان سخنان خود در خصوص لزوم نمایندگی اصناف در مجامع و شوراهای کشور گفت: براساس قانون جدید بانک مرکزی که در هیئت دولت در شرف بررسی است ما خواهش می‌کنیم تا رئیس اتاق اصناف نیز جزو شورای پول و اعتبار شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل