بازدید 4826

سناریوی مقصرسازی سعودی‌ها برای سرکوب اعتراضات داخلی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: در شرایط کنونی مقامات آل سعود قادر به کنترل حجم اعتراضات در داخل این کشور نیستند، برای همین به دنبال معرفی کردن عوامل خارجی برای سرکوب کردن اعتراضات هستند.
کد خبر: ۶۴۷۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶ 10 December 2016
محمدابراهیم رضایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به محاکمه تعدادی از افراد در عربستان با ادعای جاسوسی برای ایران، گفت: این اظهارات و اقدامات نشأت گرفته از شکست های پی در پی مقامات سعودی در عرصه داخلی و منطقه ای است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به نظر من با توجه به نارضایتی های مردمی در داخل عربستان، مقامات سعودی در یک سردرگمی سیاسی و امنیتی گیر افتاده اند و برای برون رفت از این حوزه دست به فرافکنی و اقدامات تبلیغاتی می زنند.

وی افزود: سناریوی دستگیری جاسوسان ایرانی، یک نقشه از پیش تعیین شده برای انداختن مشکلات داخلی عربستان برای گردن دیگران است.

رضایی تصریح کرد: در شرایط کنونی مقامات آل سعود قادر به کنترل حجم اعتراضات در داخل این کشور نیستند، برای همین به دنبال معرفی کردن عوامل خارجی برای سرکوب کردن اعتراضات هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: به طور حتم جمهوری اسلامی نیازی به جاسوسی از عربستان ندارد، زیرا سعودی ها به علت سیاست های اشتباه منطقه در حال تضعیف و نابودی هستند.عربستان در چند سال اخیر تمام سرمایه خود را به علت بی عقلی آتش زده است.

دستگاه قضایی عربستان 15 نفر را به‌اتهام حضور در یک شبکه جاسوسی برای ایران به اعدام محکوم کرده است.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اخبار و ادعاهای منتشره در خصوص محاکمه یک هسته جاسوسی برای ایران توسط دادگاه های سعودی گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچگونه فعالیت مغایر با مقررات بین المللی و اصول دیپلماتیک در عربستان نداشته و چنین اتهام زنی هایی بی اساس و با اغراض سیاسی صورت می گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار