بازدید 4697

تغییرواحد پولی کشور نیاز به تایید مجلس دارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره تبدیل واحد پولی از ریال به تومان گفت: حذف یک صفر از پول ملی و یا تغییر واحد پولی کشور باید به تایید مجلس شورای اسلامی برسد.
کد خبر: ۶۴۷۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸ 10 December 2016
شهاب نادری درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت درباره تبدیل واحد پولی از ریال به تومان گفت:باید پذیرفت کلمه "تومان" در مراودات اقتصادی و جامعه نسبت به ریال کاربرد بیشتری دارد؛بنابراین تبدیل واحد پولی از ریال به تومان از این به بعد،اقدام مثبتی است.

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حذف یک صفر از پول ملی و یا تغییر واحد پولی کشور باید به تایید مجلس شورای اسلامی برسد.

مهار تورم مانع از تکرار حذف صفرها از پول ملی در آینده می شود

این نماینده مردم درمجلس دهم،افزود: یکی از دلایل بحث حذف صفر از پول ملی این است که نرخ تورم بالا درکشور باعث شد که ارزش پول های موجود در بازار کاهش یابد؛بنابراین نباید فراموش کرد همراه با حذف صفر از پول ملی باید نرخ رشد تورم مهار شود تا نیاز نباشد در آینده بحث حذف صفر از پول ملی دوباره مطرح شود.

نادری افزود:حذف  صفر از پولی ملی کشور،می تواند در تسهیل محاسبات حسابداری و مالی تاثیرگذار شود.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،یادآور شد: پیشنهاد می شود به جای یک صفر از پول ملی همان بحث حذف سه یا چهار صفر از پول ملی پیگیری شود.

گفتنی است؛هیات دولت در جریان بررسی«لایحه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» واحد پول ایران را تومان و برابر با ۱۰ ریال ‏تصویب کرد.این لایحه برای اجرا،نیاز به تصویب مجلس دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار