بازدید 7843

تسلیم استوارنامه سفیر ایران به وزیرخارجه اوگاندا

کد خبر: ۶۴۶۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵ 08 December 2016
سید مرتضی مرتضوی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا طی تشریفات رسمی، رونوشت استوارنامه خود را به آقای دکتر سام کاهامبا کوتسا(dr.sam kahamba kutesa) وزیر امور خارجه اوگاندا تقدیم کرد.

به گزارش «تابناک» در این دیدار آقای کوتسا وزیر امور خارجه اوگاندا با اشاره به سفر چندباره روسای جمهور ایران و اوگاندا، از روابط خوب این دو کشور یاد کرد و ضمن خوش آمد گویی به سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران آقای مرتضوی، جهت ارتقا روابط ابراز امیدواری نمود.ایشان با اشاره به ساخت درمانگاه و کلینیک توسط جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا، این امر را بیانگر همکاری های نزدیک و گسترده میان دو کشور دانست و خواستار تجهیز و راه اندازی سریعتر این درمانگاه  شد.

وزیر امور خارجه اوگاندا، ضمن استقبال از هرگونه سرمایه گذاری دولتی و یا بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران از جمله در بخش های مورد نیاز کشاورزی، صنعتی و نیروگاهی بر لزوم تلاش بیشتر طرفین جهت گسترش همکاری های اقتصادی تاکید نمود.

قبل از این دیدار آقای چارلز سن توگا (charles ssentongo) مدیر کل تشریفات وزارت امور خارجه اوگاندا ضمن خیر مقدم و تشریف فرمایی گرم و صمیمی با اشاره به سفرِ خود در گذشته به ایران به همراه رییس جمهور این کشور، ایران را کشوری توسعه یافته، زیبا و دوست کشور اوگاندا دانستند و از حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران ابراز خرسندی نمودند.

دراین دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام مراتب قدردانی جمهوری اسلامی ایران از تغییر رای حقوق بشری اوگاندا از ممتنع به منفی (به نفع جمهوری اسلامی ایران) خواستار تداوم این همکاری ها در آینده شد.

آقای مرتضوی با اشاره به برخی از توانمندی ها، ظرفیت های اقتصادی و تجارب خدمات فنی و مهندسی کشورمان، افزود؛ امیدوارم با همکاری طرفین زمینه لازم جهت استفاده از این پتانسیل ها در خدمت توسعه و پیشرفت روابط و تامین نیازهای اوگاندا به کار گرفته شود.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها