بازدید 3564
دبیر شورای عالی کانون صرافان:

ارزش اسمی پول در مقابل دلار ۱۰ برابر تقویت می‌شود

دبیر شورای عالی کانون صرافان با اشاره به مصوبه تغییر پول ملی ایران در دولت از ریال به تومان گفت: با تصویب مجلس ارزش پول رایج کشور به طور اسمی در مقابل دلار ۱۰ برابر تقویت خواهد شد.
کد خبر: ۶۴۶۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵ 07 December 2016
دبیر شورای عالی کانون صرافان با اشاره به مصوبه تغییر پول ملی ایران در دولت از ریال به تومان گفت: با تصویب مجلس ارزش پول رایج کشور به طور اسمی در مقابل دلار ۱۰ برابر تقویت خواهد شد.

امیر نجومی دبیر شورای عالی کانون صرافان ایران در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به تغییر پول ملی کشور از ریال به تومان، گفت: با این اتفاق، ارزش پول ایران به طور اسمی در مقابل دلار 10 برابر تقویت خواهد شد.

وی افزود: پیش از این هر دلار آمریکا 38 هزار ریال معامله می‌شد که هم‌اکنون برای هر دلار آمریکا به طور اسمی 3 هزار و 800 تومان پرداخت می‌شود. 

عضو هیأت رئیسه کانون صرافان ایران تحقق این امر را منوط به تصویب مجلس دانست و گفت: در این صورت یک صفر از ریال ایران کاسته خواهد شد.

گزارش خبرنگار فارس حاکی است مصوبه هیات وزیران در جریان تصویب لایحه اصلاح قانون بانک مرکزی بوده و قاعدتاً باید مصوبه دولت به تصویب مجلس برسد.

نجومی ادامه داد: اقدام دولت، مشابه اقدام اردوغان رئیس‌جمهور کنونی کشور ترکیه است که در زمان تحویل گرفتن دولت خود، یک شبه اقدام به حذف 6 صفر از واحد پولی این کشور (لیر) کرد که به این ترتیب به ازای هر یک میلیون لیر در بانک‌ها، مردم یک لیر در بانک داشتند. 

نجومی با بیان اینکه اقدام دولت هیچ اتفاق خاصی را در مراودات و مبادلات پولی و مالی کشور ندارد و تنها یک صفر را از واحد پولی کشور کسر می‌کند، گفت: تا زمانی که اسکناس‌های جدید منتشر نشده، اقدام کنونی دولت تأثیری نخواهد داشت، چرا که باید در چاپ‌های جدید، اسکناس‌های 10 هزار ریالی به یک‌هزار تومانی تبدیل شود. 

وی ادامه داد: تنها موضوعی که باید در این زمینه رعایت کرد اینکه مردم باید دقت کنند در صدور چک‌ و سایر اسناد اعتباری به اشتباه مبالغ مورد نظر را به ریال ننویسند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر