بازدید 6425

حزب واقعی، تنها به دنبال توسعه معارف دین و رشد آگهی ملت است

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: رهبری فرمودند که حزب در اسلام آن است که برای توسعه معارف دین و رشد آگهی ملت برنامه ریزی کند، ولی به نظر من هیچ یک از احزاب این گونه نیستند، حال که وضعیت این گونه است چرا از بیت المال اعتباری را در قالب یارانه به این تشکل ها اختصاص دهیم.
کد خبر: ۶۴۶۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰ 07 December 2016
جواد کریمی قدوسی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره درخواست احزاب کشور برای دریافت یارانه جهت ادامه فعالیت های سیاسیشان، گفت: احزاب در جمهوری اسلامی ناقص الخلقه به دنیا آمدند و هیچ وقت در ساختار نظام اسلامی آن جایگاهی که با کشورهای غربی مقایسه می کنند را پیدا نکردند، زیرا از لحاظ فرهنگی و بار اعتقادی و مبنایی در اسلام فاصله ای میان امت و امام به وقوع نمی پیونند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به این معنا است که امام همواره ارتباطش با امت مستقیم است و ارتباط امت هم با امام مستقیم است و برای امام اصل جامعه و مردم است و برای مردم هم اصل رهبری و امامت است، از این رو احزاب اگر کارکردی در این چارچوب داشته باشند، قابل رشد است تا برای توسعه آرمان ها و باورهای دینی و انقلابی در مرکزیت برنامه ریزی کرده و بعد توسط اقشار و مردم در کشور اجرایی کنند، این مسئله مفهوم اصلی حزب در قرآن است.

وی گفت: در شرایط کنونی اکثر احزاب کشور، قدرت را برای حزب و حزب را برای قدرت می خواهند و هر دو آن ها اقتصاد را برای ماندگاریشان لازم دارند، از این رو اکثر احزاب در کشور دچار بحران شدند.

کریمی قدوسی افزود: رهبر معظم انقلاب درباره احزاب فرمودند که حزب در اسلام آن است که برای توسعه معارف دین و رشد آگهی ملت برنامه ریزی کند، ولی به نظر من هیچ یک از احزاب این گونه نیستند، حال که وضعیت این گونه است چرا از بیت المال اعتباری را در قالب یارانه به این تشکل ها اختصاص دهیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: در شرایط کنونی نه مردم مسئله پرداخت یارانه به احزاب را می پذیرند و بسیاری از چهره های سیاسی این موضوع را قبول ندارد، بنابر این این تشکل ها باید به حال خودشان گذاشته شوند تا هر کاری که می توانند بکنند.

دبیرکل خانه احزاب ایران در دیدار با ریاست مجلس، از دکتر لاریجانی خواست در حرکت کشور به سوی تحزب و در مورد ملاقات احزاب با رهبر معظم انقلاب و همچنین بحث یارانه احزاب که در قانون احزاب آمده ولی در لایحه نیست و همچنین قانون جامع انتخابات، خانه احزاب را یاری دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها