بازدید 6164

ارتش عراق برای ورود به بخش غربی موصل آماده می‌شود

ارتش عراق در ادامه پیشروی خود در شرق موصل توانست چند محله دیگر را آزاد کند و به این ترتیب گام‌های سریع‌تر و جدی‌تری برای ورود به بخش غربی این شهر بردارد.
کد خبر: ۶۴۶۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵ 07 December 2016

ارتش عراق در ادامه پیشروی خود در شرق موصل توانست چند محله دیگر را آزاد کند و به این ترتیب گام‌های سریع‌تر و جدی‌تری برای ورود به بخش غربی این شهر بردارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، ارتش عراق در ادامه پیشروی در ساحل چپ موصل (شرق) توانست وارد محله "سومر" شده و بخش‌هایی از این محله را آزاد کند.

ارتش عراق پیش از این نیز محله "السلام" و بیمارستان واقع در این محله را آزاد کرد. این بیمارستان در یک کیلومتری رود دجله واقع است. این رود شهر موصل را به دو بخش تقسیم می‌کند و با این پیشروی، نیروهای عراقی به بخش‌های غربی شهر موصل نزدیک‌تر شده‌اند.

بخش غربی شهر موصل پر جمعیت‌ترین بخش موصل محسوب می‌شود که با توجه به بافت قدیمی و خیابان‌های در هم تنیده آن دژ دفاعی اصلی داعش است.

به گفته مسئولان نظامی عراقی هدف نیروهای ارتش رسیدن به رود دجله و در نهایت چهارمین پل موصل است. در حال حاضر ارتش عراق در عمیق کرانه شرقی نفوذ کرده و به زودی به رود دجله می‌رسد.

به گفته مسئولان ائتلاف تحت امر آمریکا، داعش تمامی تجهیزات دفاعی و نیروهایش را از غرب موصل به شرق انتقال داده تا مانع پیشروی سریع نیروهای عراقی و نفوذشان به بخش غربی شود.

شهر موصل دومین شهر بزرگ عراق محسوب می‌شود و مقر اصلی تروریست‌های داعش است. در صورت بازپس‌گیری این شهر داعش شکست سختی را متحمل خواهد شد. حدود ۱۰۰ هزار نیروی عراقی شامل نیروهای ارتش، پلیس، کردها، حشد شعبی و عشایر در این عملیات که ۱۷ اکتبر آغاز شده، شرکت دارند.

داعش برای مقابله با نیروهای عراقی خودروهای بمب‌گذاری شده و تک تیراندازها را به شرق موصل منتقل کرده است.

از سوی دیگر، خبرگزاری "اعماق" وابسته به داعش اعلام کرده که ائتلاف آمریکا ۱۲ حمله را به مسیرهای منتهی به پل قدیمی بین موصل انجام داده است که به این پل نیز آسیب رسیده است.

به گفته منابع هدف ائتلاف آمریکا تأثیر گذاشتن بر قدرت داعش و فشار آوردن بر ساکنان برای قیام علیه تروریست‌هاست.

ائتلاف ضد داعش پیشتر چهار پل از پنج پلی را که در موصل وجود دارد، منهدم کرده بود.

در همین حال نیروهای حشد شعبی نیز در راستای پیشروی در غرب موصل توانستند شهرک "تل عبطه" در جنوب تلعفر را آزاد کنند.

نیروهای حشد شعبی عراق عملیات در محور غرب را برعهده دارند و بیشتر مناطق را آزاد کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار