بازدید 3605

دو كشته و ٦ زخمي در سقوط هلي‌كوپتر

کد خبر: ۶۴۶۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷ 07 December 2016
نگرانند، ٣٠-٢٠ نفري مي‌شوند. مي‌خواهند وارد اتاق احياي بيمارستان شوند اما نگهبان اجازه ورود به همراهان مصدومان را نمي‌دهد. در بزرگ اتاق احيا را طوري چفت كرده‌اند كه فقط يك نفر مي‌تواند از آن عبور كند.
 
به گزارش اعتماد، پرستارها پرده‌هاي آبي دور تخت‌ها را كشيده‌اند و چهره مصدومان پشت آنها پنهان شده است. ساعت ١١:٤٠ صبح ديروز يك فروند هلي‌كوپتر شركت پنها (پشتيباني و نوسازي بالگردهاي ايران) در درياچه چيتگر تهران سقوط كرد و ٢ سرنشين آن كشته و ٦ نفر ديگرشان مصدوم شدند.
 
سه زخمي اين حادثه را به بخش اورژانس بيمارستان امام خميني (ره) آورده‌اند. روي يكي از آنها، پتوي سبز مخملي كشيده‌اند. پاي راستش را زير پتو طوري از زانو خم كرده كه پتو مثل تپه‌اي كوچك بالا آمده. وزنش را روي پهلوي چپش انداخته و دست راستش را روي پيشاني‌اش گذاشته. باندي سفيد و سرم به آن وصل است.
 
هر از گاهي پرستار زن يا دكتر مرد، پرده را كنار مي‌زند و به مانيتورهاي پشت سر مصدوم نگاه مي‌كند. سكوت اتاق را فراگرفته اما بيرون، ٣٠-٢٠ نفر از خانواده و آشنايان مصدومان حادثه جمع شده‌اند. نگهبان كه لباس سفيد پوشيده هر چند دقيقه يك بار از آنها مي‌خواهد كه با فاصله بايستند و در راهرو جمع نشوند. چهره آنها كه بيشترشان مرد هستند، در هم رفته است؛ يا حرف نمي‌زنند يا با احتياط چند جمله‌اي مي‌گويند: «هلي‌كوپتر واسه زيرمجموعه وزارت دفاع بود كه تو درياچه سقوط كرد. ٨ نفر رو آوردن بيمارستان اما دو نفرشون فوت كردن.» سرش را پايين مي‌اندازد. اطرافش چند نفر ديگر نيز ايستاده‌اند. يك زن و يك مرد، به آنها نزديك مي‌شوند.
 
خيلي كوتاه از حادثه حرف مي‌زنند: «چيزي نشده، يكي‌شون سرش شكسته، اون يكي هم زخمي شده؛ مدير بخش اورژانس ميگه احتمالا تا چند ساعت ديگه ترخيص مي‌شن.»
 
صبح ديروز، شركت پنها (پشتيباني و نوسازي بالگردهاي ايران زيرمجموعه وزارت دفاع) كه هلي‌كوپتر متعلق به آنها است، دقايقي پس از وقوع حادثه، در اطلاعيه‌اي درباره جزييات حادثه اعلام كرد: «يك فروند بالگرد ٢٠٥ متعلق به اين شركت در ساعت ١١:٤٠ امروز (ديروز) هنگام پرواز در درياچه شهداي خليج فارس تهران (چيتگر) سقوط كرد كه تمام ٨ سرنشين آن توسط نيروهاي امدادي از آب خارج شده و به بيمارستان منتقل شدند. علت سانحه در دست بررسي است.»
 
دو نفر از ٨ مصدوم حادثه پس از انتقال به بيمارستان جان باختند. آنها خلبان و كمك خلبان هلي‌كوپتر بودند كه مجتبي خالدي، سخنگوي اورژانس كشور درباره آنها به سايت وبدا گفت: «مصدومان پس از بيرون كشيدن از آب، به بيمارستان‌هاي امام خميني(ره)، فياض‌بخش، شهيد چمران و تريتا منتقل شدند كه از بين آنها مصدومي ٤٦ ساله‌ در بيمارستان تريتا و مصدوم ٥٣ ساله‌اي كه به بيمارستان فياض بخش منتقل شده بودند، جان خود را از دست دادند. اقدامات درماني مناسب براي ساير مصدومان ادامه دارد.»
 
سخنگوي سازمان آتش نشاني تهران نيز درباره جزييات امدادرساني به ايسنا گفت: «پس از سقوط هلي‌كوپتر، نيروهاي ٤ ايستگاه، همراه دو تيم غواصي ويژه به محل اعزام شدند. در همان ابتدا شش نفر از سرنشينان توسط غواصان، زنده از ميان لاشه بالگرد خارج شده و تحويل اورژانس شدند.
 
پس از مدتي جست‌وجو نيز مشخص شد كه دو نفر ديگر هم پيش از اين توسط غريق نجات درياچه از آب خارج شده و توسط خودروهاي شخصي به بيمارستان منتقل شده‌اند كه اين موضوع باعث ايجاد خطا در آمارهاي ابتدايي از مصدومان شد.» اشاره جلال ملكي به برخي آمارهاي ابتدايي مبني بر مفقودي دو نفر از سرنشينان است كه در ابتدا از سوي برخي رسانه‌ها اعلام شد.
 
ملكي در پايان به بيرون كشيدن لاشه هلي‌كوپتر از عمق درياچه اشاره كرد و از تشكيل پرونده‌اي درباره اين حادثه به دستور مقامات قضايي در دادسراي نظامي خبر داد.
 
در عمليات امدادرساني به مصدومان همچنين، ٣ تيم از هلال احمر نيز حضور داشتند كه مرتضي مرادي‌پور، معاون امداد و نجات تهران درباره آن به ايسنا گفت: «تيم پنج نفره غواصي هلال احمر و ساير نيروهاي امدادي هلال احمر از نخستين پايگاه امدادي نزديك به حادثه و از پايگاه چيتگر به محل حادثه اعزام شدند و در عمليات نجات شركت كردند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار