بازدید 6952
در ادامه پیشروی در شرق حلب؛

ارتش سوریه جاده فرودگاه بین‌المللی حلب را باز کرد/ گام بعدی پیشروی به سمت قلعه حلب است

با پیشروی ارتش سوریه از محورهای شرق و شمال به سمت بخش جنوبی جاده منتهی به فرودگاه بین‌المللی حلب و همزمان با پیشروی به مهمترین مقر تروریست‌ها در بیمارستان العیون باعث شده ۶۵ تا ۷۰ درصد از خاک محله‌های شرقی حلب در کنترل ارتش سوریه باشد.
کد خبر: ۶۴۶۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴ 06 December 2016

با پیشروی ارتش سوریه از محورهای شرق و شمال به سمت بخش جنوبی جاده منتهی به فرودگاه بین‌المللی حلب و همزمان با پیشروی به مهمترین مقر تروریست‌ها در بیمارستان العیون باعث شده ۶۵ تا ۷۰ درصد از خاک محله‌های شرقی حلب در کنترل ارتش سوریه باشد.

به گزارش تابناک، به نقل از روزنامه لبنانی السفیر، نیروهای دولتی سوریه اعلام کردند، پیشروی‌های زیادی را محقق کرده و بخش‌های وسیعی از منطقه واقع بین فرودگاه حلب از شرق تا قلعه حلب در غرب را تحت کنترل دارند که بخش اعظم جاده مواصلاتی بین مرکز حلب و فرودگاه بین‌المللی آن را امن می‌سازد و اجازه می‌دهد تا از فرودگاه برای ایجاد کریدور هوایی جهت حمایت از نیروهای دولتی در آینده استفاده شود.

منابع دولتی افزودند، نیروهای ارتش سوریه در تلاش برای پیشروی بیشتر در حلب قدیم و اطراف قلعه حلب هستند؛ جایی که هزاران اعلامیه را در آنجا ریخته و از مخالفان مسلح خواستند سلاح‌هایشان را زمین بگذارند و خود را تسلیم کنند. در این راستا نیز گروه‌هایی از افراد مسلح از ترس اینکه مورد مجازات سنگین النصره قرار نگیرند خود را تسلیم ارتش کرده‌اند.

فروپاشی گسترده در بین صفوف افراد مسلح مشاهده می‌شود که نتیجه پیشروی گسترده ارتش سوریه در بخش جنوبی جاده فرودگاه بین‌المللی حلب است تا آن را به طور کامل منطقه امن اعلام کنند.

یک مقام امنیتی سوریه گفت: ده‌ها فرد مسلح طی دو روز گذشته خود را تسلیم کرده‌اند؛ آن هم بعد از اینکه توانستند خود را از دست النصره نجات دهند.

وی گفت: با افراد مسلح طبق قانون برخورد خواهد شد.

با این که چند روز از تشکیل "جیش الحلب"  (ارتش حلب) که گروه‌های مخالف به استثنای النصره در حلب تشکیل داده‌اند، می‌گذرد اما این ارتش هیچ پیشروی نداشته است.

با پیشروی گسترده ارتش سوریه، نیروهای سوری اکثر جاهای جاده منتهی به فرودگاه حلب را به استثنای محدوده‌ای کوچک در منطقه سد اللوز که در دست مخالفان است، امن کرده‌اند.

منابع میدانی پیش‌بینی کردند که ظرف ساعات آینده وضعیت این منطقه هم مشخص شود. تامین امنیت جاده مذکور به راه اندازی فرودگاه منجر شده و به تسریع عملیات آزادسازی شهر کمک می‌کند.

تحولات میدانی اخیر دال بر آن است که ارتش قصد دارد در گام بعدی به سمت محله‌های حلب قدیم رفته و به قلعه حلب برسد.

چندین محله بین مقرهای تحت تسلط ارتش سوریه و قلعه حلب که از سه جهت توسط افراد مسلح محاصره است فاصله وجود دارد. اگر ارتش بر ملحه‌های باقی مانده یعنی باب الحدید، اقیول یا اغیور، باب النصر و جاده خندق تسلط یابد افراد مسلح در زاویه جنوب غربی محله‌های شرقی محاصره خواهند شد. یعنی محله‌های السکری، صلاح‌الدین و الکلاسه که بسیار پرجمعیت هستند.

ارتش سوریه در جریان عملیات گسترده خود در شرق حلب که با پشتیبانی هوایی روسیه انجام می‌شود، روز دوشنبه به پیشروی‌هایی دست یافته و توانست وارد محله الشعار شود. اکنون این محله نیز تحت کنترل نیروهای سوری است.

به گفته مسئولان ارتش سوریه، گروه‌های مسلح شورشی اکنون تنها کنترل ۱۸ کیلومتر مربع از شرق حلب را در دست دارند.

ارتش سوریه می‌گوید با پیشروی گسترده خود در یک هفته اخیر به ورودی‌های محله‌های قدیمی شرق حلب رسیده است و فاصله چندانی با پیروزی نهایی و آزادی کامل شهر حلب ندارد.

ارتش طی روزهای گذشته محله‌های المسیر، الجزماتی، الحلوانیه، جوره عواد و ضهره عواد، کرم الطحان، کرم القاطرچی و بیمارستان ملی در شرق حلب را در دست گرفته است.

ارتش سوریه همچنین با پخش اعلامیه‌هایی در شرق حلب از افراد مسلح خواست سلاحشان را کنار بگذارند تا به اوضاعشان رسیدگی شود اما گروه‌های نور الدین الزنکی و جیش الاسلام هرگونه پیشنهادی را برای خروج از شرق حلب رد کرده‌اند.

قرار است کارشناسان نظامی و سیاسی روسیه امروز (سه‌شنبه) یا فردا مذاکراتی را برای توافق بر سر خروج تمامی افراد مسلح از حلب در ژنو برگزار کنند.

 
 
 
 
 
ایسنا
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل