بازدید 60504
حاشیه های آخرین حضور رئیس دولت یازدهم در مراسم 16 آذر دانشگاه تهران؛

از سخنان تند و تیز تشکل های دانشجویی به روحانی تا تشویق ظریف! +ویدیو

گویا حواشی سخنرانی رؤسای جمهور در دانشگاه ها آن هم در سال های پایانی دوره ریاست جمهوری شان به مراتب پررنگ تر از دیگر سخنرانی های آنان است. اگر به سال های قبل نگاه کنیم، سخنرانی «سید محمد خاتمی» در سال پایانی دولت اصلاحات در دانشگاه تهران با حواشی زیادی همراه شد. این موضوع همین جا ختم نشد، بلکه این اتفاق در مورد «محمود احمدی نژاد» هم تکرار شد و اکنون در سال پایانی عمر دولت یازدهم هم دانشجویان انتقادات تند و تیزی به «حسن روحانی» کرده اند.
کد خبر: ۶۴۶۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸ 06 December 2016
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در آخرین مراسم روز دانشجو در دولت یازدهم پیش از ظهر امروز در دانشگاه تهران برگزار شد. این مراسم همراه با حاشیه هایی هم بود؛ از نشست رئیس جمهور با اعضای هیات رئیسه دانشگاه تهران تا انتقادات تند و تیز برخی سخنرانان مراسم 16 آذر از عملکرد دولت و شخص رئیس جمهور. مطابق با سنت معمول این سخنرانی ها در خارج از محل سخنرانی حجت الاسلام روحانی گروه های موافق و مخالف دولت هم شعارهایی سر دادند.

به گزارش «تابناک»، گویا حواشی سخنرانی رؤسای جمهور در دانشگاه ها آن هم در سال های پایانی دوره ریاست جمهوری شان به مراتب پررنگ تر از دیگر سخنرانی های آنان است. اگر به سال های قبل نگاه کنیم سخنرانی «سید محمد خاتمی» در سال پایانی دولت اصلاحات در دانشگاه تهران با حواشی زیادی همراه شد، این موضوع همین جا ختم نشد، بلکه این اتفاق در مورد «محمود احمدی نژاد» هم تکرار شد و اکنون در سال پایانی عمر دولت یازدهم هم دانشجویان انتقادات تند و تیزی به «حسن روحانی» کرده اند.

نشست روحانی با هیأت رئیسه دانشگاه تهران


رئیس جمهور امروز پیش از حضور و سخنرانی در جمع دانشجویان در نشست با رئیس و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه تهران، عملکرد، برنامه ریزی ها، نیازمندی‌ها و چشم‌اندازهای این دانشگاه را بررسی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این نشست، دانشگاه تهران را دانشگاهی پیشرو در علم و فناوری، موثر در فرآیندهای تاریخی و اجتماعی و همچنین خاطره انگیز توصیف و بر حمایت دولت از این ‏مرکز مهم علمی کشور تأکید کرد‎.‎

دانشجویان به رئیس جمهور چه گفتند؟


بخش مهمی از حواشی سخنرانی امروز رئیس جمهور مربوط به سخنان نمایندگان تشکل های دانشجویی بود که موضوعاتی همچون «نتیجه انتخابات خرداد 92 نه بزرگ به افراط و تندروی بود»، «آقای روحانی شما رئیس جمهور خوبی نیستید»، « آقای رئیس جمهور کلیدتان را اشتباه چرخانده‌اید»، « به خاطر آنچه وعده دادید از ملت عذرخواهی کنید»، « آقای رئیس‌جمهور! ما را به جهنم حواله ندهید» و ... را شامل می شد.

در این مراسم که در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد، 14 تن از نمایندگان تشکل های دانشجویی و دانشجویان به نمایندگی در مورد مسائل دانشجویی، انتخابات آینده و برجام و مسائل فرهنگی کشور صحبت کردند.

نظرات نمایندگان دو تشکل حامی دولت


نماینده انجمن اسلامی دانشگاه تهران خطاب به رئیس جمهور گفت: سلام بر شما که سایه شوم جنگ و تحریم را از سر ملت ایران برداشتید.

وی افزود: نگرانیم جایگزین دولت شما دولتی باشد که ایران را دوباره به کام خطر ببرد.

این دانشجو تأکید کرد: به جای برخورد سلیقگی با فساد، باید با فساد سیستمی و سازمان یافته برخورد جدی کرد.

نماینده اتحادیه تشکل های دانشجویان ایران نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود. وی در سخنان خواسته های دانشجویی را از رئیس جمهوری مطرح کرد و از برخی کاستی ها هم سخن گفت.

تشویق وزیر غایب در روز دانشجو


در هنگام پخش ویدئو کلیپی وقتی تصویر «محمد جواد ظریف» و جمله رهبر معظم انقلاب که «من تیم مذاکره کننده را غیور، متدین و امین می دانم» نشان داده شد، دانشجویان به شدت تشویق کردند.

نماینده اتحادیه تشکل های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد نیز در این مراسم گفت: نتیجه انتخابات خرداد 92 یک نه بزرگ به افراط و تندروی بود.

شاید چون 11 روز قهر نکردید شما را انقلابی نمی دانند!


وی افزود: آقای روحانی شما را انقلابی نمی دانند لابد برای اینکه قهر 11 روزه نکردید!

همچنین در این مراسم نماینده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه خطاب به رئیس جمهوری اظهارداشت: کشور را در حال سقوط تحویل گرفتید و نجات دادید.

وی ادامه داد: کم لطفی است دستاورد های بین المللی را نادیده بگیریم، تعجب است کسی با بحران اخلاقی و فساد اقتصادی و ... برخورد جدی نمی کند.

وی از روحانی رئیس شورای عالی امنیت ملی خواست که سایه فشارهای امنیتی را از سر دانشگاه ها بردارد.

نماینده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه تصریح کرد: عمل نکردن به بخشی از وعده های شما طرفدارانتان را دلسرد کرده است. لااقل شفاف بگویید چرا نمی توانید.

انتقادات صریح دانشجویان از روحانی در دانشگاه تهران


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران نیز بیان کرد: حضور شما را در دانشگاه تهران خوشآمد می‌گویم. نزدیک به سه سال قبل نیز همینجا میزبان شما بودیم. آن روز از بیم‌ها و امیدهایمان با شما سخن گفتیم، امید به دلبستگی جنابعالی به مکتب امام راحل، اعتقادتان به قانون و ایستادگی‌تان در برابر قانون شکنان همان موقع بود که نسبت به وابستگی کامل دولتتان به دیپلماسی هشدار دادیم و از بی توجهی به توان داخلی ابراز نگرانی کردیم.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: آن روز اما از خزانه خالی شکوه کردید و البته نقد دولت و دولت‌مردان را نعمت بزرگی دانستید که باید در برابر آن با کمال تواضع، سر فرود آورد! امروز شرایط تغییر کرده است! دیگر نه ما دانشجویانی هستیم که چشم امید به آینده‌ای موهوم دوخته باشیم و نه شما آن نوسفری که قرار است پای در راهی دراز بگذارد. امروز ما و شما از راه رفته با یکدیگر سخن می‌گوییم.

وی گفت: از سه سال گره زدن همه چیز به تحریم‌ها از آب خوردن تا آب و هوای شهرهای کشور؛ از بی‌سواد، بی‌شناسنامه، تندرو، افراطی و عصر هجری خواندن منتقدان، از وعده خروج از رکود و جذب سرمایه خارجی و در عوض ریختن سرمایه ملت به پای طیاره‌هایی که صرفا برای پرواز به لندن و برلین و پاریس بکار می‌آیند

این فعال دانشجویی تصریح کرد: از سه سال فرافکنی و نسبت دادن همه ناکارآمدی‌ها و سوءمدیریت‌ها به منتقدان و دولت‌های پیشین، از سه سال فرار دولت‌مردان از حضور در اجتماعات دانشگاهیان و در عوض برخوردهای گازانبری با انتقادات نخبگان دانشگاهی، از سپردن حتی پذیرایی قطارها به شرکت‌های خارجی، از براه انداختن جنجال‌های رسانه‌ای گاه و بیگاه تا سکوت مرگبار در قبال خون 47 همطن کشته شده در حادثه قطار و چندین شهید مظلوم حادثه حله.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران ادامه داد: اجرای ناقص و غلط طرح موسوم به سلامت موجب تحمیل هزینه‌هایی گزاف بر کشور و تعمیق نابرابری اجتماعی در جامعه شد، توافق شد! در داخل قلب راکتور سیمان ریختید، چرخ سانتریفیوژها را متوقف کردید و منتظر ماندید تا بیگانگان چرخ زندگی مردم ایران را بچرخانند! چرا؟ چون باید توافق حاصل می‌شد، چون شما تمام حیثیت دولتتان را در قمار برجام نهاده بودید.

این فعال دانشجویی خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: شما رئیس جمهور خوبی نبودید! رئیس جمهور خوبی نبودید، چون انقلابی نبودید! انقلابی نبودید، چون به مذاکره با آمریکا خوشبین بودید! چون حفظ منافع دولتتان را بر صداقت با مردم ترجیح دادید! و چون جنجال‌های رسانه‌ای را بر حل مشکلات مردم تقدم دادید! آری! انقلابی نبودید و از همین رو، کشور را با خسارات سنگین و گسترده مواجه ساختید.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: همان طور که سه سال پیش گفتیم، تا زمانی که رئیس جمهور قانونی کشور هستید، مورد حمایت بسیج دانشجویی نیز هستید! اما اجازه دهید صادقانه، نه از باب نصیحت که بعنوان وصیت، شما را توصیه کنیم که از این پس بیشتر به آخرت خویش مشغول باشید! سودای ریاست دولت دوازدهم را از سر خارج کنید و از چند ماهِ پایانی مسئولیت خویش برای جبران مافات حداکثر استفاده را بنمایید.

یادآوری بحران بی‌اعتمادی فراگیر مردم نسبت به دولت


نماینده دفتر تحکیم وحدت سخنرانی خود را با صحبت‌های پیشین رئیس جمهور آغاز کرد و با بیان صحبت روحانی مبنی بر اینکه امروز شعار زیبای مرگ بر آمریکا بیش از هر زمان دیگر در کشور ما وحدت‌آفرین شده است، امروز شعار مرگ بر آمریکا بیش از هر زمان دیگر، راه حرکت مارا روشن‌تر، شفاف‌تر و مشخص‌تر کرده است، گفت: آقای روحانی چقدر تغییر کرده‌اید؟!

وی افزود: امروز 16 آذر است روزی که به نام همه دانشجویان این سرزمین نام‌گذاری شده است. من از این تریبون می‌خواهم درباره اولین حقوق دانشجویان یعنی حق بیان آزادانه نظرات خود صحبت کنم. جناب آقای روحانی فضای دانشگاه‌ها برای بیان نظرات دانشجویان به هیچ وجه مناسب نیست.

وی افزود: جناب آقای رئیس جمهور! از روزی که شما سکان‌دار دولت جمهوری اسلامی ایران شدید، تمام هم و غم شما بحث سیاست خارجه و به طور خاص رابطه با آمریکا بوده است. امروز می‌بینیم که بعد از گذشت 11 صد روز از عمر دولت تدبیر و امید در داخل کشور وضع رکود و بیکاری کمر مردم را شکسته و تنها دستاورد این دولت در سیاست خارجی بوده است و آن هم قراردادی به نام برجام! و اما برجام و ما ادراک ماالبرجام!

نماینده دفتر تحکیم وحدت اظهار داشت: جناب آقای روحانی! ما برجام را تنها متنی نامتوازن که پر از حفره‌های حقوقی و امنیتی که به ضرر منافع ملی جمهوری اسلامی ایران یا قراردادی که نابود کننده صنعت هسته‌ای است، نمی‌دانیم، که اینها همه هست و این همه نیست. ما برجام را اولین قدمی که انقلابیون پشیمان و خسته برای استحاله انقلاب اسلامی در نظام سلطه جهانی برداشته‌اند، می‌دانیم.

وی اضافه کرد: امام روح الله(ره) فرمودند روزی که مسئولان اشرافی شوند و خوی اشرافی پیدا کنند به درد مردم نمی‌رسند و در مقابل سفارتخانه‌های اجنبی سر خم می‌کنند؛ آقای روحانی! این درد را ما مردم به کجا ببریم؟ که سخنگوی محترم دولت شما آقای نوبخت! فردی را که حقوق نجومی 40 تا 50 میلیونی دریافت کرده را از ذخایر نظام می‌داند؟

نماینده دفتر تحکیم وحدت عنوان کرد: آری جناب آقای روحانی وقتی اشرافیت نهادینه شود باید هم صاحبان حقوق‌های نجومی ذخایر نظام نامیده شوند، آقای روحانی بزرگترین چالش روزهای پایانی این دولت، بحران بی‌اعتمادی فراگیر مردم نسبت به شما و دولت شما به سبب وعده‌های عمل نشده شماست.

سیب و گلابی درختان باغ برجام آفت زده شد


نماینده جامعه اسلامی دانشجویان، سخنرانی خود را با سخنی از شهید بهشتی آغاز کرد و به نقل از شهید بهشتی گفت: من تلخی برخورد صادقانه را به شیرینی برخورد منافقانه ترجیج می‌دهم.

وی در ادامه خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: جناب آقای روحانی! امروز می‌خواهم به عنوان فرزندی از فرزندان همین معلمان، کارگران، معدنچیان، رانندگان و لبو فروشان میهنم که دارای شناسنامه و کارت دانشجویی هستند، با شما سخن بگویم. آقای رئیس جمهور شاید بهتر باشد همین اول ماجرا از دغدغه مردمی بگویم که وقتی اخبار را مشاهده می‌کنند از خود می‌پرسند چه تفاوتی بین آنهایی که پای این انقلاب با 700 هزار تومان حقوق ایستاده‌اند با صاحبان فیش‌های نجومی وجود دارد در حالی که دزد بیت المال را ذخیره انقلاب نامیده و پرداخت یارانه را مصیبت عظمی می‌دانند.

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان در ادامه بیان کرد: ریاست قوه مجریه! اگر این دزدی‌ها از بیت المال و دست درازی‌ها به صندوق‌های ذخیره ملت نبود، شاید و تکرار می‌کنم شاید پول آن صرف مداوای ریز علی خواجوی می‌شد که باز پیراهن خود را آتش زده و قطاری که روی ریل بی تدبیری در حال حرکت بود را متوقف سازد، تا چند نفر انسان بی گناه کشته نشده و پیکر سوخته‌شان تشییع نمی‌شد، راستی شنیده‌اید آقای وزیر هم گفته‌اند که مسافران قطار بیمه هستند و جای هیچ نگرانی نیست؟ جناب روحانی می‌شود ما به مردم بگوییم پول بیمه را به شما بازگردانند، ولی شما یک عذرخواهی خشک و خالی از آنها بکنید؟؟؟

وی عنوان کرد: حال از اینها گذشته، شاید بهتر باشد از برجام بگوییم که هر چقدر ما درباره آن خون دل خوردیم ولی همچنان به این قضیه پافشاری شد تا اینکه دشمنان خبیث این نظام با تمدید تحریم‌های داماتو عملا آن را نقض کرده ولی ما همچنان منتظریم که قهرمانان دیپلماسی بیایند و مسئله را آشکارتر سازند. البته شما اخیراً گفتید که این تحریم‌ها اثر نخواهد داشت و صد البته ما زودتر از شما گفتیم که هیچ تحریمی هیچ اثری ندارد. صادقانه بگویم در این بحبوحه دنبال ایمیل‌تان می‌گشتیم که به شما فشار ایمیلی بیاوریم و اعلام کنیم که سیب و گلابی درختان باغ برجام آفت زده شده است. بین خودمان بماند این داستان برجام بسیار شبیه داستان‌های قاجار بود.

وی افزود: آقای روحانی! یادتان هست که قرار بود هم چرخ سانتریفیوژ بچرخد و هم چرخ اقتصاد مردم؟ اما ببینید! امروز قلب راکتور اراک را سیمان گرفته و چرخ‌های سانترفیوژهای نطنز و فردو مانند چرخ اقتصاد از کار افتاده است. آقای رئیس جمهور! شاید بهتر باشد نگاهی به کلیدتان بیندازید؛ فکر می‌کنم آن را اشتباه چرخانده‌اید. به قول خودتان ملاک تورم جیب مردم است ولی وضعیت جیب‌های ملت شعارهای شما را تایید نمی‌کند، به نظرم تا به حال از سر کوچه‌تان خرید نکرده‌اید تا معیار تورم را شخصا بسنجید.

سرنوشت تدبیری که وعده دادید، چه شد؟

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در مراسم 16 آذر که به میزبانی دانشگاه تهران و با حضور رئیس جمهور برگزار شد تصریح کرد: پاییز آخر دولت یازدهم است و طبیعتا مجالی برای طرح موضوعات تازه فراهم نیست، چرا که انبوهی از وعده های عمل نشده و شعار های بر زمین مانده جنابتان هنوز در گوش مردم است و این روزها مردم از خود سوال می کنند، سرنوشت تدبیری که وعده داده شده بود چه شد؟

وی ادامه داد: سه سال از بهترین سال هایی که می‌توانستید برای حل مشکلات کشور تلاش کنید، با تمام توان برای انعقاد قراردادی صرف کردید، که اکنون مانند آب خوردن نقض شده است. همان آب خوردنی که آن را هم به رفع تحریم ها گره زده بودید. برجام جوان‌مرگ شد و ما به خاطر هزینه های سنگین و غیر قابل بازگشتی تحمیل شده بر ملت ایران، از نقض این معاهده ناراحتیم، اما آنچه بیشتر مایه ناراحتی است؛ سیاست شخص شما در پیوند زدن همه ی موضوعات به مذاکرات هسته ای بود.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: شما بر آن بودید تا با دستور و بخشنامه برجام را آفتابی تابان و موهبت الهی توصیف کنید. دستور دادید برجام در مدارس تدریس شود! به نماد انرژی هسته ای پشت اسکناس پنج هزار تومانی هم رحم نکردید، غافل از اینکه کارآمدی برجام به اینها نبود. به جیب مردم بود، به سفره خانواده ها بود، به چرخیدن چرخ زندگی ملت بود، به ارج و آزمایش و 12هزار واحد تولیدی بود، که در دولت حضرت عالی تعطیل شد، آن هم به واسطه ی واردات افسارگسیخته و بی سابقه در تاریخ جمهوری اسلامی از توپ بدمینتون تا سنگ قبر!

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل اظهار داشت: وزیری که تمام کارنامه اش در حوزه راه و مسکن با واژه آشنای تقریبا هیچ قابل توصیف است، با یادآوری بیمه بودن قربانیان حادثه  قطار به زخم مردم نمک می پاشد. وزیر دیگری که شما او را پدر صنعت خواندید، الحق و الانصاف به خوبی پدر صنعت را درآورده است. قرار بود صد روزه مشکلات مردم را حل کنید، قرار بود گشایش اقتصادی ایجاد شود، قرار بود در نخستین قدم بیکاری کاهش پیدا کند.

این فعال دانشجویی بیان داشت: به راحتی مذاکره کردید و آنچه می‌خواستید خیلی سریع در داخل مورد تصویب قرار گرفت، حتی از بعضی خط قرمزها عبور کردید، با وجود این، در حل مشکلات اساسی کشور ناتوان بودید. بدانید که قطار ناکارآمدی دولت با صدقه حکومتی به ریل باز نخواهد گشت. اکنون که دیگر فاتحه برجام را خوانده‌اند در این فرصت باقی مانده، برای حل مشکلات واقعی مردم فکری بیندیشید با مردم روراست باشید و به خاطر آنچه وعده دادید و عملی نشد از این ملت شریف عذرخواهی کنید.

شما انقلابی گری را افراطی گری می دانید!


نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی افزود: صبر بفرمایید آقای رئیس‌جمهور! ما را به جهنم حواله ندهید، هر چند اگر بدانیم با ورود ما به جهنم صاحبان فیش‌های نجومی ذخایر زیاده‌خوار نظام، غارتگران صندوق فرهنگیان و اصحاب زر و زور و تزویر نیز با ما به جهنم خواهند آمد، آتش جهنم را هم به جان می‌خریم.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیس‌جمهور! ما از یک راه طی شده با شما سخن می‌گوییم، راه اعتماد و تکیه بر توان داخل، راه شهریاری‌ها، راه طهرانی‌‌مقدم‌ها، راهی که خیلی زود خسته و پشیمان از آن برگشتید، می‌دانید چه زمانی؟ از آن روز که طبل پایان انقلابی‌گری را به بهانه بازگشت به عقلانیت زدید و کوشیدید انقلابی‌گری را بر خلاف باورهای پیشین خود افراطی‌گری بنامید.

نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی ادامه داد: میوه این حرکت شتابان به سمت غرب را در برجام بی‌ثمرتان دیدیم، تا جایی که یادمان است قرار بود صدای ترک برداشتن دیوارهای تحریم اقتصادی را بشنویم نه عربده کشی مکرر مستکبران غربی را. شما برای دلبری از فرنگی‌های پررو حتی فتیله حمایت از مظلومان امیدوار به انقلاب اسلامی را هم در سراسر جهان پایین کشیدید. اما آنچه به دست آوردیم چه بود؟ به قول خزانه‌دارتان تقریبا هیچ.

وی خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: آقای روحانی! در این سه سال و نیم می‌شد به جای مزخرف نامیدن مسکن مهر، بر وعده‌هایتان پایبند می‌ماندید و یک میلیون خانوار چشم انتظار مسکن مهر را خانه‌دار می‌کردید؛ می‌شد به جای تزریق پول‌های کلان به جیب بعضی پزشکان کاسب‌کار به هشدارهای کارشناسان نظام سلامت گوش می‌دادید و پیشگیری را مقدم بر درمان می‌دانستید.

وی اضافه کرد: می‌شد به جای اعتماد به شرکت‌های بدعهد خارجی و برخورد گازانبری با دانشجویان معترض به قراردادهای آی‌پی‌سی در برابر وزارت نفت به شرکت‌های داخلی اعتماد می‌کردید؛ می‌شد به جای حذف طرح‌هایی همچون شبنم، کارت سوخت و ایران کد به وعده‌هایتان عمل می‌کردید و به شفاف‌سازی اقتصادی در کشور روی می‌آوردید.

تجمع بر برخی دانشجویان در دانشگاه تهران


بیرون از محل برگزاری سخنرانی رئیس جمهور در دانشگاه تهران اما حا و هوای متفاوتی حاکم بود و تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران بیرون از محل سخنرانی رئیس جمهوری سرود یار دبستانی سردادند.

برخی از دانشجویان بیرون از دانشکده ادبیات (دانشگاه تهران) تجمع کرده و سربندهایی سبز به پیشانی بسته بودند.

بر پلاکاردهای این افراد نوشته شده بود آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر، ای پاسبان بیدار شو، خفته نشاید پاسبان، دستشان در خاک و خون پامال شد، دستشان در جیب بیت المال است و تنها آنهایی با ما تا آخر می مانند که درد فقر و محرومیت را چشیده باشند.

برخی دیگر از پلاکاردهایی که در دست دانشجویان بود، روی آن ها نوشته شده بود انفعال در برابر فرعون های سیاسی، سه سال منت گذاشتید بر سر مردم به خاطر برجام نقض شده که مایه شرمساری است و زندگی مردم را به برجام گره زدید حالا با نقض برجام گره های معیشت مردم چه می شود.

سخنرانی حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور ظهر امروز پس از استماع سخنان نمایندگان تشکل های دانشجویی و با تمام حاشیه ها و فراز و فرودهایش به پایان رسید و یادآور سخنرانی سال پایانی رئیس دولت اصلاحات و رئیس دولت مهرورز در دانشگاه و همزمان با روز دانشجو بود...
 
تعداد بازدید : 2817
دانلود 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان