بازدید 33582

چالش مانکن این‌بار در اتاق زایمان!

کد خبر: ۶۴۶۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ 06 December 2016
وزارت بهداشت تمام تمرکز خود را برای احقاق حقوق و دستمزد پزشکان گذاشته است و ظاهرا این مشغله باعث شده از نظارت بر عملکرد پرسنل خود غافل شود؛ تا آنجا که این روزها اتاق عمل بیمارستان‌ها را دستمایه خنده و چالش قرار می‌دهند و فیلم آن‌را در فضای مجازی منتشر می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ چالش مانکن، نام پدیده نو ظهوری در فضای مجازی است که در آن مردم بدون حرکت و ثابت در هر حالتی که هستند می‌ایستند و یک نفر این این حالت را فیلم‌برداری می‌کند.

البته معمولاً این رویداد با یک آهنگ خارجی خاص که در پس زمینه پخش می‌شود همراه است. چالش مانکن با یک هشتگ در رسانه‌‌های اجتماعی توییتر و اینستاگرام استفاده می‌شود.

حالا چه مشکلی دارد که مثلا در خانه یا هر جای دیگر چند ثانیه همه بی‌حرکت باشند و یک نفر از این حالت فیلم‌برداری کند؟! شاید در نگاه اول این موضوع یک تفریح و کاملا عادی به نظر برسد اما کافی است از زاویه دیگر به این موضوع نگاه کنید تا به فاجعه بار بودن آن پی‌ببرید.

مثلا اینکه وقتی یک نفر در خیابان تصادف می‌کند و همه برای اینکه این واقعه را ثبت کنند چند دقیقه بی حرکت می‌ ایستند و فیلم‌برداری می‌کنند ان را با هشتک چالش مانکن در فضای مجازی توزیع نشر می دهند.

یا مثلا یک نفر در حال غرق شدن است و شما به جای آنکه به کمک او بروید با دوستانتان بی حرکت در حال ضبط چالش مانکن هستید. یا بدتر از آن اینکه خدایی نکرده یکی از عزیزانتان در حال مرگ است و شما به جای کمک و نجات او سرگرم چالش مانکن باشید.

فکر کردن به این موضوعات و اینکه انسان عاقل و دارای هوش دست به چنین کاری بزند نیز دور از ذهن به نظر می‌سرد. اینکه جان یک انسان را بخواهید یا بخواهند دستخوش و مایه یک تفریح و خنده قرار بدهند هم باعث تاسف است.

اما این موارد علیرغم باورناپذیر بودن به تازگی فیلمی در فضای مجازی منتشر شده است که به نظر می‌رسد در ایران و آنهم در بیمارستان‌ و در اتاق عمل و حین انجام جراحی و عمل زایمان اتفاق افتاده است!

این فیلم اینگونه نشان می‌دهد که یک تیم جراحی در حین انجام سزارین در اتاق عمل اقدام به ضبط چالش مانکن کرده‌اند! درست زمانی که شاید ثانیه هایش برای نجات جان مادر ضروری باشد و هر لحظه ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری را به مادر و نوزادش وارد کند.

آنطور که در فیلم معلوم است، درست وقتی که دست جراح کاملا خونی است و مشخص است در حال بخیه کردم شکم مادر است همه در اتاق زایمان ثابت می‌ایستند و یک نفر با پخش آهنگ پس زمینه شروع به فیلم‌برداری می‌کند. پرستاری در تصویر در حال آماده کردن آمپول برای تزریق است که معلوم نیست دیر تزریق شده آن چه بلایی به سر مادر می‌آورد، پزشکی در حال بخیه کردن بی حرکت و بی توجه به زمان از دست رفته به مانکن و سوژه برنامه تبدیل شده است. در پس زمینه صدای جیغ های نوزاد به گوش می رسد که یک پرستار بی توجه به این فریاد ها به فکر برپایی چالشش است.

نظارت بر خود، ضعف بزرگ نظام سلامت

طریقت درباره ضعف بزرگ و ساختاری نظام سلامت در کشور می‌گوید: کشور ما از لحاظ قوانین کامل است و تنها ایراد اجرا نشدن قوانین است مثلا باید بدانیم که راهنماهایی بالینی برای درمان در قانون و سیاست‌های ابلاغی کشور آمده است و این قانون نیز وجود دارد که پزشک موظف است یا در بخش خصوصی یا دولتی کار کند.

وی تصریح کرد: قوانین شفاف است اما بسیار جای تعجب دارد که چرا اجرایی نمی‌شوند، تنها دلیل آن این است که معتبرترین و بانفوذ‌ترین قشر به عنوان ذینفع اصلی، تمام سرنوشت بهداشت جامعه را در اختیار دارند و این امکان نیز وجود ندارد که کسی نفوذ و اعتبار داشته باشد و در عین حال بخواهد برای مردم نیز فکری کند.

طریقت ادامه داد: حضرت امام می‌گویند استکبار بر همه چیز استعمار خود را اجرا می‌کند، بنده از همه نمایندگان مجلس و صاحبان نفوذ تقاضا می‌کنم در راستای ایجاد قانون مسائل را جدی‌تر پیگیری کنند.

طریقت در پاسخ به این سوال که با توجه به ضعف نظارت و نبود نظارت در ارائه خدمات پزشکی چه خطراتی متوجه نظام سلامت است؟ گفت: اهمیت نظارت در سلامت بر کسی پوشیده نیست، در دنیا بیشترین نظارت در بحث سلامت است چون با جان و حیثیت مردم سر و کار دارد و این تنها با مشارکت همه ذی‌نفعان اجرا می‌شود.

وزیر سابق بهداشت در پایان گفت: بیشترین حق را مصرف کننده در ساختار نظام سلامت دارد که متأسفانه جایگاهی برای آن تعریف نشده، مقصر این کار نیز ساختار ما است که مشابهی در دنیا ندارد.ساختار معیوب است، نظرات از کمیسیون بهداشتی بیرون می‌آید که متشکل از پزشکان است، در وزارتخانه توسط پزشکان اجرا و توسط همان‌ها نظارت می‌شود و بعد در صورت خطا، پزشکی قانونی به آن رسیدگی می‌کند. سیستم دست پزشکان است. پس بیهوده انتظار داریم که سیستم مدافع حقوق پزشکان نباشد.

جای خالی اخلاق 

حال باید دید وزیر بهداشت که این روزها برای همه از وزیر وکیل گرفته تا امامان جمعه و سرداران و ... نسخه‌های اخلاق و رفتار تجویز می‌کند و هر روز در بیشتر مراسمات این صحبت‌ها را تکرار می‌کند و دست به قلم می‌شوند، خود را در برابر این بی‌اخلاقی ها در زیر مجموعه خود مسئول می‌داند یا خیر؟ آیا آقای وزیر برای این موارد هم نسخه اخلاقی می‌پیچد تا جان مردان دستماییه خنده پزشکان نشود.

همینطور نمایندگان مجلس که تمام وقت خود را برای دعوای بودجه بین وزارت بهداشت و وزارت رفاه گذاشته اند، آیا به فکر جان مردم و سلامت بیماران نیز هستند ؟ و ممکن است به دنبال وضع قوانین در راستای رسیدگی به چنین تخلفاتی باشند و بتوانند با برطرف کردن موانع قانونی بحث نظارت و خود ارجاعی در وزارت بهداشت را حل کنند.

فیلم ساختگی است

عباس زارع نژاد مسئول روابط عمومی وزارت بهداشت در این باره به خبرنگار فارس گفت: این یک فیلم ساختگی و نمایشی است و نمی‌تواند واقعی باشد؛ چراکه در اتاق عمل ثانیه‌ها تعیین کننده است و پرسنل باید تمام تمرکزشان برای حفظ جان بیمار باشد.

وی ادامه داد: احتمالا این برنامه کارگردانی شده و اصلا بیماری در کار نیست و همانطور که پیداست مانیتور اتاق عمل خاموش است و مشخص است همه در حال فیلم بازی کردن هستند و اصلا جراحی انجام نمی‌شود.

مشاور وزیر بهداشت در پایان گفت: البته اصل موضوع مورد نقد است و محیطهای درمانی اصلا جای این رفتارها نیست و کسی نباید از این فضاها برای انجام این برنامه‌ها استفاده کند.
تعداد بازدید : 30

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۸۲
چشم اقای هاشمی روشن ، بازم دفاع کن از این قشر
متاسفانه هر چی که جلوتر می ریم اخلاقیات بیشتر نادیده گرفته می شه.
هر دم از این باغ بری میرسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
.....بسه ضرب المثل دیکه ای بلد نیستین
شور همه چیز رو درآوردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
ما اصولا ملت شوردربیاری هستیم
اگر قرار است چالشی در کشور برگزار شود چه فرقی می کند در کجا باشد؟
به نظر من خیلی هم زیبا بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
لطفا زمانی که خانواده خودتون برای درمان مراجعه میکنند درخواست برگزاری چالش کنید
همینه دیگه همه مملکت رو به مسخره بازی ول کردند ، وقتی وزیرش 50 نفر ادم تو اتش بسوزند به ریش همه بخنده بگه بیمه بودن ، دیگه از چندتا کارمند و پرستار چه توقعی هست . واقعا که همشون باید اخراج باشند یا اگر میخواند ادامه کار بدن به مناطق محروم تبعید کاری شوند
دیگه این سیستم چیکار باید بکنه که مسئولین ارشد مملکت به این نتیجه برسن این جامعه قدیس نیستن
به اندازه کافی پرونده پزشکها سیاه هست، ساختگی هم نباشه اصلا و ابدا جای تعجب نیست!!!!!!
مانکن یک کلمه عربیست که از اعراب بربر به فرهنگ ما رسوخ کرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
وسط این بحث گیردادی به کلمه عربی آخه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
دانشمند ! مانکن ریشه اش فرانسوی است .،مجبوری در مورد چیزی که اطلاع نداری اطهار نظر کنی ؟
خیلی قشنگ این فیلم ساختگی!! را ساخته اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
پزشک عمومی هستی یا متخصص ؟ :))
شایدم سفارش خود بیمار باشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
هزینه با کیه ؟
متاسفانه در بیمارستان ها برای جان ادم ها کمترین ارزش را قائل هستند. در سانحه ای هر چقدر به دکترین و پرستاران بیمارستان در مورد بیمار بدون همراه تذکر دادم کسی محل نگذاشت تا آن بیمار فوت کرد.
خدا را شکر این مسئله هم با تکذیب حل شد.
واقعا كه؟؟!!! ((با عرض پوزش)) هيچكس مثل يه ايراني نميتونه شور همه چي رو در بياره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
یعنی در یک جمله کل خصوصیات اخلاقی ما ایرانی هارو بیان کردید . تو همه چی افراط می کنیم واز خود بیخود میشیم
خیلی جالب بود، حتما پزشک در زمان منطقی با این مسئله موافقت کرده و ممکنه اون آمپول و خیلی چیزهای دیگر تصنعی باشد و برای جذاب تر شدن، به نظرم شما دیگه شورش رو درآوردید و انقدر خبرهای مهم رو سانسور میکنید از این چیزها خبر در می آورید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
جان ادم ها که مهم نیست . خبر مهم تر بزارید !!!
همان قدر که حقوق بالا به ازای حساسیت بالای کارشان دریافت میکنند بابت احمال کاری هم باید تنبه درخور در نظر گرفته شود. جامعه پزشکی به دلیل ثروتمند شدن و ایجاد لابی هایی همچون نظام پزشکی که فقط حقوق کادر پزشکی را در نظر میگیرد به صنف خودمختار و احمالکار تبدیل شده و پاسخگو نبودن هم از معضلات این صنف شده
سلام. اگر این ویدئو واقعی باشد که باید گفت که فاجعه تمام عیار در جامعه فرهیخته ایران رخ داده است. و اگر ساختگی باشد هم باز باید گفت که هر شوخی می تواند روزی جدی شود
نفرین بر جامعه پزشکی متکبر بی مسئولیت نسبت به جان و مال مردم مظلوم و بی پناه ایران
این که معلومه الکیه! اون نوزاد رو ببینید اصلا یک روزه نیست. امان از زودباوری
وقتی پزشکان خودشونو تافته جدا بافته از سایر اقشار میدونن این اتفاقات طبیعی. تا حالا شما چند بار دیدین که یک دکتر در حرفه پزشکی محکوم بشه؟؟؟
یا در دادن مالیات مثل کارمندان باهاش برخورد کنن؟ کارشناس دارایی میگفت نمیتونیم ازشون مالیات بگیریم چون فردا کارمون دستشون گیره. خدا به این مردم رحم کنه
حماقت بیداد میکنه
باز هم دکترا و پرستارا ....... آخر غرور ...... دکترا فکر میکنن خدا هستن ..... خیلیاشون با زور پول تونستن مدرکشونو بگیرن.
به خدا هیچی ما به آدم نبرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
نه والّا ! واقعا" حق با شماست
به قرآن قسم ملت دیگه کلا رد دادن !!!!!!!!!!!!!
یه مشت آدم روانی و عقده ای ...امیدوارم این فیلم ساختگی باشه
دیگه از بس از افتضاحات سیستم پزشکی ایران شنیدیم که برای یک عمل ساده لوزه خرج و رنج سفر به یکی از کشورای اطراف رو تحمل کردیم تا یبار بر اثر سهل انگاریهای رایج (که البته همیشه پزشک و بیمارستان بی گناه شناخته میشن( واسه یه عمل معمولی سر از سردخونه بیمارستان در نیاریم.
افرادی مثل اینها رو بدن دست من تا همشون رو به چالش کار اجباری در معادن نمک دعوت کنم. مشتی تقلید گر بدبخت که تنها هنرشون تکرار هر چیزیه که مد میشه برای یه مدتی.
خاک بر سر هرچی بیشعوره ! اتاق عمل جای لوس بازی نیست . شب که رفتی خونه ات هر غلطی دلت خواست بکن .
با این نوع رفتارها باید برخورد جدی صورت بگیرد. حتی به فرض نمایشی بودن٫ اتاق عمل جای این قبیل مسخره بازی ها نیست و رابطه بیمار و کادر درمانی و اعتماد بین آنها بسیار مهمتر و ارزشمندتر از آن است که با چنین حرکات سخیفی خدشه دار شود. جا دارد وزارت محترم بهداشت ضمن احراز هویت این افراد برخورد قاطع قانونی با آنان انجام دهد تا از آسیب دیدن وجهه اجتماعی و حرفه ای کادر درمانی دلسوز و شریف کشور که بی شک چنین صحنه هایی را توهین به حرفه خود و شان بیمارانشان میدانند٫ جلوگیری گردد.
ظاهرا فقط اون نوزاد بلد نبوده فیلم بازی کنه
این خانم ها و آقایانی که در اتاق عمل هستند از جنس همان مامور قطار هستند که باعث سانحه قطار تبریز مشهد شد . اینها یک مشت آدم بی مسئولیت هستند که هرگر به خاطر کوتاهی و قصورشان تنبیه نشده اند . کشور ما احتیاج به حاکنیت قانون برای همه دارد .
با کمی دقت متوجه خواهید شد که فیلم ساختگی است ولی خب برای داد و فغان کردن و واویلا گفتن و آتو بدست امثال شما دادن برای نقد ضعف فاجعه بار نظام سلامت که خوب است ، ناگفته پیداست که اگر هم کادر پزشکی اقدام به ساخت این فیلم تصنعی کرده اند هم از نفهمی خودشان دارند ریشه به تیشه خودشان میزنند و هم کاری کاملا غیر حرفه ای انجام داده اند
دیوانه بازیه این کارها
پزشک ها واقعا دیگه گند قضییه رو در آوردن متاسفانه
مردم رو کردن ملعبه دست و منبع درامد برای خودشون
واقعا متاسفم
با سلام
من که ایرادی در کار تیم پزشکی ندیدم
چرا فکر می کنیم کسی که مطابق با انتظارات ما رفتار نمی کند حتما اشتباه می کند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Seychelles |
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
چرا باید فکر کنیم مخالف میل ما همیشه درست هست از درون خالی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
علتش این است که شعور جناب عالی خیلی زیاد است! مانند همان تیم به اصطلاح پزشکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
برخلاف انتظارات ما !!؟؟ چقدر نظر احمقانه ای انتظار ماست یا قوانین پزشکی که در اتاق عمل نباید مانند مانکن ایستاد ؟؟ واقعا شما از کجا آمدید؟؟؟!! اگر مادر و فرزند خودت در اتاق عمل بودند و این صحنه را میدیدی چه حالی می شدی ؟؟ این رفتارهای سخیف پزشکان با قسمی که مد خورند و با رسالت و اخلاق پزشکی و قوانین آن سازگار است؟؟
این چالش ها با یه نرم افزار ساخته میشه و حرکات افراد در اون فریز میشه
از خوشيهاي زندگي همين چيزها فقط در ايران مجازه لطفا همين ها رو هم از ما نگيرين !
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
دوست عزیز در کجای قسم نامه بقراط پزشک مجوز چنین کاری را دارد. مطابق قانون، حق بیمار بر پزشک این است که هر گونه اقدامی باید کاملا توضیح داده شود و رکلیه ضایت وی اخذ شود. جدای از این امر، کلیه رفتار و اعمال تیم پزشکی باید مطابق اخلاق پزشکی باشد. امیدوارم قداست امر پزشکی را بیش از این از بین نبریم.
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
اگه خانواده خودت بود... يا عزيزت و فاميل .. بود اينو ميگفتي؟؟؟؟ فكر كن واقعا وسط يه عمل جراحي .. يا اصلا عمل جراحي تموم شده... يه تيم پزشكي بياد از اين مسخره بازيا راه بندازه... خداوكيلي هضمش ميكردي؟؟؟ به نظرت جالبه؟؟؟؟ فقط خودتو يك لحظه بذار جاي اون كسي كه پشت در اطاق عمل انتظار ميكشه... همين
منو یاد این ضرب المثل میندازه "دنیا رو اب ببره مانو خواب میبره "
دروغه.تازه تو این 27ثانیه هیچ اتفاق بدی نمی افته
مسول روابت عمومی وزارت بهداشت سریعا به چشم پزشک مراجعه کنه.نمیدونم چطور مانیتور اتاق عمل رو خاموش دیده.؟
سلام متاسفانه تو مملکت ما اکثرا سر جای خودشون نیستن مثلا خود شما که نه سر از پزشکی در میارید نه از روند عمل سزارین.
اون جراحی که اون کار رو کرده بدونید مسول اون اتاق هست واگر بخواد اتفاقی برای کسی بیفته از همه بیشتر پای اون جراح گیر است پس اینو بدونید که هیچ عارضه ای اونم وقتی بچه به دنیا اومده برای کسی نداره نبیاد همیشه تو همه جا فقط غم و غصه باشه بیایید تا فرهنگ شاد بودن رو از خودمون شروع کنیم
ساختگی بودنش منطقی‌تر به نظر میرسه ها!
اولا که بچه خیلی شیک و تمیزه و اصلا آثار خون رحم مادر روش نیست. یعنی الان به دنیا نیومده
دوما اون کسی که مثلا داره جراحی میشه، نور داره از سمت شکمش میخوره به دوربین و هیچی معلوم نیست! انگار الکی اونجا یه لامپ گذاشتند که معلوم نشه الکیه! در حالی که تو عمل، نور رو از بالا میزنن تا ناحیه عمل بهتر دیده بشه
سوما وضعیت کلی پرسنل خیلی شبیه یه عمل واقعی نیست

بازم الله اعلم ...
دلایلی که تابناک برای رد این کار ارائه کرده بود به هیچ وجه قانع کننده نبود.کل این کلیپ به یک دقیقه هم نمی رسید و مسلما شرایط عمل جوری نبود که مثلا ثانیه ها تاثیر تعیین کننده ای داشته باشن.به نظرم اگه بحث انتقاد به عملکرد غلط نظام پزشکی و درمانی ست هزاران مورد دیگه را میشه اسم برد.این مسئله چالش را زیاد بزرگ نکنید.
فکر نمی کنم ۲۷ ثانیه جون کسی رو به خطر بندازه تازه اگه فیلم واقعی باشه کلی پزشک وپرسنل اونجاست که همه دارن کارشون رو انجام میدن وحواسشون به مریضه
به نظر بنده عمل سزارین یک عمل ساده و اغلب بی خطر است
بهتر است از پزشک و جراح پرسید آیا 10 ثانیه توقف پس از تولد نوزاد خطری برای مادر دارد یا خیر و افراد غیر متخصص در این زمینه اظهار نظر هیجانی نکنند
حتما بعد از اتمام عمل بوده
فکر نکنم 27 ثانیه جون کسیو به خطر بندازه البته مشخصه که عمل تموم شده و بچه هم لباس داره . موضوع به این سادگی چقدر جار جنجال به پا کردین ،
وقتى هر كى از راه مى رسه خبرنگار مى شه همين مى شه كه به جاى مسايل مهم به هر چيزى بيخودى گير مى ده به تو چه ربطى داره تو يك اتاق عمل غير فعال چى كار مى كنند، پرسنل پزشكى با حقوق و مزايا كم و شيفت هاى شبانه روزى دارند خدمت رسانى مى كنند،اكثر جراحان در آمدهاى زير ١٠ ميليون دارند(على رغم ساعت ها كار شبانه روزى،كشيك هاى اورژانسى)قضاوت كردن آسان است چرا يك ٢٤ ساعت وقت خودتون رو به شيفت هاى پرسنل پزشكى نمى دهيد و گزارش منصفانه خالى از تهمت و افترا تهيه كنيد، آهان اين بر خلاف مشى خبرنگارى و سايت شماست!!
آقای وزیر بهداشت واقعاً باید برای مجموعه شما و همکارانتان مجلس ختمی به بزرگی و وسعت سرزمین ایران بر پا کرد چرا که اخلاق انگار در وزارت شما رخت بر بسته علیرغم خوب بودن خود شما
،دوستان اصل اين حركت رو تقبيه ميكنم ولي شيطنت رواج اين فيلم رو هم نميپسندم كه مردم رو ميترسونه... مانيتور خاموش يعني عملي در كار نيست و زمان طلايي اين عمل پنج دقيقه است وقتي شما جفت متصل به نوزاد رو نميبينيد يعني اين عمل مدت ها قبل تمام شده و همه اين ها يه ژست بوده وگرنه هيچكس به اندازه خود پزشكاز عواقب و عوارض مطلع نيست....
ااهی من قربونت برم تابناک جون که دنبال سوژه میگردیو از بی سوژگی خودتو مضحکه عام کردی :)))))
داشتم نظرات رو میخوندم متاسفانه ی تعداد دکتر آدم نما نظر دادن که این کارخوبیه .فقط ی سوال دارم.اگه باجان عزیزان خودتم اینجور بازی میشد اونوقت همین چیزارو میگفتین?
خدا آخر و عاقبتمون رو بخیر کند!!!!!!!!!!!!!!
تابی جون اینستا باز شدی!!!! خوبه دیگه حداقل اونجا نمیتونی نظراتمون رو سانسور بکنی خخخ
ما ایرانی ها استاد جوگیر شدم هستیم . امان از این احساسی بودن ما
عالی بود
نمیدونم چرا اینقدر موضوع رو بزگ میکنن مطمئنا هم پزشک و هم پرسنل خودشون احساس مسئولیت میکنن وزمانی این کاررو انجام دادند کی میتونه تشخیص بده هنوز کار مریض تموم نشده بوده
اولا مانيتور روشنه!!!! در ثاني بچه حركت داره...!!!
اصلا همه اينا به كنار ... فرض بر اينكه همه عوامل تو صحنه ، پرسنل بيمارستان بودن و بچه هم براي يكي از همون كادره... بازهم دليل بر اين نميشه يه تيمي بياد صرف چالش مانكن!!!!!! از اطاق عمل به اين شكل استفاده كنه.. اين كار اشكال داره و بايستي برخورد بشه.... تازه اينا در صورتيه كه واقعا بيماري اونجا حضور نداشته باشه.. كه اگر باشه... فاتحه اون بيمارستان و كادر پزشكي رو بايستي خوند.
این اتفاقات مشت نمونه خروار از جامعه قدیس پزشکی هست
شما انتظار عذرخواهی از پزشکان رو نداشته باش شهروند عزیز
فقط توجیهات پزشکان رو بخون و از اینکه مردم رو احمق فرض میکنن تاسف بخور
سواي ساختگي بودن يا نبودن اين كليپ ، واقعاً‌ حال آدم از اين لوس بازيهاي بي معني بهم مي خوره. چالش آب يخ !! چالش مانكن!! كه چي؟ واي كه چقدر تفريح لذت بخشيه! كاري نداره الان ميان فحش ميدن و مي گن سطح دركت پايينه يا چشم ديدن خوشي! مردم رو نداري! يا اگه خوشت نمياد دليلي نداره مسخره كني.... و از اين حرفها. تاسف انگيز اينه كه خيلي از به اصطلاح نخبه ها !! هم چشم و گوش بسته با هر چي كه باب ميشه همراهي مي كنن.
ولى خدايى قشنگ در اومده كارشون
زندگی مسئولانه از کل زندگی ایرانی ها رخت بربسته !!!
متاسفانه جامعه رو به زوال است. زمانی از یک پزشک و شخصیت او چه انتظاراتی می رفت و حالا از آنها چه کارهایی که سر نمی زند. البته این زوال اخلاقی و فرهنگی متاسفانه همه گیر شده و مخصوص پزشکان نیست نه پزشکان ، نه هیت علمی، نه وکلا و روزنامه نگاران و نه ..... خلاصه همه ی ما دچار زوال اخلاقی و فرهنگی شدیم. خدا بداد برسد.
یک پزشک
واقعا با این نظری که دادی! با این سطح عقل و شعورت پزشک هستی؟؟!!!! واقعا خدا عاقبتمون رو بخیر کند
(تابی جون لطفا جواب یک پزشک رو بزار..نتونستم زیر نظرش جوابش رو بدم)
این چه نوزاد تازه متولد شده ای است که روسری سرش است؟کاملا مشخص است که فیلم ساختگی است.
قصورات جامعه پزشکی قابل انکار نیست اما چرا هرموضوعی که پیش میاد سریع شروع میکنید به تخطئه پزشکان؟ مگر کادر پزشکی دیوانه هستند وسط عمل شروع کنند به بازی؟ شاید این بازی در وقتی انجام شده که عمل با موفقیت تمام شده و بیمار هم درشرایط نرمال و تثبیت شده ای بوده و یا شاید اصلا" جراحی درکار نبوده و کادر درمانی میخواستند صرفا" در اتاق عمل و با تیپ جراحی این چالش را انجام بدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
عمل با موفقیت انجام شده ؟! بعد بشینن بازی کنن ؟
همسر و بچه خودتم بودن بازم همچین نظری داشتی ؟!
این شبکه های اجتماعی هر ایرادی هم که داشته باشن یه حسن بزرگ دارن و اونم اینکه ناهنجاری‌های روحی و شخصیتی ما ایرانیها رو خیلی واضح به خودمون نشون میدن. البته فقط در صورتی که از موضع همیشه طلبکارمون کوتاه بیاییم و قصد اصلاحشونو داشته باشیم.
بقول افلاطون :جامعه اینکه درآن پزشکان از احترام زیاد برخوردار باشن وفکر وذکرشان فقط پول ومادیات باشد آن جامعه بیمار هست وجامعه ایکه معلم در آن ارزش نداشته باشد جامعه مرده هست پول خدای پزشکان شده لعنت بر اینا ولعنت به انسانها بی تفاوت
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی