بازدید 15219

قتل شهردار زن

کد خبر: ۶۴۶۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸ 06 December 2016
پلیس فنلاند شامگاه یکشنبه گزارش داد که در شهر ایماترا واقع در نزدیکی مرز روسیه یک شهردار زن و دو زن روزنامه‌نگار هدف گلوله‌ قرار گرفته و کشته شده‌اند. عامل احتمالی این سوء‌قصد بازداشت شده است.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دویچه وله، این حادثه شامگاه شنبه (۳ دسامبر) روی داده است. قربانیان این سوء‌قصد هنگام خروج از رستورانی در مرکز شهر هدف گلوله‌ی مردی قرار می‌گیرند که به تفنگ شکاری مسلح بوده است.

نام یکی از قربانیان تینا ویلن یپینن است. او ۵۳ ساله، شهردار و عضو حزب سوسیال دمکرات است و از خود دو فرزند بر جای گذاشته است. هویت دو قربانی دیگر هنوز اعلام نشده است.

ضارب احتمالی توسط پلیس دستگیر شده ولی بازجویی از او هنوز انگیزه‌ی این جنایت را روشن نکرده است. گفته می‌شود که او ۲۳ ساله و از افراد محلی است و قربانیان خود را تصادفی انتخاب کرده است.

در زمان تیراندازی یک خودروی پلیس در نزدیکی حادثه بوده و به سرعت به محل می‌رسد و با راهنمایی شاهدان ضارب را بازداشت می‌کند. پلیس گفته است که او از خود مقاومتی نشان نداده است. این مرد جوان دارای سوء‌سابقه است و نزد پلیس پرونده دارد.

شاهدان عینی گفته‌اند که ۴ یا ۵ بار با تفنگ شکاری شلیک شده است. اما این تفنگ متعلق به ضارب نبوده است. به گفته‌ی پلیس، ضارب تحت تاثیر الکل نیز نبوده است. یوها سیپیله، نخست وزیر فنلاند و دیگر اعضای دولت این کشور از این جنایت ابراز تاسف کردند.

ایماترا شهری واقع در ۲۳۰ کیلومتری هلسینکی پایتخت فنلاند است و ۲۸ هزار نفر جمعیت دارد. سخنگوی پلیس ایماترا می‌گوید چنین حادثه‌ای در یک شهر کوچک تاثیر زیادی می‌گذارد و بسیاری از مردم از آن شوکه شده‌اند.

فنلاند ۴/۵ میلیون نفر جمعیت دارد. فرهنگ شکار در این کشور نقش مهمی بازی می‌کند. در فنلاند حدود ۶۵۰ هزار نفر مجوز سلاح دارند. اما بر اثر دو حادثه‌ی تیراندازی در مدارس این کشور در سال‌های گذشته، قوانین مربوط به حمل سلاح تشدید شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان