بازدید 3690

تاریخ گشایش نمایشگاه طلا و جواهر کیش

دومین نمایشگاه طلا و جواهر و سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی با حضور ده‌ها تولیدکننده داخلی و خارجی از 18 تا 21 آذرماه در جزیره کیش برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۴۶۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶ 05 December 2016
دومین نمایشگاه طلا و جواهر و سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی با حضور ده‌ها تولیدکننده داخلی و خارجی از 18 تا 21 آذرماه در جزیره کیش برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کیش، صنعت طلا و جواهر و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در جهان سالانه تجارتی بالغ بر 1500 میلیارد دلار دارند که بخش قابل توجهی از این تجارت در حوزه کشورهای آسیای جنوب غربی و حوزه خلیج فارس جریان دارد.

سهم طلا از این تجارت گسترده حدود 40 درصد و سهم جواهرات و سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی نیز بالغ بر 60 درصد است که ایران با توجه به برخوردار بودن از معادن بزرگ طلا و سنگ‌های قیمتی جایگاه ویژه‌ای در این حوزه دارد.

برگزاری نمایشگاه‌های داخلی با موضوع طلا و جواهر فرصتی است تا ضمن آشنایی مردم کشورمان با ظرفیت‌های گسترده این صنف در کشورمان، درهای جدیدی از توازن میان عرضه و تقاضا در حوزه سلیقه مشتری نیز به روی تولیدکنندگان گشوده و فرصت همکاری‌های جدید بین‌المللی برای ارتقای کیفیت تولیدات داخلی در این بخش نیز فراهم آید.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه تخصصی طلا و جواهر کیش در این باره امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جزیره کیش اظهار کرد: دومین نمایشگاه بین‌المللی طلا و جواهرات کیش، امسال با ظرفیت و گستردگی هر چه بیشتری از 18 تا 21 آذرماه در این جزیره برگزار خواهد شد که در این نمایشگاه انواع تولیدات داخلی در زمینه‌های مختلف در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت و تولیدکنندگان داخلی در قالب سلسله نشست‌های تخصصی به بحث و تبادل نظر در زمینه توسعه دانش تولید و ارتقای زمینه‌های صادراتی محصولات تولیدی می‌پردازند.

محمود بندرچی افزود: تولیدکنندگان، شرکت‌های طراحی و تولید، کارخانجات و واحدهای تولیدی داخلی و فعالان صنف طلا و جواهر و همین طور صنایع وابسته به حوزه طلا و جواهر در این نمایشگاه آخرین تولیدات و توانمندی‌های خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند.

وی با بیان این که صنعت طلا و جواهر در ایران در طول یک دهه اخیر رشد قابل توجهی یافته و کیفیت تولیدات نیز روز به روز در حال افزایش است، خاطرنشان کرد: کمک به رشد این صنعت و امکان ایجاد فرصت‌های صادراتی در قالب نمایشگاه بین‌المللی در مناطق آزاد که امکان تردد شرکت‌های خارجی به آنها آسان‌تر است، فراهم آمده و جزیره کیش به دلیل پویایی ویژه‌ای که در آبهای خلیج فارس و در مجاورت با کشورهای حوزه خلیج فارس دارد، مکان مناسبی برای فعالیت‌های پیرامونی صنعت طلا و جواهر را داراست.

مسؤول ستاد برگزاری این نمایشگاه ادامه داد: نمایشگاه طلا و جواهر کیش علاوه بر میزبانی از فعالان حوزه طلا و جواهر، میزبان حضور شرکت‌های سازنده ابزار و تجهیزات و ادوات دقیق ماشین‌سازی، سازندگان طلا و جواهر، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و بخش‌های اقتصادی، مالی و بازرگانی مرتبط با صنعت طلا و جواهر نیز خواهد بود که یکپارچگی قابل توجهی در این زمینه ایجاد خواهد کرد تا نهایت بهره از این نمایشگاه برای شرکت‌کنندگان آن حاصل شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر