بازدید 3243

تولید گندم امسال 3 برابر شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه از 3 برابر شدن تولید گندم و خرید 14 هزار و 700 میلیارد تومانی دولت از این محصول در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۶۴۶۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶ 05 December 2016
رئیس سازمان برنامه و بودجه از 3 برابر شدن تولید گندم و خرید 14 هزار و 700 میلیارد تومانی دولت از این محصول در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدباقر نوبخت در نشست خبری امروز با اشاره به تعیین قیمت 1260 هزار تومانی برای هر کیلو گرم گندم در سال جاری و 1300 تومان آن در سال آینده افزود: با توجه به اینکه بودجه 319 هزار میلیارد تومانی بخش عمومی در مدت یکسال اختصاص می یابد و گندم از ابتدای امسال آماده فروش است برای تامین اعتبارمورد نظر با مشکل مواجه می شویم که راهی جز عذر خواهی نداریم.

وی با اشار به تامین مالی از بازر پول با نرخ سود 22 تا 23 درصدی برای خرید گندم تصریح کرد: این تامین مالی و خرید برای جلوگیری از افزایش تورم وایجاد صدمه در اقتصاد کشور باید به صورت علمی محاسبه شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به علاقمندی دولت در پرداخت بموقع گفت: این در حالی است که در برخی موارد امکان پرداخت به موقع نیست.

نوبخت اقتصاد ایران را دولت بازار دانست که درآن دولت باید به مسولیت هایش توجه کند و ادامه داد: در بیمه سلامت که باید 5 میلیون نفر بیمه می شدند 11 میلیون نفر ثبت نام شده است که بیمه قادر به پرداخت این اعتبار نیست و در این بخش دولت باید وارد کار شود.

و با اشاره به رشد 8.6 درصدی میزان مالیات گفت: در آمد سال جاری 157 هزار میلیارد تومان وسال آینده 159 هزار میلیارد تومان است که رشد غیر معقولی پیدا نکرده است. 

نوبخت بودجه تعیین شده را منطقی دانست و ادامه داد: سال گذشته 220 هزار میلیارد تومان منابع عمومی بود که 202 هزار میلیارد تومان آن عملکرد داشتیم و پیش بینی شده است بیش از 90 درصد بودجه امسال نیز محقق شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به پرداخت ماهانه 3400 میلیارد تومان یارانه 
افزود: 21 هزار میلیارد تومان این رقم از بخش پالایش و پخش ، 8 هزار میلیارد تومان از گاز و 2200 میلیارد تومان از توانیر تامین می شود.

نوبخت با اشاره به اینکه ‌توانیر از پرداخت سهم 2200 هزار میلیارد تومانی معاف شده است ، افزود : این بخش خود، نیاز به گرفتن یارانه دارد.

وی با اشاره به تعیین ردیف متمرکز در قانون برای پرداخت یارانه تصریح کرد : 14 هزار میلیارد تومان در این ردیف برای یارانه قابل برداشت است.

نوبخت گفت: یارانه باید به افراد دارای استحقاق پرداخت شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل