بازدید 3096

احتمال‌توافق‌عربستان‌وکویت‌برسرتولیدنفت‌ازیک‌میدان‌مشترک

انتظار می رود عربستان و کویت در ماه جاری در مورد از سر گیری تولید نفت از میدانی مشترک در منطقه بی طرف بین دو کشور به توافق برسند.
کد خبر: ۶۴۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵ 05 December 2016
انتظار می رود عربستان و کویت در ماه جاری در مورد از سر گیری تولید نفت از میدانی مشترک در منطقه بی طرف بین دو کشور به توافق برسند.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، منابع صنعتی گفتند، انتظار می رود عربستان و کویت در ماه جاری در مورد از سر گیری تولید نفت از میدانی مشترک در منطقه بی طرف بین دو کشور به توافق برسند.

تولید نفت از میادین واقع در منطقه بی طرف به ویژه میادین خفجی و وفرا به اختلافی سیاسی بین دو کشور تبدیل شده بود و مقامات ارشد دو کشور ماه ها در تلاش بودند تا این اختلاف را حل کنند.

تولید نفت از میدان خفجی در اکتبر 2014 به دلایل زیست محیطی متوقف شد و میدان وفرا هم در می 2015 به دلیل مشکلات عملیاتی تعطیل شد.

شروع کار مجدد این میادین از این جهت توجه زیادی را برانگیخته که اوپک هفته پیش توافق کرد که تولید خود را از ماه ژانویه به میزان 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهد. عربستان پذیرفته که حدود نیم میلیون بشکه از تولید خود را از ابتدای ژانویه 2017 کاهش دهد.

منابع صنعتی گفتند، از سر گیری تولید نفت از میادین مشترک واقع در این منطقه فوری نخواهد بود و به صورت تدریجی صورت خواهد گرفت.

یک منبع صنعتی گفت: «این کار مدتی طول خواهد کشید.» وی افزود، تصمیم به از سرگیری فعالیت این میادین احتمالا در ماه دسامبر اتخاذ خواهد شد.

یک منبع صنعتی دیگر گفت: «سعودی ها به کویت گفته اند که می توانند تولید نفت در منطقه بی طرف را از سر بگیرند، بنابراین احتمالا در اواخر نیمه اول سال 2017، روزانه 300 هزار بکشه دیگر به عرضه نفت افزوده خواهد شد.»

میدان خفجی تا قبل از توقف فعالیتش، روزانه 280 تا 300 هزار بشکه در روز نفت تولید می کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر