بازدید 47422

نفرت 33 ساله: ژنرال ماتیس و احتمال رویارویی نظامی بین ایران و آمریکا (بخش نخست)

ژنرال ماتیس در زمره تفنگداران دریایی متعصبی است که همواره خشم و نفرت ادامه دار تفنگداران دریایی از ایران را تحسین کرده و خود پرچمدار آن بوده است؛ خشم و نفرتی 33 ساله که ریشه آن به سال 1983 و در بیروت می رسد.
کد خبر: ۶۴۶۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰ 05 December 2016
«هر روز صبح که از خواب بیدار می شدم، نخستین پرسشی که به ذهن من می آمد، این بود که باید با ایران چه کرد، با ایران و ایران. این کشور تنها کشور شورشی است که در خاورمیانه باقی مانده است.»

این جملات بخشی از سخنرانی ماه آوریل سال 2016 ژنرال جیمز ماتیس در پژوهشکده مطالعات بین المللی و استراتژیک واشنگتن است. کسی که از سوی دونالد ترامپ به عنوان نامزد اصلی تصدی پست وزارت دفاع در ایالات متحده و در کابینه آینده دولت این کشور معرفی شده است. فردی که یک نفرت 33 ساله از ایران در ذهن و روح خود دارد و مسئولیت وی در این مقام، می تواند آغازگر یک رویارویی جدی میان آمریکا و ایران در خاورمیانه باشد؛ رویارویی که حتی احتمال تقابل نظامی نیز در آن جدی است، هر چند در بعد محدود و نه گسترده.

نفرت 33 ساله: ژنرال ماتیس و احتمال رویارویی نظامی بین ایران و آمریکا (بخش نخست) 
 
به گزارش «تابناک» از نظر بسیاری تحلیلگران در ایالات متحده، انتخاب ژنرال بازنشسته تفنگداران دریایی آمریکا، جیمز ماتیس برای تصدی پست وزارت دفاع در دولت آینده این کشور، یک نور درخشان در تاریکی است؛ یک واحه در دل یک صحرای بزرگ.

در نظر این عده ژنرال ماتیس نه تنها یک مبارز بزرگ است، بلکه یک روشنفکر و شخصیت هشیار نیز هست. یکی از جملات معروف وی اکنون در بسیاری از مقالات و نوشته های مربوط به ماتیس در وب سایت ها و نشریات آمریکایی نقل زبان هاست: «مودب باش، حرفه ای رفتار کن، اما با هر که ملاقات میکنی، نقشه ای برای کشتن وی داشته باش.» شخصیتی که سابقه بلند بالای وی در مدیریت جنگ در افغانستان و عراق برای وی لقب و کنیه «سگ دیوانه» را به همراه داشته است.

اما صرف نظر از همه داستان ها و ماجراهایی که پیرامون شخصیت ماتیس گفته می شود، از جمله زیرپا گذارنده تعارفات، فرمانده جنگی با استعداد، استراتژیستی با ذهن پیچیده، عاشق و دیوانه کتاب و خواننده ادبیات کلاسیک رومی، یک چیز در مورد وی بیش از همه اهمیت دارد: ژنرال ماتیس عضوی از تفنگداران دریایی آمریکاست.

تفنگداران دریایی آمریکا در واقع مانند سایر نیروهای نظامی این کشور از جمله نیروی دریایی و هوایی یا زمینی نیستند. آنها یک طایفه نظامی منسجم، با عقاید و باورهای خاص خود، اسطوره ها و فلسفه خاص خود هستند. آنها خود را نخبه نگاه می دانند و از سایر نیروهای نظامی آمریکا متمایز می دانند. آنها فرهنگ خاص خود را دارند و به این فرهنگ و فلسفه پایبندی خاصی دارند.
 
نفرت 33 ساله: ژنرال ماتیس و احتمال رویارویی نظامی بین ایران و آمریکا (بخش نخست) 

به بخشی از نامه ماتیس به گردان اول تفنگداران دریایی یک روز قبل از شروع حمله به عراق در سال 2003 توجه کنید، این بخش از نامه به خوبی نوع نگاه تفنگداران دریایی آمریکا را نسبت به یکدیگر نشان می دهد؛

«شما بخشی از نیروی نظامی هستید که دنیا بیش از همه از آن وحشت دارد و همچنین به آن اطمینان دارد. ذهن و فکر خود را قبل از اسلحه خود به کار بگیرید. شجاعت خود را با یکدیگر در حالی که پا به سرزمینی ناشناخته و نا مطمئن می گذارید، به اشتراک بگذارید. به رفقای خود در سمت چپ و راست خود و به تفنگداران دریایی بالای سر خود ایمان داشته باشید. با قلبی شادمان و روحیه ای قوی بجنگید.»

فرماندهان نظامی ارشد آمریکایی در مورد ماتیس می گویند، وی یک تفنگدار دریایی متعصب است. وی هر آنچه انجام می دهد و باور دارد، برای خود معنی می کند، از چگونگی برخورد با سربازان خود و فرماندهی آنها تا نوع نگاهش به دنیای پیرامون. اما باز هم از همه اینها مهمتر هم برای ایالات متحده و هم برای ایران، ژنرال ماتیس در زمره تفنگداران دریایی متعصبی است که همواره خشم و نفرت ادامه دار تفنگداران دریایی از ایران را تحسین کرده و خود پرچمدار آن بوده است. خشم و نفرتی 33 ساله که ریشه آن به سال 1983 و در بیروت می رسد.

33 سال قبل در بیروت

در 23 اکتبر سال 1983 در میانه جنگ داخلی لبنان دو کامیون حامل هزار کیلوگرم مواد منفجره وارد مقر تفنگداران دریایی در بیروت شدند. انفجار مهیب ناشی از این واقعه منجر به کشته شدن 241 تفنگدار دریایی آمریکایی به همراه 58 نظامی فرانسوی شد. این نیروها بخشی از نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان بودند.

نفرت 33 ساله: ژنرال ماتیس و احتمال رویارویی نظامی بین ایران و آمریکا (بخش نخست) 
 
هرچند گروه جهاد اسلامی فلسطین مسئولیت بمب گذاری را بر عهده گرفت، بلافاصله آمریکا و کشورهای غربی، انگشت اتهام را به سمت ایران نشانه رفتند و سناریو را این گونه تدوین کردند: زنجیره دستور از تهران به سفیر ایران در سوریه، به فرمانده وقت سپاه پاسداران در بیروت.

هرچند ایران بارها دست داشتن در این حمله را تکذیب و انکار کرد، این مسأله هیچ گاه باعث نشد که انگشت اتهام آمریکا از روی ایران برداشته شود. تا آنکه نهایتا در سال میلادی جاری دادگاهی در آمریکا حکم به توقیف اموال مصادره ایران در این کشور برای پرداخت خسارت به خانواده قربانیان داد؛ موضوعی که باعث چالشی جدی میان ایران و آمریکا بعد از توافق هسته ای شد.

این موضوع در خاطره تفنگداران دریایی آمریکا به عنوان یک روز سیاه نقش بسته است و فرماندهان این نیرو از جمله ماتیس، بخش اعظمی از نفرت و کینه خود از ایران را بر سر این موضوع توجیه می کنند، به ویژه در مورد شخص ماتیس که همواره ایران را به عنوان اولین دشمن جدی آمریکا در خاورمیانه و قاتل تفنگداران دریایی آمریکا یاد می کند.

در واقع کینه و نفرت ماتیس از ایران به قدری شدید و اساسی است که منجر به آن شد تا در نهایت باراک اوباما وی را از ریاست ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا برکنار کند. این اقدام منجر به آن شد که بسیاری ژنرال ماتیس را تحسین و باراک اوباما را به عنوان رئیس جمهوری خطاب کنند که ژنرال های مستقل را ـ که خالصانه در راه اعتقادات خود صحبت می کنند ـ برنمی تابد.
 
نفرت 33 ساله: ژنرال ماتیس و احتمال رویارویی نظامی بین ایران و آمریکا (بخش نخست) 
اما این نفرت از ایران از سوی ماتیس، نگرانی بسیاری از ژنرال های دیگر در پنتاگون را نیز به همراه داشته و این پرسش را همواره در مورد وی مطرح کرده است که آیا این نوع نگاه وی به ایران ناشی از قضاوت ها و ارزیابی های عاقلانه است یا آنکه به سادگی بازتابی از نفرتی است که از 33 سال پیش شکل گرفته است.

این نگرانی است که طی چهار سال آینده با حضور وی در رأس پنتاگون همچنان وجود دارد و سایه یک جنگ با ایران را بر ساختمان پنتاگون مسلط می کند.

درسی از جرج بوش برای ارزیابی ترامپ

اما چرا سایه جنگ با ایران در صورت حضور ماتیس در وزارت دفاع آمریکا جدی است؟ هفته قبل دونالد ترامپ در سیسیناتی در میان هواداران خود گفت که می خواهد، تغییرات جدی در سیاست خارجی آمریکا صورت دهد.

وی گفت: ما یک سیاست خارجی جدید را دنبال می کنیم که در نهایت از تجربیات و شکست های گذشته عبرت بگیرد. ما به رهیافت مبنی بر سرنگون کردن دولت ها و تغییر نظام ها پایان خواهیم داد. در روابط خود با سایر کشورها ما در هر کجا که امکان پذیر باشد، بر روی منافع مشترک متمرکز خواهیم بود.

این جملات از دونالد ترامپ این ادعا که سایه جنگ با ایران در دولت وی گسترده خواهد شد را زیر سؤال میبرد. در واقع اگر این به راستی سیاست خارجی دونالد ترامپ باشد، یک تغییر بسیار جدی و خوشایند نسبت به رهیافت دولتی مانند دولت بوش و اوباما در دوره وزارت هیلاری کلینتون است.
 
نفرت 33 ساله: ژنرال ماتیس و احتمال رویارویی نظامی بین ایران و آمریکا (بخش نخست) 
اما آنچه در مورد سابقه سیاستمداران آمریکایی دیده شده این است که یک شکاف بزرگ میان سخنان آنها قبل از ورود به کاخ سفید و بعد از آن وجود دارد. برای مثال نگاهی به سخنان جورج بوش به عنوان کاندیدا در مورد سیاست خارجی در 16 سال قبل این موضوع را به خوبی عیان می کند.

جرج بوش به صراحت بیان کرده بود: من اعتقاد ندارم که نقش آمریکا این است که در سرتاسر دنیا بچرخد و بگوید "اوضاع باید این گونه باشد". اگر ما ملتی متکبر و خودپسند باشیم کشورهای دیگر در برابر ما مقاومت خواهند کرد. اما اگر ملتی فروتن اما قوی باشیم، آنها به ما خوش آمد خواهند گفت.

اما متأسفانه جورج بوش به محض آنکه قدرت را در دست گرفت یک رهیافت کاملا متضاد با سخنان خود را در پیش گرفت و تحت تأثیر فشار ژنرال ها و نومحافظه کارانی که خود در کابینه راه داده بود به عراق حمله کرد. از این روی است که تحلیلگران هوشمند مسائل آمریکا می دانند که در این کشور سیاست را "پرسنل" تعیین می کنند و وقتی که به "پرسنل" دونالد ترامپ تا کنون نگاه می کنیم، به خوبی می بینیم که این اعضا تفاوت چندانی در نگاه خود با کابینه نو محافظه کار بوش – حداقل در قابل مسائل ایران – ندارند.

مایکل فلین، مشاور ارشد امنیت ملی ترامپ: من معتقدم که ایران تهدیدی جدی و شفاف برای منطقه خاورمیانه و در نهایت کل جهان است و تغییر رژیم در ایران بهترین راه کار برای پایان دادن به برنامه تولید سلاح اتمی ایران است.

مایک پومپئو رئیس CIA: رژیم ایران به دنبال نابودی کشور ماست. نمیفهمم که چرا رئیس جمهور (باراک اوباما) این موضوع را درک نمی کند.

و جیمز ماتیس: رژیم ایران در نظر من تنها تهدید ادامه دار برای صلح و ثبات در خاورمیانه است. ایران دشمن داعش نیست. ایران از آشوب و بلوایی که داعش در خاورمیانه ایجاد کرده است نهایت استفاده را می برد.

آنچه مشخص است، اینکه سخنان دونالد ترامپ در سینسیناتی حداقل در مورد ایران با هیچ یک از این دیدگاه ها جور درنمی آید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱۵
انتشار یافته: ۶۳
این ژنرال هم در مقابل نیرو های حزب الهی هیچ غلطی نمیتونه بکند .
آنچه که جمهوری خواهان دنبال آن هستند تغییر شرایط بازی در جهان است. سخنرانیها و جنجالهای ترامپ تنها برای به قدرت رسیدن آنها بوده است.
اینکه چه اقدام نظامی اثر گذاری را در مخیله خود دارند نمی دانم و لی ماتیس هم به اندازه کافی هوشمند است که خود را وارد ریسک در گیری نظامی با ایران ننماید.
بعید نیست که ایجاد درگیریهای نظامی در دریای چین در برنامه آنان باشد.
هدف اصلی ترامپ مهار چین و کره شمالی است ایندو کشور شدیدا اقتصاد امریکا را تضعیف نموده اند
حالا ببینم میشه با قایق بریم جلوی ناو هاشون یا نه!!!!!! این ترامپ اوباما نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
تو بشین خونت دوغتو بنوش
یه سرباز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
واقعا دلم به حالت می سوزه
از اونایی هستی که از ترس مرگ خودکشی می کنن
نترس جانم ما خط مقدمیم
انقدر گندش نکنيد هرچى باشه امريکا از روز اول با انقلاب اسلامى دشمنى داشته و دارد حالا ايشون يا هر به قول خودشون سگ ديوانه ديگه اى ميخواد باشه باشه. در نهايت آمريکا هيچ غلطى نمى تواند بکند.

پايدار و جاويد باشى وطنم
از سرو رویش معلوم است که ادم درست وحسابی نیست.شبیه نژاد پرستهای امریکایی است.
ملت و مملکت ایران از این میمون ها بسیار دیده هم اخمو مثل این و هم خندان مثل ان. ما راه خودمان را باید برویم و از چیزی هم نباید بترسیم و بدانیم که یرخورد نظامی با امریکا همه اش به ظرر انهاست اول که چلاق نیستیم و دوم اعتبار و بزرگی دروغین شان نابود میشود
آیا از شروع یک جنگ تمام عیار با آمریکا وحشت داریم؟ اگر ترس و وحشتی از شروع جنگ نداریم پس دلیل نوشتن و انتشار چنین مطالبی چه مفهومی دارد؟! و اگر از شروع یک جنگ تمام عیار نگرانیم پس چرا برخی از مسئولین مملکت و برخی از قلم بدستان مرتباً با روشهای گوناگون بر طبل جنگ می کوبند و به نظر همان جنرال ماتیس خواهان نابودی آمریکا هستند؟
امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
اميدوارم در مقابل اين ژنرالهاي جنگ طلب سياست خارجي كشور از دست اندازي دلواپسان داخلي در امان بماند تا بتوان با ايجاد وحدت و و رعايت تعقل از اين دام به سلامت بگذريم.
لعنت به سايتتون كه پمپاژ استرس هستيد
مد داگ ما را گرفته اي چند در صد احتمال داره ما را گاز بگيري؟ خدا كنه هيچوقت بدون نگراني از ايران از خواب بيدار نشوي.
سلام
واقعا تحلیل آبکی و مزخرفی بود. حیف وقتی که براش حروم کردم
خب اصلا جنگ بشه نکنه میخوای بگی جنگ یعنی اخر دنیا یعنی کشورهایی که جنگ کردن الان همشون بدبختن؟ ژاپن یا آلمان که با خاک یکسان شدند الان بدبختن؟ نهایتا حتی اگه ما رو با خاک یکسان کنن ولی ما متحد باشیم میشه دوباره کشور رو ساخت ولی مشکل اینجاست که خیلی وقته ما متحد نیستیم همیشه هرجا ایرانی ها متحد شدن یه اتفاق خوب افتاده ولی وقتی همه با هم درگیر شدن اخرش ایران بوده که ضربه خورده حالا هم چه جنگ بشه چه نشه امیدوارم مردم ایران با هم درگیر نشن و پشت هم باشن
نه ملت ایران‌ملت عراق و افعانستان هستند و نه فدرت نطامی و سیاسی ایران‌را در دنیا داشتند.
این ژنرال‌هم‌بخوبی میداند بازی با آتش چه عواقبی برای امیریکا و نوکرانش در منطقه دارد
آمریکا کجا و چگونه می خواهد با ایران بجنگد منظور خلیج فارسه پس این همه موشک و غارهای موشکی همه بلوف برای اوبامای هیچ کاره بوده
با یاری خداوند به او درس خواهیم داد.
دزنقداین تحلیل بایدگفت:
1-که سیاست کلان امریکا نه دردست وزیردفاع است ونه خودرییس جمهورتاتصمیم به جنگ با ایران کنندبلکه مربوط استزاتژیی است که درپنتاگون وباحضورپیرسیاست مداران اتخاذمی گرددبه عبارتی تصمیمات جاری واینده امریکا ازهمین طریق به رییس جمهورصادر تادرچهارچوب ان اقدام کندوریبس جمهورمطلق دستوردهنده نیست پس منبع ومنشا پنتاگون ،وبازیگران ان دومجلس ورییس جمهور است بااین حساب نه وزیرجنگ اختیارداردونه رییس جمهورکه فرمان جنگ را بدهد این نوع کشورداری امریکاست
2-تحلیل مزبورنوعی توهم توطیه می باشدکه درپس ان اهدافی پتهان است تابدین طریق به منویات خودبرسندخواه طرف امریکایی ویاخواه خودی که طول سالهای متمادی ان رادیده ایم پس قضیه رانبایدجدی گرفت
3-سیاست کشورها نسبت به امورات جهان ومنقطه فوق العاده دقیق ودرعین حال پیچیده است وبا این تفسیرهای مضیق وسطحی نمی توان به عمق موضوعات پی بردپس نبایدزیادچنین حرف های غیررسمی رادرست نلقی کرد
بااین توصیف چنین ادعاها بیشترجنبه روانی داشته ومطبوعات وسایت های مجازی ما دردرج ان بایددرست تحلیل نمایند
درهرحال این موضوعات ازفن سیاست است تا علم به ان!!!
ما حاج قاسم سلیمانی ها داریم که این ژنرالها نه تنها در شجاعت و دلاوری،درایت ،عقلانیت به گرد سردارها و امیرهای ما هم نمیرسند
احساسی که توی این روزها به خیلی‌ها شاید دست بده با نگاهی به کابینه ترامپ، احتمال بالای جنگ با ایران هست. و بدتر از اون چنین جنگی می‌تونه به جنگ جهانی سوم مبدل بشه و سؤال اینجاست که آیا روسیه و چین در چنین جنگی پشت ایران خواهند بود یا بی‌طف خواهند بود؟
ما که از درون داریم نابود میشیم...چه فرقی میکنه که بقیه دنیا چطوری به ایران نگاه میکنن
ما هم احمدی نژاد داریم که همه اینها را با یک انگشت می چرخاند.
به اقای ژنرال بگم ایران و ایرانی اهل جنگ با هیچ کشور و ملتی نیست ولی گمان هم نکن که اگر با ما وارد جنگ شدی ما میشینیم و نگا میکنیم ایرانی زن و مرد کوچیک و بزرگ وسط میدون هستن . اقای ژنرال حساب مردم ایران رو از حساب ملت هایی که یه ماهه و چن روزه کشورشون رو فتح میکنید جدا بدون .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
جدا؟ پس چرا پشت مانیتور لم دادی؟ برو سوریه جانفشانی کن و از طرف ملت ایران حرف نزن. دیگه برا شماها روی مین نمیره
چقدر۱۰خط آخرهمه چی راواضح بیان میکنه
حادثه بیروت کار جهاد اسلامی فلسطین بوده خود آمریکایی ها هم اینرا میدانند.
من هم طرفدار ترامپ هستم و هم جیمز ماتیس.حمله به ایران توسط ارتش ترامپ یک دروغ هست و بس
سلام متاسفانه ما ایرانیها شنونده خوبی نیستیم و هر انچه در ذهنمان به نفعمان شکل میگیرد همان را باور میکنیم.این سگ دیوانه گفته است ما از رهیافت سرنگونی و تغییر نظامها دست بر مداریم و روشهای نکین را دنبال میکنیم.معنی ان این است که رهیافت سرنگونی حکومتها با روش جنگ نرم بود لذا انرا تغییر داده و روش نوین و جنگ سخت را پیش خواهد گرفت لذا نویسنده اینقدر خوش خیال نباشد که جنگی در کار نخواهد بود.هر چند در صورت جنگ هم به یاری خدا امریکا ذلیل خواهد شد
این شما هستید که هی جنگ جنگ راه انداختین.
هوشیار باید بود؟ با این حال این سگ اگر سگی هم بود که هست یه غلطی تو لبنان و عراق و افغانستان کرده بود/ ضمنا سگ و چه بزنی چه بترسونی در میره( ضربالمثل قدیمی)
ماتیس به نیروهاش اعتماد به نفس میده در حالیکه بعضیها در ایران میخواهند منکر کوروش کبیر بشن و خودشون بدون هیچ مدرکی با تمام کتب تاریخی دشمنی میکنند واقعا ماتیس دشمن ماست یا ایران ستیزان داخلی؟!!!!!!
بهتره این رویارویی هرچه زودتراتفاق بیافته تا دهن امریکاروخورد کنیم ازفحش دادن ومرگ گفتن بیخودی خسته شدیم انشاالله هرچه زودترکارامریکارویکسره می کنیم
من خیلی ادم سیاسی ای نیستم ولیکن بنظرم عدم استفاده از وجود رییس جمهور فعلی اقای اوباما در راستای منافع کشور طی 8 سال گذشته برگ خوبی بود که از دست دادیم
ملتی که رزمندگانش به صاحب ذوالفقار و حیدر کرار و سیف الله القاتل اقتدا کرده اند از عوعو یک سگ ، ولو دیوانه باشد جا نمیزند که قرآن کریم گفته چه به او بپردازی و چه وانهی باز عوعو میکند. البته دشمن را باید خوب شناخت و برای تو دهنی زدن به او خوب هم آماده شد
مترس از آنکه های هوی دارد
هیچ غلطی نمی توانند بکنند .
در مورد تفنگدارن دریایی آمریکا مطلب کاملا درست است. نیروه های ویژه همین گروه، "فک های دریایی"، ذبده ترین و خشن ترین نیروه های کماندو در دنیا هستند!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
همین که میگی فک دریایی معلومه شناختی از این نیرو نداری! کلمه «سیل» به معنی فک نیست بلکه مخفف دریا (سی) ، هوا (ایر) و زمین (لند) هست که منظور چند منظوره بودن نیروهاست.
برای دفاع از کشورم آماده ام.
امريكا اگر فرصتي ميافت در سي و پنج سال قبل حتما حمله ميكرد.

براي ما اين كه چه كساني امريكا را ميچرخانند مهم نيست، ما بايد هميشه هوشيار باشيم.
کسی که قدرت خدا را بالاترین قدرت میداند. از رزومه و ژست های این باصطلاح ابرقدرتها نمی هراسد.
یدالله فوق ایدیهم
جنگ جهانی سوم در8سال ریاست جمهوری ترامپ ظاهراقطعی است.
عزیز من امام ما 37 سال پیش جوابتو داد. از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.
جنگ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ایران دشمن داعش نیست. ایران از آشوب و بلوایی که داعش در خاورمیانه ایجاد کرده است نهایت استفاده را می برد.
یکی ازدلایلی که دلارهای ایران را توقیف وبه خانواده مرتبط با اتفاق بیروت دادند پاسخی به همین ادعاهای شبیه به گفته های ماتیس که جنگی را به این بهانه راه نیندازند بود . دیگر انتقام از ان واقعه بی معنی می باشد .ترامپ هم اگر گفته که تغییر رژیم را در دستور کار ندارد پاسخی را هم انتظار خواهد داشت
سیاستهای کلان یک کشور تابع نظر یک شخص نیست و گرنه در زمان بوش پسر ما باید با آمریکا چند بار جنگ داشتیم.
کاش یک جنگ تمام عیار اتفاق بیفتد تکلیفمان را با آمریکا روشن کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
بازی موبایلی نیست که هروقت متلاشی شدی ریست کنی
مگه آمريكا غلطي ميتونه بكنه؟! اونور دنيا مگه نيست، ما اينورش؟!
از ما عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید
از شما بی همه چیزها بر می اید ایران را هم مثل سوریه نابود کنید.
جديدا تحليل هاى خوبى در تابناك ميبينم و بسيار خرسندم، چونكه شما زحمات فراوانى جهت اخبار و شايد تنوير أفكار ميكشيد و حيف است كه يك جانبانه و محافظه كارانه باشد. بهر حال مشكل از خود ماست و فكر كنم يكى از فرماندهان ارشد سپاه بود كه سيزده إبان مقابل جمعيت گفت " چند تا حزب الهى در لبنان به مركز سربازان امريكائى كردند و ضمن كشتن انها امريكا را از بيروت بيرون انداختند" عين اين سخنرانى روز بعد در خبرنگاريهاى جنگ طلب امريكا صدر اخبار شذ، من بعنوان يك ايرانى وطندوست كه حدود چهل سال است در امريكا زندگى ميكنم بخاطر علاقه ام به مام وطن مسائل را دنبال ميكنم و باور كنيد كپى همين فيلم ها را در دادگاه عليه كشورمان دقيقا ترجمه ميكنند و باعث ميشود دادگاه بنفع شاكى ها مبلغ دو ميليارد دلار كه حدود ٣٨٥٠٠،٠٠،٠٠٠ تومان است راى بدهد، واقعا از اين افراد تعجب ميكنم كه بدون مطالعه سخنرانى ميكنند و هنوز تجربه نگرفته اند كه مختلفين با دكمه ضبط اماده كپى بردارى از سخنان مسؤلين هستند جهت محكوم كردن ايران در دادگاها كه پول مردم محتاج ما را در واقع بدزدند. در نتيجه ما خود مقصريم و نبايد بخاطر احساسات شنوندگان جو گير شويم. معمولا در غرب كه من اشنا هستم سخنرانى را با كمك يكعده كارشناس از قبل اماده ميكنند كه باعث گرفتارى براى خود و حزب و مملكتشان نشود. اميدوارم مسولين ما هم بهتر عمل كنند هرچه هم حرفشان درست باشد باز هم بايد مواظب سخنانشان باشند و مانند أحمدى نژاد نباشند كه بخاطر هلوكاست بخشى از مردم دنيا را عليه منافع مملكت بسيج كرد
با این نفرت بمیر... شما هیچی نیستید...
احتمال جنگ خیلی زیاده
" . . . اما با هر که ملاقات میکنی، نقشه ای برای کشتن وی داشته باش. " احتمال قوی بد ترجمه شده !
به نظر بنده آمریکا نباید بیکار باشه! باید اینقدر ذهنشون درگیر مسائل مختلف و بزرگتر بشه که دیگه از فکر ایران دربیان! (همون کاری که سر ما در میارن)
هر چند کشور آمریکا کشوری قوی هست و 38 درصد کل سرمایه های شناخته شده در آن کشور است ولی این کشور عمده جنگهای خود را با کشورهای کوچک و ضعیف انجام میدهد. افرادی بی دفاع که جنگیدن با انها و پیروز شدن در آن جنگ بسیار راحت است.
آمریکا را باید مجبور به مقابله با کشورهای در اندازه خودش کرد! اینطوری می تونیم از شر این کشور مدتها خلاص بشیم. اینطوری دیگه از جنگ در خاورمیانه کوتاه تر خواهد شد!
ازماعصبانی باش وازاین عصبانیت بمیر
سلام به این جنرالهای دماغ گنده بگوئید شتر درخواب بیند پنبه دانه گاهی لپ لپ خورد گاهی دانه دانه
«إِنْ يَنْصُرْكُمُ اللّه‏ُ فَلا غالِبَ لَكُمْ وَإِنْ يَخْذُلْكُمْ فَمَنْ ذَا الَّذِى يَنْصُرُكُمْ مِنْ بَعْدِهِ وَعَلَى اللّه‏ِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤمِنُونَ»
آیه 160سوره آل عمران
سلام گویا هنوز صابون بچه بسیجیهای قدونیم قد باپیشانی بندهای یاحسن ویازهرا به تن این سگ دیوانه پیر نخورده یا از الگوی خاص وپیچیده رزمندگان اسلام وپیشوای شهیدشان حسن بن علی ع چیزی نمیداند یاکوربوده و8سال مجاهدت اینهاراندیده به هرتقدیر سگ بازاری چون سگ صید بیند پارس کند وشلوغ ولی سگ صید چون میداند که او طیل توخالیاست بدون توجه به او ازکنارش میگذرد و...
چقدر متوهم زیاده
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی