بازدید 4544
سوژه

تاج حرفش در مورد کفاشیان را پس گرفت!

من با کفاشیان در مورد همه این موارد صحبت کردم. او این اعتراض‌ها را می‌کند، اما AFC فضای متفاوتی دارد و امیدوارم آنها تغییر رویه دهند.
کد خبر: ۶۴۶۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱ 05 December 2016
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: به چند دلیل اعتقاد داریم که در حق فوتبال ایران کم‌لطفی و به‌نوعی AFC برای فوتبال ایران تبعیض قائل شده است.
به گزارش تابناک ورزشی، مهدی تاج هنوز هم بابت اتفاقاتی که در مراسم AFC رخ داده ناراحت است. 
وی می‌گوید:موضعی که ما در قبال این مراسم گرفتیم در واقع فقط به‌خاطر برگزاری جشن برترین‌های آسیا نبود بلکه ما به چند دلیل اعتقاد داریم که در حق فوتبال ایران کم‌لطفی شده و به‌نوعی AFC برای فوتبال ایران تبعیض قائل شده است. این تبعیض از عربستان شروع شد، جایی که آنها اعلام کردند به ایران نخواهند آمد. من مثالی می‌زنم؛ اگر به قطری‌ها اعلام کنیم حاضر نیستیم در کشورشان با آنها بازی کنیم طبق قانون فیفا این بازی باید 3 بر صفر به‌سود حریف شود  چون ما حاضر نشدیم با آنها در کشورشان بازی کنیم، در حالی که عربستانی‌ها این کار را کردند اما خیلی راحت کمیته‌ای تشکیل و رأی دادند که بازی‌ها باید در زمین بی‌طرف برگزار شود، در حالی که آنها نمی‌خواستند به ایران بیایند و ما مشکلی برای میزبانی از عربستانی‌ها نداشتیم.  تبعیض دوم در مورد کم‌لطفی‌ای بود که به تیم ملی فوتسال ما و داوران‌مان شد، همان‌طور که دیدید در جمع بهترین‌ها تیم فوتسال ما و داوران نادیده گرفته شدند. جایزه فوتسالیست ما را هم در مراسم ندادند در حالی که مراسم را در ابوظبی برگزار کرده و جوایز دیگر برترین‌ها را دادند، اما تبعیض سوم که بسیار ناراحت‌کننده و واضح بود، برگزاری دیدار ایران و سوریه در آن وضعیت و زمین و آب و هوای مالزی بود که اسم آن را نمی‌شد فوتبال گذاشت. پیش‌بینی این مسئله را کرده بودیم و 40 روز قبل نامه زدیم که بازی را در یک زمین مناسب برگزار کنند اما دیدید که بازی در چه شرایطی برگزار شد. برخی از دوستان عنوان می‌کنند این شرایط برای تیم سوریه هم وجود داشت در حالی که حرف ما این است ما حاضر بودیم در هر زمینی که میزبان اعلام کند با آنها بازی کنیم، اما بازی فوتبال؛ نه آنچه اتفاق افتاد. واقعاً در آن زمین می‌شد فوتبال بازی کرد؟! در هر صورت این نحوه تبعیض برای ما تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست.
وی در خصوص انتقاداتی که به کفاشیان شده مبنی بر اینکه "حضور او در کنفدراسیون فوتبال آسیا سودی برای ایران نداشته و در مراسم بهترین‌ها نیز شاهد این ماجرا بودیم"، گفت: من با کفاشیان در مورد همه این موارد صحبت کردم. او این اعتراض‌ها را می‌کند، اما AFC فضای متفاوتی دارد و امیدوارم آنها تغییر رویه دهند. امیدوارم AFC نوع دیگری رفتار و حداقل نسبت به ما نگاهش تغییر کند.
رئیس فدراسیون فوتبال درباره احتمال برخورد با مسعود شجاعی به‌دلیل مصاحبه‌ای که انجام داده است، گفت: شجاعی به کمیته اخلاق می‌رود و باید ببینیم آنها چه نظری می‌دهند. به هر حال حرف‌های او پسندیده نبود و کمیته اخلاق در این باره تصمیم می‌گیرد.
وی درباره اینکه آیا به حرف‌های شجاعی رسیدگی خواهد شد تا ریشه این مسائل مورد بررسی قرار بگیرد، اظهار داشت: صحبت‌های شجاعی به‌گونه‌ای بود که هیچ‌کدام از شما رسانه‌ها منعکس نکردید. حرف‌های خوبی نبود و برای ما قابل قبول نیست.
تاج درباره اینکه گویا بازی با مراکش هم برای تیم ملی در نظر گرفته شده و درباره برنامه‌های تیم ملی، زمان اردوی دبی و بازگشت کارلوس کی‌روش هم صحبت کند، گفت: برنامه‌های تیم ملی در مجموعه ما دیده شده است. به هر جهت این برنامه‌ها در بین مسابقات لیگ و تعطیلات نیم‌فصل دیده شده و مدیران محترم باشگاه‌ها هم این برنامه را دیده‌اند. به‌جز برنامه قبلی هم چیز جدیدی اعلام نکردیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل