بازدید 12814

جنگنده‌ «اف ۳۵» و تاثیر آن بر نیروی هوایی رژیم صهیونیستی +تصاویر و جدول

با توجه به ماهیت تجاوزگر و جایگاه نیروی هوایی در راهبرد رژیم صهیونیستی، خرید جنگنده‌های اف ۳۵ گامی دیگر در جهت بی ثبات کردن منطقه خواهد بود
کد خبر: ۶۴۵۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 05 December 2016

  با توجه به ماهیت تجاوزگر و جایگاه نیروی هوایی در راهبرد رژیم صهیونیستی، خرید جنگنده‌های اف ۳۵ گامی دیگر در جهت بی ثبات کردن منطقه خواهد بود

به گزارش تابناک، اولین سری از جنگنده‌های F-35 خریداری شده توسط رژیم صهیونیستی، کمتر از 10 روز وارد سرزمین های اشغالی می شوند. 2 فروند از این جنگنده قرار است روز دوشنبه 22 آذر توسط خلبانان آمریکایی به داخل سرزمین های اشغالی منتقل شوند. به این بهانه و به منظور شناخت این جنگنده و تاثیر آن بر توان نظامی رژیم صهیونیستی، به بررسی بیشتر ابعاد آن پرداختیم.

رژیم صهیونیستی در اکتبر 2010 قرارداد خرید 19 فروند از این جنگنده به ارزش 75/2 میلیارد دلار را به امضاء رساند و در فوریه 2015 نیز 14 فروند دیگر به ارزش حدود 2 میلیارد دلار خریداری کرد (حدود 140 میلیون برای هر فروند). بدین معنی که تا کنون قرارداد خرید 33 فروند به امضاء رسیده که همگی از مدل A می باشند و این قرارداد شامل امکان خرید تا 75 فروند جت F-35 را برای صهیونیست‌ها فراهم می‌کند. طبق اعلام صورت گرفته، مرحله بعدی خرید شامل خرید حدود 40 فروند مدل B می‌باشد. کابینه سیاسی – امنیتی رژیم صهیونیستی نیز در تاریخ 27 نوامبر 2016 خرید 17 فروند را مورد تایید قرار داد.

جنگنده‌های F-35 محصول شرکت آمریکایی «لوکهید مارتین» است. این جنگنده دارای سه مدل A، B و C می باشد. مدل A به صورت معمولی پرواز و فرود می‌آید ولی مدل B توانایی برخاست کوتاه و فرود عمودی را دارد و مدل C نیز جهت استفاده در ناوهای هواپیمابر در نظر گرفته شده است.

قیمت اعلام شده برای هر یک از این مدل‌ها بدون در نظر گرفتن قیمت موتور به ترتیب 8/94 میلیون دلار، 102 میلیون دلار و 7/115 میلیون دلار و با در گرفتن قیمت موتور نیز به ترتیب 114 میلیون دلار، 142 میلیون دلار و 132 میلیون دلار خواهد بود. شایان ذکر است که این جنگنده تک خلبان می‌باشد.

استرالیا، ایتالیا، هلند، نروژ، ترکیه، بریتانیا، کانادا، رژیم صهیونیستی، ژاپن، کره جنوبی، دانمارک، سنگاپور و ژاپن، کشورهایی هستند که از این جنگنده خریده و یا سفارش خرید آنرا داده‌اند.

مدل خریداری شده توسط رژیم صهیونیستی، به نام F-35I به صورت بین المللی شناخته می‌شود که در واقع همان مدل A بوده و به جهت نصب تجهیزات ساخت خود رژیم، به عنوان یک مدل انحصاری نامگذاری شده است. «ادیر»، به معنای بزرگ و نیرومند نیز اسم اختصاصی در نظر گرفته شده رژیم صهیونیستی برای این جنگنده است.

سیستم های «کنترل و فرماندهی»، «تسلیحات» و سیستم‌های «جنگ الکترونیک» از جمله سیستم‌هایی هستند که به صورت اختصاصی توسط شرکت‌های صهیونیستی بر روی این جنگنده نصب شده است. شرکت‌های «البیت سیستمز»، «صنایع هوایی» و «تدیران» از جمله شرکت‌های فعال در زمینه تامین تجهیزات سفارشی نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی برای این جنگنده‌ها هستند.

جنگنده‌های مذکور قرار است در پایگاه «نواتیم» مستقر شوند. اسکادران «140 نشر هازهو» (عقاب طلایی)، اسکادران تشکیل شده جهت بکارگیری این جت رادار گریز است.

حمله علیه اهداف سطحی به عنوان ماموریت اصلی این جنگنده نسل پنجم در نظر گرفته شده است. رادار گریزی، بهره گیری از فناوری نوین محرک‌های الکتروهیدرو استاتیکی، استفاده از سامانه پرواز با فیبر نوری، استفاده بالا از مواد مرکب (کامپوزیت) در بدنه هواپیما و در نتجه کاهش وزن و کاهش مصرف سوخت جنگنده، نمایشگر کلاه خلبان، زاویه حمله بالا، سامانه فرامین صوتی، تنوع تسلیحاتی بالا و ... از جمله ویژگی های خاص این جت می باشند.

مختصات جنگنده اف 35

نیروی هوایی در ساختار ارتش رژیم صهیونیستی به عنوان نیروی استراتژیک و تعیین کننده محسوب شده و همواره در تمامی جنگ‌های این رژیم نقش فعال و موثری را ایفا کرده است. برتری قابل توجه تسلیحاتی و تکنولوژیکی صهیونیست ها در این حوزه، دلیل اصلی استفاده از نیروی هوایی علیه دشمنان می باشد. در این میان شاهد عملیات هایی از طرف این نیرو در فاصله بین جنگ ها علیه اهداف و مواردی که به عنوان خط قرمز صهیونیست ها ترسیم شده است، می باشیم. حمله به نیروگاه اوسیراک عراق، حمله به نیروگاه دیرالزور سوریه در سال 2007، حمله به کارخانه اسلحه سازی سودان در سال 2012 و حملات اخیر علیه اهدافی در سوریه در جریان بحران داخلی این کشور، نمونه هایی از نقش تاثیر گذار نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در طرح های عملیاتی این رژیم است.

با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد جنگنده مذکور، از هم اکنون می توان به نقش موثرتر و بیشتر نیروی هوایی در دستیابی به اهداف نامشروع رژیم صهیونیستی متصور بود و این تکنولوژی منجر به اقدامات بلند پروازانه و جاه طلبانه بیشتری از سوی آنها خواهد شد.

 
 
 
 
 
 
 
تسنیم
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی