بازدید 3001

نشت خط انتقال نفت خوزستان به سرخون مهار شد

کد خبر: ۶۴۵۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۸ 04 December 2016
فرماندار اردل چهارمحال و بختیاری از مهار نشت خط انتقال نفت خام خوزستان به رودخانه «سرخون» از توابع بخش میانکوه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمد نوذری تاکید کرد: به دنبال شکسته شدن لوله انتقال نفت خام خوزستان به پالایشگاه اصفهان در پی بارندگی های 48 ساعت گذشته و رانش زمین در منطقه گندمگار، تلاش کارشناسان برای مهار نشت به داخل رودخانه سرخون آغاز شد.
 
وی افزود: نیروهای امدادی و کارشناسان نفت پس از شناسایی قسمت شکستگی لوله انتقال نفت و گودبرداری و دپوسازی خاک در اطراف لوله آسیب دیده، مانع از ادامه نفوذ نفت به داخل رودخانه شدند.
 
نوذری تصریح کرد: اکنون 2 دستگاه خودرو آتش نشانی مشغول پمپاژ نفت نشت شده و انتقال آن به تلمبه خانه گندمکار هستند.
 
وی یادآور شد: این شکستگی به خاطر پوسیدگی لوله انتقال نفت رخ داده که از همان ساعات اولیه نیروهای شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت استان اصفهان پیگیر رفع این مشکل شدند.
فرماندار شهرستان اردل اظهار کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته بزودی میزان خسارت های احتمالی به محیط زیست، شیلات و مزارع ارزیابی و اعلام می شود.
 
وی گفت: اکنون آب رودخانه سرخون به دلیل آلودگی نفتی برای مصارف آشامیدنی و خانگی استفاده نمی شود و آب آشامیدنی سالم و بهداشتی مردم این منطقه از محل دیگری تامین می شود.
 
نوذری تاکید کرد: براساس پیش بینی ها و برنامه ریزی های انجام شده کار تعمیر لوله انتقال نفت خام خوزستان به پالایشگاه اصفهان تا 2 روز دیگر به پایان می رسد.
 
در پی بازندگی های 2 روز گذشته بخشی از خط انتقال نفت خام خوزستان شامگاه جمعه در بخش میانکوه اردل شکست و موجب جاری شدن نفت خام در رودخانه 'سرخون' شد.
شهرستان اردل در سال های گذشته به دلیل سستی خاک و ناهمواری زمین با رانش زمین مواجه بوده است.
 
اردل در 95 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار