بازدید 5697

ترامپ نیامده چینی ها را شاکی کرد

کد خبر: ۶۴۵۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰ 04 December 2016
شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد گفتگوی تلفنی رئیس جمهور منتخب انتخابات آمریکا با رئیس جمهور تایوان، شکایت رسمی دولت چین را از واشنگتن بدنبال داشت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، گفتگوی تلفنی رئیس جمهور منتخب انتخابات آمریکا با رئیس جمهور تایوان، شکایت رسمی دولت چین را از واشنگتن بدنبال داشت.
 
این شبکه افزود هیچ یک از روسای جمهور آمریکا و روسای جمهور منتخب در این کشور در بیش از 35 سال گذشته با مقام های تایوانی گفتگو نکرده اند اما دونالد ترامپ روز جمعه با رئیس جمهور تایوان تلفنی گفتگو کرد و بدین ترتیب او هم پروتکل دیپلماتیک کشورش را زیر پا گذاشت و هم واکنش شدید پکن را برانگیخت.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه ی چین با یادآوری این نکته که پکن ، تایوان را استانی پیمان شکن می داند از واشنگتن خواست به «سیاست یک چین متحد» احترام بگذارد.
 
وزیر امور خارجه ی چین هم تایوان را به علت این گفتگوی تلفنی سرزنش کرد و این اقدام را شیطنت آمیز خواند.
 
 
براساس این گزارش مشخص نیست دونالد ترامپ از زیرپا گذاشتن پروتکل آگاه بوده است یا خیر اما کلین کانوی، مشاور ارشد او می گوید ترامپ به سیاست کشورش اشراف دارد.
 
کانوی گفت «هنگامی که هشت سال پیش باراک اوباما به رئیس جمهوری برگزیده شد با سران بسیاری از کشورها درباره ی مسائل دوجانبه گفت و گو کرد و این همه جنجال سازی نشد.»
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی