بازدید 6684

تمدید قانون داماتو روش سیاسی برای برهم زدن برجام است

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تمدید قانون داماتو روش سیاسی برای برهم زدن برجام است و مجلس برای مقابله با این مسئله طرح فوریتی در نظر دارد.
کد خبر: ۶۴۵۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰ 03 December 2016
اکبر رنجبرزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به تمدید قانون داماتو در کنگره و سنای آمریکا اظهارداشت: با وجود اینکه برجام از سوی قدرت های جهان امضا و پذیرفته شده است، از سوی آمریکا به صورت آشکار و مسجل نقض می شود و این بار نیز با تمدید قانون داماتو چهره واقعی خود را نشان داده است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا از گذشته علیه ایران اعلام موضع کرده است، ادامه داد: کشورهای دیگر به این نتیجه نرسیده اند که آمریکا قابل اعتماد نیست اما مقام معظم رهبری با تدبیر و بینشی که دارند بارها به این نکته تاکید کردند و ما اکنون غیرقابل اعتماد بودن این کشور را در عرصه تعهدات جهانی شاهد هستیم.

آمریکا بر هم زننده نظام جهانی است

وی تاکید کرد: اتفاق نامبارکی که در عرصه تعهدات بین المللی رخ می دهد این است که کشورها دنبال روی اقدامات نامبارک سران آمریکایی هستند نه تعهدات و مذاکراتی که صورت گرفته و حتی قوانین و قواعد بین المللی را زیر پا می گذارند به عبارتی آمریکا بر هم زننده نظم موجود در جهان است دقیقا برخلاف ادعایی که دارد.

رنجبرزاده با بیان اینکه آمریکا به شیوه سیاسی به دنبال برهم زدن برجام است، افزود:دولت آمریکا تلاش دارد با حفظ قوانین عرصه بین المللی تلاش دارد قواعد برجام را با شیوه سیاسی برهم بزند و داوری مجمع جهانی را در مقابل تعهدات ایران و تعهدات خود را پذیرا نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران به تعهدات خود در برجام پایبند است، اظهار داشت: اما شاهد بد عهدی آمریکا در این توافق بودیم و تمدید قانون 10 ساله داماتو نمونه بارز بدعهدی است و در واقع تمدید این قانون تهدید ایران محسوب می شود.

تمدید قانون داماتو روش سیاسی آمریکاست

رنجبرزاده با بیان اینکه آمریکا با تمدید داماتو روش سیاسی برای برهم زدن برجام اتخاذ کرده است، گفت: در گذشته وقتی منافع آمریکا زیر سوال می رفت لشکرکشی می کرد اما از آنجایی که می داند توان مقابله با توان نظامی ایران ندارد روش خود را تغییر داده است و ما هم باید رفتاری متقابل داشته باشیم.

 تشریح طرح فوریتی مجلس در مقابل تمدید قانون داماتو

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس طرح فوریتی در نظر دارد تا در گام نخست شکایتی از اقدام برهم زننده آمریکا در توافق هسته ای به مجامع بین المللی ارسال شود و در صورت تایید تمدید داماتو از سوی اوباما، وارد فاز افزایش غنی سازی و فعال کردن امکانات هسته ای در راستای فعالیت صلح آمیز خواهیم شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها