بازدید 2576

سیستم ATC یکپارچه‌سازی نشده است

نماینده مجلس نهم با انتقاد ازعدم یکپارچه سازی سیستم ATC درمسیرتهران-مشهد، گفت:براساس برنامه قرار بود یک شرکت مسئول کنترل، نظارت وهدایت سیستم باشد اما سه شرکت درحال انجام فعالیت هستند.
کد خبر: ۶۴۵۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰ 03 December 2016
نماینده مجلس نهم با انتقاد ازعدم یکپارچه سازی سیستم ATC درمسیرتهران-مشهد، گفت:براساس برنامه قرار بود یک شرکت مسئول کنترل، نظارت وهدایت سیستم باشد اما سه شرکت درحال انجام فعالیت هستند.

علیرضا خسروی در گفت‌وگو با مهر، اظهار داشت: پس از راه اندازی سیستم "ای تی سی" در مسیر تهران-مشهد شاهد حادثه های مکرر در این مسیر بودیم که این موضوع هشداری برای بکارگیری اصولی از این سیستم است.

وی ادامه داد: بخش های مختلف سیستم "ای تی سی" توسط شرکت های متفاوت پیاده سازی شده است که باید هر چه سریعتر در یکپارچه سازی این سیستم و اصلاح خطاهای آن اقدام شود زیرا در سیستم های الکترونیکی یکپارچه سازی کنترل، نظارت، اجرا و ... اهمیت بسیاری دارد.

نماینده سابق مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد:خط ریلی تهران-مشهد، مسیری پرترافیک و پر رفت وآمد است که از لحاظ سیگنالینگ شاهد ضعف هایی درآن هستیم و دراین زمینه باید تجدید نظر اساسی انجام شود.

به گفته خسروی، براساس برنامه قرار بود مسیر ریلی تهران- مشهد برقی شود تا هم سرعت افزایش یابد هم امنیت مسیر بهبود یابد اما در حال حاضرشاهد برقی شدن مسیرهایی هستیم که پرترافیک نبوده و نیاز چندانی به برقی شدن ندارند.

این نماینده سابق کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، افزود: باید سالی یکهزار کیلومتر ریل ساخته شود تا حمل و نقل ریلی رونق گیرد و علاوه بر افزایش ایمنی سفرها، ترانزیت کالا هم رشد کند.

خسروی با انتقاد از کوتاهی راه آهن در افزایش خطوط ریلی، گفت: اگر براساس برنامه حرکت می کردیم دیگر شاهد ترافیک و سردرگمی مردم در جاده ایلام- مهران در اربعین حسینی نبودیم ضمن اینکه با ساخت مسیر ریلی شمال - جنوب، درآمد ترانزیتی کشور افزایش می یافت.

وی اظهار داشت: وزارت راه وشهرسازی باید تمامی شهرستان ها را به خطوط ریلی متصل کند و دراین میان، مسیر ریلی شمال-جنوب از اهمیت بالایی برخوردار است ضمن اینکه برقی کردن برخی مسیرهای ریلی از جمله تهران-مشهد هم باید در اولویت برنامه های راه آهن قرار گیرد.  

نماینده مجلس نهم شورای اسلامی افزود: راه آهن در افزایش مسیرهای ریلی، برقی کردن مسیر، بهبود سیگنالینگ برخی مسیرها ضعیف عمل کرده است و باید در این زمینه برنامه های ویژه ای را اجرایی کند.

خسروی با اشاره به اهمیت حمل و نقل ریلی بیان کرد: روزانه، ۵۰ نفر در جاده های کشور کشته می شوند که یکی از راه‌های کاهش این آمار افزایش خطوط ریلی است و راه آهن باید دراین زمینه فعالتر عمل کند زیرا با انتقال ترافیک از ریل به جاده شاهد کاهش تصادفات و آمار مرگ و میر جاده‌ای هستیم.

وی بیان کرد:حادثه برخورد قطار در سمنان علاوه بر اینکه نیازمند واکنش مناسب مجلس و رسیدگی به ضعف در عملکرد مسئولان وزارت راه و شهرسازی است، باید تجربه ای برای بهبود امنیت خطوط ریلی باشد به عنوان نمونه پس از سقوط هواپیما در آلمان به علت خارج شدن خلبان از کابین و اشتباه کمک خلبان و سپس سقوط هواپیما، کشور چین در واکنشی به این حادثه تلخ،  بندی را به دستورالعمل ایمنی ناوگان هوایی اش اضافه کرد تا براساس آن در هیچ حالتی کمک خلبان یا خلبان تنها در کابین نمانند.

به گفته این نماینده مجلس، راه آهن باید از این تجربه تلخ برای افزایش ایمنی مسیرهای ریلی و اصلاح سیستم "ای تی سی" استفاده کند تا دیگر شاهد تکرار این گونه حوادث نباشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار