بازدید 3442
سوژه عجیبی و خنده آوری که از دل جلسه با آدیداس بیرون زد

فدراسیون تاج دنبال راه اندازی تولیدی لباس ورزشی؟!

باید از رییس فدراسیون که در سالهای دور سابقه مسوولیت در بخش های صنعتی مملکت را هم دارد، پرسید کجای شرح وظایف خودش و فدراسیون متبوعش افزایش اشتغال، راه اندازی کارخانه تولیدی و انتقال تکنولوژی تولید البسه و پوشاک آمده؟فدراسیونی که آه در بساط ندارد و در حوزه مالی با بحران دست و پنجه نرم می کند،سنگی تبلیغی بزرگی بلند کرده که قطعا علامت نزدن است.کاش همه ما در حیطه اختیارات خود حرف می زدیم
کد خبر: ۶۴۵۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶ 03 December 2016
فدراسیون فوتبال ایران بعد از لغو یکطرفه قرارداد با اسپانسر قبلی البسه تیم های ملی که اکنون با طرح شکایت در دادگاه سوییس به یکی از معضلات این مجموعه بحران زده و بدهکار تبدیل شده است، گویا در تازه ترین اقدام عجیب خود به فکر احداث کارخانه تولیدی پوشاک ورزشی افتاده است!

به گزارش تابناک ورزشی، طبق معمول این امیر عابدینی با سمت خارج از اساسنامه ریاست سازمان اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال است که با اظهارنظرش باعث ایجاد سوژه جدید شده است.

عابدینی که سن و سالی از او گذشته و گاهی به همین خاطر حرفهای متناقض زیادی از او شنیده می شود، در گفت وگوی جدیدش گفته است: با توجه به درخواست شرکت آدیداس(!) نشست خوبی با حضور تاج و ساکت برگزار شد. مقرر شد ادامه مذاکرات با حضور تاج، ساکت و بنده در کشور امارات پیگیری و در نهایت موارد انعقاد شود. 

اما جمله عجیب عابدینی جایی است که گفته:«رئیس فدراسیون در این جلسه در نظر داشت تا انتقال تکنولوژی تولید در درازمدت انجام پذیرد! که این امر در راستای اقتصاد مقاومتی صورت بگیرد و قطعا چنانچه نظر مطرح‌شده تاج محقق شود، در درازمدت در زمینه ایجاد اشتغال و توسعه تولید البسه ورزشی تاثیرات بسیار خوبی را شاهد خواهیم بود!!»

با کمی دقت به طور واضح می شود در این بخش از ادعاهای عابدینی، بازی با افکارعمومی بوسیله واژه هایی چون «انتقال تکنولوژی» ، «اقتصاد مقاومتی» و یا «ایجاد اشتغال» را مشاهده کرد. به همین دلیل عابدینی دو بار روی «درازمدت» بودن این رویاها تاکید می کند تا کسی در آینده از آنها تحقق این شعارها را مطالبه نکند.

اگر احتمال هدفمند بودن طرح اینگونه اخبار به قصد دفع اثرات ناشی از محکومیت احتمالی فدراسیون فوتبال ایران در دادگاه سوییس را نادیده بگیریم به یک نکته مهم می رسیم.
فدراسیونی که آه در بساط ندارد و در حوزه های مالی با بحران های سنگین دست و پنجه نرم می کند، سنگی بزرگی بلند کرده است که قطعا علامت نزدن است.

در این باره به امیر عابدینی نمی شود خرده ای گرفت چراکه او به این بازی های کلامی و لفظی عادت دارد اما باید از رییس فدراسیون که سابقه مسوولیت در بخش های صنعتی مملکت را دارد، پرسید کجای شرح وظایف خودش و فدراسیون متبوعش افزایش اشتغال، راه اندازی کارخانه تولیدی و انتقال تکنولوژی تولید البسه و پوشاک آمده است؟

تقریبا کسی از اهالی ورزش نیست که نداند افتتاح کارخانه ای رسمی با برند آدیداس و زیرنظر کمپانی اصلی اش در ایران با وضع موجود تحریم ها، امری محال و اصرار روی آن باعث سخره کارشناسان است. به فرض محال در صورتی که  روزی روزگاری به تاسی از کشورهای شرق آسیا در تولید البسه شرکتی مثل آدیداس با کیفیت درجه دو یا سه ، قراری بر این امر باشد، فدراسیون فوتبال سر پیاز است یا ته پیاز؟ آیا فدراسیون فوتبال، وزارت صنعت،معدن و تجارت است که بخواهد مجوز واردات دستگاه های مدرن آدیداس یا جواز تاسیس و پروانه بهره برداری صادر کند؟

فدراسیون تاج دنبال راه اندازی تولیدی لباس ورزشی؟!

کاش همه ما در حیطه اختیارات خود حرف می زدیم و ادعا می کردیم و اگر چنین کنیم کسی ما را بابت ناکامی در انجام وظایفی که بر عهده ما نبوده، سرزنش نخواهد کرد.

مهدی تاجی که مراسم افتتاح یک کارخانه با ماموریت مشابه توسط بخش خصوصی در ایران را تحریم کرد و در آن حضور پیدا نکرد و سپس با اقدامات خود باعث بیکاری دهها کارگر زن و مرد ایرانی در کارگاه شیراز شد تا عملا برخلاف مسیر اقتصاد مقاومتی گام بردارد ، چگونه با طرح چند جمله از سوی اطرافیانش بدنبال شانه خالی کردن از بار مسوولیتی است که در قبال نیروی کار ایرانی دارد؟

کسی از تاج توقع تاسیس کارخانه و تولید پوشاک ندارد که این صنعت بسیارپیچیده خود دارای زیروبم های بسیاری است و چنین کارهایی از توان او و یارانش خارج است اما این انتظار می رود که فدراسیون فوتبال بدون بازی های رسانه ای ، وظایف اولیه خود نظیر تامین تدارکات لازم جهت آماده سازی تیم ملی، استیفای مبلغ چندده میلیارد تومانی قرارداد دو فصل گذشته تبلیغات محیطی، احقاق حق پخش مسکوت مانده تلویزیونی که با ورود او به سازمان لیگ قطع شده و ... را محقق کند و دست از این سناریوهای انتزاعی و خارج از حیطه وظایف بردارد.

از یک جلسه ساده و عادی با نمایندگان شرکت فروشنده البسه ورزشی آلمانی؛ تنها یک خبر را می شود انتظار داشت؛ قراردادی که با آن فدراسیون بی پول فوتبال حتی الامکان مبلغی از جیب ندهد و لباس های مورد نیاز تیم های ملی را با کیفیت خوب به صورت رایگان تامین کند تا از شر صرف منابع مالی اش در خریدهای هنگفت لباس خلاص شود و بیش از این صندوقش را خالی نکند. 

اگر این کار را کرد که می شود گفت جلسه مذکور، چه در حال و چه در آینده، جلسه خوبی بوده است و در غیر اینصورت باید گفت فدراسیون تاج برخلاف اصول تجارت اصفهانی ها، با جیب خالی پزعالی داده است و دست به کاری زده که زورش را نداشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار