بازدید 3330

تماس تلفنی ساعت دو بامداد که توافق اوپک را رقم زد

بلومبرگ طی گزارشی نوشت توافق اوپک پس از ماه ها نشست در آستانه از بین رفتن بود که یک تماس تلفنی میان دو مقام نفتی صنعت نفت جهان، بن بست‌ها را شکست.
کد خبر: ۶۴۵۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹ 02 December 2016
بلومبرگ طی گزارشی نوشت توافق اوپک پس از ماه ها نشست در آستانه از بین رفتن بود که یک تماس تلفنی میان دو مقام نفتی صنعت نفت جهان، بن بست‌ها را شکست.

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، پس از ماه ها نشست از دوحه گرفته تا مسکو، یک تماس تلفنی در ساعت 2 بامداد میان دو مقام صنعت نفت جهان در نهایت بن بست میان تولیدکنندگان را شکست.

بنا بر ادعای بلومبرگ در حالی که به نشست 30 نوامبر کشورهای عضو اوپک نزدیک می شدیم، امید چندانی به حصول توافق میان اعضای اوپک وجود نداشت. اعضای اوپک بر سر سهمیه هر عضو برای کاهش اختلاف داشتند. آنها مجبور شده بودند که مذاکرات با کشورهای غیرعضو روسیه و برزیل را لغو کنند.

اما چند ساعت گذشته از بامداد 29 نوامبر به وقت ریاض و مسکو، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان و الکساندر نوآک همتای روس وی با یکدیگر صحبت کردند.

به گفته مقامات و وزرایی که مستقیما در این مذاکرات شرکت داشتند، نوآک قول داده است که روسیه آنطور که قبلا گفته بود، صرفا تولید خود را فریز نکند و در کاهش تولید مشارکت کند. در عوض، الفالح نیز اوپک را تحت فشار قرار دهد تا تولید خود را کاهش دهند.

در ساعت 5 بعدازظهر به وقت محلی، در 30 نوامبر، اوپک از مقر خود در وین اعلام کرد که برای نخستین بار از سال 2008 تاکنون، میزان تولید خود را روزانه 1.2 میلیون بشکه کاهش خواهد داد. همچنین مقامات اوپک مفتخرانه اعلام کردند که روسیه و دیگر تولیدکنندگان نفت غیراوپکی نیز 600 هزار بشکه در روز از تولید نفت‌شان را می کاهند.

این توافق قیمت نفت را 15 درصد بالا برد و به بالای 50 دلار در هر بشکه رساند. نفت برنت نیز به بالاتری رقم در بیش از یک سال گذشته رسید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر